Persoonlijk verhaal + Gezocht: Casual MTG Spelers Utrecht

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
JappaWakka
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: zo okt 29, 2017 4:07 pm
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Persoonlijk verhaal + Gezocht: Casual MTG Spelers Utrecht

Bericht door JappaWakka »

Hoi! Ik ben Jasper Speelman en ik speel sinds een tijdje (vanaf ongeveer het einde van de zomervakantie) het magische spel Magic The Gathering.
Ik heb ongeveer 1500 kaarten via marktplaats gekocht, voornamelijk commons en uncommons waar ik tot nu toe 1 Groen/Zwart deck van heb gemaakt.
In de korte tijd dat ik Magic speel heeft het een heel bijzonder plekje in mijn hart gekregen en voordat ik mijn oproepje doe, wil ik daar een "klein" verhaal over vertellen.

Voordat ik op Groen en Zwart uitkwam als hoofdkleuren voor dat eerste deck heb ik hele bijzondere reis gemaakt door mijn karakter en die van de kleuren.
Ik begon met Rood, een kleur die qua persoonlijkheid griezelig dichtbij de mijne komt: Impulsief, Emotioneel, Passievol.
Probleem was dat ik alleen maar snel een deck wilde, snel wilde winnen van mijn broertje (die in een week beter was geworden dan ik in 3) en zelfbedachte regels aanhield die niet handig bleken te zijn. Daardoor bedacht ik: Rood is de kleur waar ik enthousiast van word, maar doordat ik steeds overhaaste beslissingen maakte en dan ook nog eens geen verdediging of plan B had, veegde mijn broertje de vloer met mij aan. Ik moest mijn onvoorspelbare, karakter begrenzen.
Blauw staat onder andere voor controle en overzicht, wat voor mij wel een grens is, maar een iets te strakke. Ik wilde vrij zijn. Wit trok eigenlijk niet echt mijn interesse, samenwerken en enkelen opofferen voor een groter doel... nee, niks voor mij. Zwart trok heel erg mijn aandacht. Kracht, macht en het altijd voor elkaar moeten krijgen wat je verlangt, al kost het soms wat extra. Maar het maakte me ook bang. Zwart betekent voor mij verantwoordelijkheid, zeggenschap en risico lopen. Ik wilde er wel nog een keer naar kijken, maar voor het moment liet ik het even liggen.
Dus dan bleef Groen over. Natuurlijke groei, dat ieder wezen waardevol is, genezing en alles zijn eigen gang laten gaan zodat het op zijn eigen tempo kan ontwikkelen. Waardes die voor mij belangrijk zijn. Ik voegde wat Groen toe aan het deck. Uiteindelijk heb ik het Rood uit het deck gehaald omdat ik Rood en Groen toen niet zo goed kon laten samenwerken. Maar ook toen won ik niet van mijn broertje. Ik had alle veilige mogelijkheden uitgeprobeerd... dus ik nam de beslissing: Ik ging mijn angst voor Zwart overwinnen. Ik ging Zwarte kaarten in mijn deck stoppen en daarmee mezelf toelaten om meer macht te hebben. Niet alleen in het spel maar ook daarbuiten, op school, door wat meer de leider-rol op me te nemen. Ik wilde die macht echter niet gebruiken om te vernietigen. Ik wilde de macht gebruiken om iets goeds te doen. Om dingen beter op te kunnen bouwen, te sturen en te overzien. Om te helpen. En natuurlijk om te kunnen winnen.
Ik had mijn Zwart/Groene deck een aantal keer getest tegen een computertegenstander en wat aangepast... En wat denk je dat er op een dag gebeurde? Ik versloeg mijn broertje. De vakantie was al enige tijd voorbij en ik had al iets van 7 tot 9 keer verloren, maar ik had hem eindelijk verslagen! Ik won! Ik was letterlijk aan het juichen en overwinningsposes te doen! Misschien klinkt dat heel raar voor jullie, maar voor mij was het een overwinning, niet alleen tegenover mijn broertje maar ook tegenover mezelf.

Dat was het verhaal. Ik ben geen professionele MTG speler, ik speel het liefst lekker Casual met de kaarten die ik toevallig heb. Oud of nieuw, maakt me niet uit.
Ik speel niet om te winnen, maar omdat ik Magic The Gathering een bijzonder, waardevol, interessant en veelzijdig spel vind. Ik wil zeker meer leren van de kaarten en van de ervaringen die ze me geven.
Het enige probleem is dat ik niet veel mensen ken die het spel kunnen spelen of het met mij willen spelen. Ik ben dus op zoek naar mensen die na dat verhaal van net nog steeds geïnteresseerd zijn in deze rare kwast en samen met mij om de zoveel tijd een gezellig potje willen spelen of samen met mij decks kan bouwen.
Ik wil het liefst niet te ver moeten reizen, dus ik zou het prettig vinden als jullie ergens in de provincie Utrecht wonen. Maakt het voor jullie ook prettiger om een keer naar mij toe te komen.
Je kunt me tevens vinden op https://www.facebook.com/jjlspeelman.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Persoonlijk verhaal + Gezocht: Casual MTG Spelers Utrech

Bericht door pi »

Heb je de verschillende winkels al geprobeert? In Utrecht heb je in ieder geval The Joker en in Hilversum Vendetta, ik vermoed dat er nog wel meer zijn ook. Voor Vendetta in Hilversum weet ik dat er vaak op vrijdagavond en in de rest van het weekend gespeeld wordt, ook is er veel overleg tussen de spelers via WhatsApp groepen. (Ik werk in Hilversum, dus ga wel eens bij die winkel langs).

Het werkt vaak beter om in de buurt in winkels te vragen omdat veel van de meer casual spelers niet veel online met Magic bezig zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie