Vraagje

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
elvictima
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo feb 11, 2015 5:25 pm

Vraagje

Bericht door elvictima »

Beste gamers,

Ik heb in de beginjaren van het spel een verzameling opgebouwd maar nooit echt fanatiek geweest in het spelen hiervan.
De collectie hierbij heb ik al die jaren bewaard, en zijn allemaal nog in nieuwstaat. De set bestaat uit kaarten van 1993-1999.
Ik vroeg me af of jullie me konden helpen met het benoemen van enige waarde? Verder heb ik ook nog een Koreaanse kaart en diverse Italiaanse kaarten (geen idee meer hoe dit in me collectie is gekomen).

Hierbij wat foto's toegevoegd. Set bestaat uit +/- 600 kaarten.

Gr

Lorenzo
Bijlagen
image3.JPG
image3.JPG (154.07 KiB) 21728 keer bekeken
image2.JPG
image2.JPG (157.37 KiB) 21728 keer bekeken
image1.JPG
image1.JPG (168.02 KiB) 21728 keer bekeken
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door pi »

In je foto's zijn kaarten vanaf '95 te zien, oudere kaarten hebben '94 of geen jaartal onderaan staan het lijkt aan de hand van de foto's niet waarschijnlijk dat deze er bij zitten. De duurste kaart in de foto's is de Intuition in de 3e, gevolgd door de Mountain in de 1e. De Vanguard kaarten (die grotere) hebben ook wat waarde, maar niet heel veel.

Ga er vanuit dat een potentiele koper niet in de buurt van de winkelprijs zal betalen, de Intuition heeft een winkelprijs van 20-25 euro, de Mountain 3-4 euro, in totaal lijkt het me gebasseerd op de beschikbare informatie redelijk om je verzameling in te schatten op zo'n 25-30 euro. Misschien wil iemand nog wel een gokje nemen en aannemen dat er nog wat leuke onbekende kaarten bij zitten, maar meer dan 40-45 euro lijkt me optimistisch als je niet meer kan laten zien.

Belangrijk zou zijn om op de foto te zetten:
- alle kaarten van voor '95 (namen is genoeg, dus leg ze gerust over elkaar heen zodat alleen namen te lezen zijn)
- andere landjes van dezelfde set als de Mountain

Idealiter zet je nog wat meer kaarten op de foto zodat de namen zichtaar zijn zodat we met meer zekerheid kunnen zeggen wat je dure kaarten zijn. Hoewel ik een kaart als de intuition met mijn 17 jaar ervaring aan de hand van het plaatje onder een vreemde hoek kan herkennen geldt dat lang niet voor iedereen.

Eventueel kun je hier wat tips voor de verkoop vinden:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4995
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door The Quizmaster »

Ik vind de Vanguard-doos vooral cool :D

Als je van alles af wilt, stuur maar een PM, ik houd me aanbevolen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
elvictima
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo feb 11, 2015 5:25 pm

Re: Vraagje

Bericht door elvictima »

thans voor de info pl!
Ik zal even kijken naar betere foto's met deze kaarten

the quizmaster ik zal kijken wat ik met de doos doe etc. :p
neem aan dat jij ook meer info wil van de set
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door pi »

Ajb. Ik ben eventueel ook wel geintresseerd, maar als ik jou was zou ik in ieder geval eerst wat meer "zichtbaar" maken want dat gaat je waarschijnlijk meer opleveren.

@The Quizmaster: sinds wanneer ben jij zo happig op verzamelingen eigenlijk?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door The Quizmaster »

pi schreef:@The Quizmaster: sinds wanneer ben jij zo happig op verzamelingen eigenlijk?
Vooral omdat ik totaal geen interessant trade-materiaal meer heb (Had tot gisteravond nog 3 Shocks en een fetch als ietwat interessant, maar die zijn weggegaan in een trade voor een Rishadan Port), dus ben gewoon op zoek naar een makkelijke manier om m'n binders weer wat bij te vullen :)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door pi »

LOL, ok :). Niet echt een probleem waar ik mee zit, voor mij is het meer er uit halen wat ik zelf wil houden en de rest doorruilen / verkopen (met name het laatste).

Ik wil deze best voor je laten lopen, ik ga wel een redelijke inschatting geven als we meer foto's te zien krijgen.

@elvictima: die buitenlandse kaarten zijn trouwens niet zo heel moeilijk te verklaren realiseer ik me nu, bij die Vanguard box zaten 3 pakjes buitenlandse kaarten, als het goed is een Italiaanse Mirage Starter, een traditioneel Chinees Visions booster en een Koreaanse Weatherlight booster.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
elvictima
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo feb 11, 2015 5:25 pm

Re: Vraagje

Bericht door elvictima »

sorry nogal druk geweest en daarom even niet online!
heb onderhand naar mijn weten de kaarten beetje weten te onderscheiden.
zal tegen dit weekend even de foto's posten met jullie tips

pm me tegen die tijd even thequizmaster ivm een eventuele deal die we kunnen maken!

thanx pi daar kan je idd gelijk in hebben! heb een pleuris stapel aan italiaanse kaarten nog haha! chinese kaart kan ik niet vinden maar de koreaanse klopt idd!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door pi »

Ik zou gokken rond de 60 Italiaanse kaarten ;). (Dat is hoeveel er in een starter zaten vroeger).

Laat het gerust weten als je meer info nodig hebt voor het onderscheiden van kaarten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
elvictima
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo feb 11, 2015 5:25 pm

Re: Vraagje

Bericht door elvictima »

he pi,
dat klopt inderdaad kwa aantal!
heb thequizmaster inmiddels wat meer opgestuurd.
Ben dit gehele weekend in amsterdam mocht je interesse hebben om te kijken naar de kaarten dan wil ik ze best meenemen die kant op.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door pi »

Ik ben vrij druk, maar ik organiseer wel een spellenmiddag in Landsmeer (dat is tegen Amsterdam aan) op zaterdag waar je naartoe kunt komen? Dan wil ik wel even voor je kijken en je kan natuurlijk aanschuiven voor wat spellen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie