Back to Magic

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Oli4
Advanced
Berichten: 23
Lid geworden op: vr aug 29, 2014 2:25 pm

Back to Magic

Bericht door Oli4 »

Beste forumleden,
Net als een aantal threads die al in dit subforum staan ben ook ik (samen met mijn broertje) geinteresseerd om mn oude hobby MTG weer op te pakken.
Ik heb mijn doos met kaarten gevonden en ga eerst maar eens uitpluizen wat daar allemaal van te maken is.
Nadat we allebei een deck gemaakt hebben willen we graag een Boosterbox kopen om er weer helemaal in te komen!
Welke boosterboxen zijn aan/af te raden?

Mvg,

Oli
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Back to Magic

Bericht door pi »

Ik zou denk ik niet speciaal een set afraden (koop bij voorkeur iets nieuws, dat ruilt beter), maar, ik zou me wel afvragen of het de handigste manier is om de hobby weer op te pakken. Je hebt nu een gat in je verzameling tussen dat je vroeger speelde en nu. Er worden vrij veel verzamelingen aangeboden. Als je geduldig bent kom je vanzelf een verzameling tegen die het gat goed op kan vullen en dan ben je een stuk meer bij dan je van 1 box zou zijn en je krijgt hoogstwaarschijnlijk meer waar voor je geld. Wanneer speelde je ongeveer en uit welke buurt kom je?

Ik zelf koop ook vrij gericht verzamelingen met een aardig deel kaarten uit periodes dat ik nog niet of weinig speelde. Ik moet er nog eens eentje met veel Coldsnap vinden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Oli4
Advanced
Berichten: 23
Lid geworden op: vr aug 29, 2014 2:25 pm

Re: Back to Magic

Bericht door Oli4 »

dat gat is idd enorm, sinds het meer dan 10 jaar geleden is dat we voor het laatst gespeeld hebben.
Heb een poos op marktplaats rondgekeken maar heb zo weinig kennis en idee wat een goede en wat geen goede koop is dat ik daar toch vooral moe van werd:)
Daarbij genomen dat de draft bij een box toch stiekem wel erg leuk is gaan toch maar daarvoor, desondanks bedankt voor je advies!
Het is idd slim om voor een recente serie te gaan ivm ruilwaarde etc, en als ik me niet vergis kun je op internet voor rond de 80 euro boxen vinden?

Nogmaals thx!
Oli4
Advanced
Berichten: 23
Lid geworden op: vr aug 29, 2014 2:25 pm

Re: Back to Magic

Bericht door Oli4 »

Op Marktplaats zie ik een bepaalde gebruiker meerdere aanbiedingen heeft staan in de trand van '100 rares en 100 uncommons' voor 25 euro etc.
wat zijn geschikte vragen om te stellen om er achter te komen of dit nuttige sets zijn?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Back to Magic

Bericht door pi »

Ik denk dat je aan moet nemen dat dat bulk kaarten zijn en in dat geval is 25 euro vrij duur. Ik zou aangenomen dat het om bulk gaat verwachten tussen de 10 en 15 euro te betalen voor zo'n hoeveelheid. Ik ruil voor bulk rares voor ongeveer 10 cent per stuk. Mocht je er wel voor gaan dan zou ik vragen naar de staat van de kaarten, uit welke periode ze komen, of er ook buitenlandse kaarten bij zitten, etc. Eigenlijk de dingen die je voor een collectie ook standaard zou vragen.

Marktplaats heeft het probleem dat er vrij veel "goudzoekers" lijken rond te hangen. Als ik kijk naar wat er op verzamelingen geboden wordt, vooral bij kleinere verzamelingen, dan kan het vrijwel niet anders dan dat er echt veel te veel betaald wordt tenzij er een van de weinige kaarten in gevonden wordt die sinds de eigenaar gestopt is met spelen flink gestegen zijn (Force of Will en Wasteland zijn de bekendsten, al vergeten mensen dat die in hun tijd ook al bovengemiddeld waren). Ik ken veel van de grotere handelaren op Marktplaats, bij grote verzamelingen zie je ze aan de top kwa boden, voor kleine zijn er meestal veel anderen. Voor iemand die gewoon een leuke verzameling zoekt om te spelen is het beter om rond te vragen in je omgeving, om aanbiedingen op dit forum in de gaten te houden en is het vooral heel belangrijk om geduld te hebben.

Eventueel, ik ben mijn commons uit aan het zoeken en leg van alles een playsetje apart voor mezelf en haal er de paar uit die aanzienlijk meer waarde hebben dan de gemiddelde common. De rest wil ik uiteindelijk weg doen. Ik hoef niet zo gek veel meer uit te zoeken en ik hoef er niet de hoofdprijs voor. Mogelijk dat dat interessant voor je kan zijn?

Je gat is niet zo groot als je denkt, ik heb wel eens cijfers van Wizards gezien waar ze aangaven dat de gemiddelde speler 8 jaar Magic speelt.

80 per box is inderdaad te vinden, zelfs nog wel goedkoper als je bereid bent er verschillende te kopen. De aankomende set ziet er uit als een goede investering: Fetch Lands (Polluted Delta bv) als rares.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie