Off Topic

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

of pest tokens die dood moeten omdat anders de andere creatures er ook last van krijgen? ;)

Ik heb wel af en toe het idee inderdaad, dat het meisje waar ik het over heb nog wel eens gewoon iets (redelijk doordachts) doet omdat helemaal alles doordenken 'r te veel moeite kost. Ik denk dat het meer een kwestie van ervaring is, waardoor je sneller overzicht hebt en dus sneller beslissingen kunt nemen, dan dat dit speciaal aan meisjes (of dit meisje in het bijzonder) ligt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik geloof dat ik iemand een beetje op zijn teentjes heb getrapt:
siege-gang: bang! schreef:@ de persoon die mensen er voortdurend op wijst dat ze niet off-topic moeten gaan: kon dit nu niet via de p.m.?
omdat veel mensen dit doen en ik er dan meteen een voorbeeld van maak voor de volgende.

en nog zo'n leuke reactie:
siege-gang: bang! schreef:@pi: ik heb je al vaker een dergelijke opmerking zien maken. Als het niet de bedoeling is dat mensen reageren op een oude topic én het niet de bedoeling is dat ze topics beginnen over iets waar al een topic over is, dan is m.i. een oud topic dus nu geen topic meer en zal het dat ook nooit meer worden.....

Daarbij, als jij niet wilt dat er op een topic gereageerd wordt, waarom dan geen slotje?????

En tenslotte: is een dergelijke post niet van algemener aard en daarmee off-topic? Om maar eens in het verlengde van door jouw vaker geposte kritiek te blijven? :o

P.s.: Voor je de vraag stelt: Ja ik had dit kunnen p.m.-en, maar ik zou graag ook weten of anderen het misschien wel met me eens zijn....
voor dit soort reacties hebben we een speciaal topic, het OFF-TOPIC topic reageer daar ajb in.

Ik ben admin, het is o.a. mijn taak te zorgen dat mensen zich een beetje aan de regels houden, en op veel fora horen bij die regels niet het opgraven van oude topics, niet het off-topic reageren doen, etc. Die regels gelden hier net zo goed.

Waarom we dan niet oude topics sluiten, ja zeg, ik kom hier ook voor mijn lol, da's best wel wat werk om bij te houden. Daar naast komt er ook wel eens een zinnige reactie op een oud topic, hoewel redelijk zelden.

tip: als je commentaar hebt op de mensen die het forum leiden, stuur eerst eens een berichie via PM met een verzoek om uitleg.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

FF off-topic ontopic:

Nee, ik ben niet op mijn teentjes getrapt. :mrgreen:

Zoals je zelf al aangeeft:
pi schreef:Discussie graag in het off-topic topic, of in het topic dat al een discussie heeft over de regels van het trading corner.
ik reageer op een post in mijn topic.....

Ook ik, en volgens mij veel mensen komen hier voor hun lol. Om dan ook alle wijzigingen precies bij te gaan houden en ze ook nog eens apart te gaan vermelden in een aparte post... da's ook veel werk. Daarbij vraag ik me af of jullie wel kunnen controleren of de opgegeven wijzigingen kloppen (dat lijkt mij ook veel én overbodig werk). In mijn post geef ik aan dat ik tien wijzigingen heb.... Dat hoef je natuurlijk niet te geloven, maar we zijn toch volwassen (genoeg) om hier niet mee te gaan rotzooien?

Mijn andere "leuke reactie": Ik stel alleen maar een paar vragen. Ik stel zelfs een oplossing voor.... Daarbij kan ik nergens in de huisregels vinden dat oude topics niet "opgegraven" kunnen worden.... Ik zie ook niet in waarom dit niet zou kunnen.
siege-gang: bang! schreef:En tenslotte: is een dergelijke post niet van algemener aard en daarmee off-topic? Om maar eens in het verlengde van door jouw vaker geposte kritiek te blijven?
^Hiermee vraag ik me alleen maar af of jouw post i.p.v. een p.m. niet kwaad met kwaad bestrijden is.


En tenslotte, de reden waarom ik je niet p.m. geef ik toch expliciet aan? Misschien ben ik wel de enige die dit vindt.... dan hoef je je er niet eens mee bezig te houden.

P.s. als iemand me op mijn teentjes trapt ga ik wel janken :cry: i.p.v. zeiken.
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

wheeeeeeeeeeheeeeeeeeeeee
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Vind ik wel goed gezegd van je. Ben het er ook voor een groot deel mee eens, eigenlijk alles wel. Vind ook dat Pi wel eens een beetje aan de strenge kant is en alle regels wel heel serieus neemt (o.a. die 10 wijzigingen). Wel vind ik dat we vooral niet moeten vergeten dat ook Pi hier voor zijn lol zit en ook maar een mens is. :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ragnarok
Adept
Berichten: 242
Lid geworden op: di dec 17, 2002 3:23 pm
Locatie: vrasene, oost-vlaanderen, belgië

Bericht door ragnarok »

Dragonheart schreef:wheeeeeeeeeeheeeeeeeeeeee
dragonhearts commentaren worden constructiever met de dag :wink:
grapje hé, hmm streng opvolgen van regels..., tja er moet nu altijd iemand
zijn die er voor zorgt dat de regels nageleefd worden anders
wordt het maar een minder prettige hutsekluts op dit forum. dusja, .....kvind eerlijk gezegd dat pi zen job niet zo slecht doet

mazzel,

ragnarok
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Hey.... in het voorgaande commentaar zei iemand dat ie ging janken als ie op zn teentjes getrapt wordt.... zo klinkt het als IK jank....
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

siege-gang: bang! schreef:
pi schreef:Discussie graag in het off-topic topic, of in het topic dat al een discussie heeft over de regels van het trading corner.
ik reageer op een post in mijn topic.....
Niet doen dus, snap dat je wat fout hebt gedaan, voer er desnoods op de juiste plaats een discussie over, maar ga niet door met die fout maken, ik heb ook wel door dat elke reactie in je haves en wants een gratis "UP" is...
siege-gang: bang! schreef: Ook ik, en volgens mij veel mensen komen hier voor hun lol. Om dan ook alle wijzigingen precies bij te gaan houden en ze ook nog eens apart te gaan vermelden in een aparte post... da's ook veel werk. Daarbij vraag ik me af of jullie wel kunnen controleren of de opgegeven wijzigingen kloppen (dat lijkt mij ook veel én overbodig werk). In mijn post geef ik aan dat ik tien wijzigingen heb.... Dat hoef je natuurlijk niet te geloven, maar we zijn toch volwassen (genoeg) om hier niet mee te gaan rotzooien?
Ik zou zeggen zoek eens mijn topic op van toen die regel voor het eerst ingesteld werd. (voor de luie mensen:KLIK HIER) Ik ben nu admin, moet nu zorgen dat de regels nageleefd worden he... In de regels staat dat je 10 wijzigingen aan moet geven, dus, als je dat niet doet hou je je niet aan de regels, dus daar hoor ik wat van te zeggen. En, als een andere admin/mod er daar wat bij mij van zegt snap ik dat ook. Als je het niet eens bent met die regel, zweep die discussie weer eens op, er zijn vast nog wel argumenten daar niet genoemd die je kunnen helpen een nuttige reactie in dat topic te doen (en dan is er niks mis mee om een oud topic op te graven).
siege-gang: bang! schreef: Mijn andere "leuke reactie": Ik stel alleen maar een paar vragen. Ik stel zelfs een oplossing voor.... Daarbij kan ik nergens in de huisregels vinden dat oude topics niet "opgegraven" kunnen worden.... Ik zie ook niet in waarom dit niet zou kunnen.
Het punt is voornamelijk dat je de vragen op de verkeerde plek stelt en dat veroorzaakt daar dan een enorme off-topic discussie, hetgeen zeker niet de bedoeling is. Over geen oude topics opgraven, da's meer iets wat je alleen hoort te doen op een forum als je er echt wat zinnigs in hebt te melden, niet posten om het posten zeg maar. Dit is niet echt iets wat in de regels staat, het meer iets wat als normaal beschouwd wordt op fora.
siege-gang: bang! schreef:
siege-gang: bang! schreef:En tenslotte: is een dergelijke post niet van algemener aard en daarmee off-topic? Om maar eens in het verlengde van door jouw vaker geposte kritiek te blijven?
^Hiermee vraag ik me alleen maar af of jouw post i.p.v. een p.m. niet kwaad met kwaad bestrijden is.
Jep, dat is het, maar als het 1 volgend persoon af schrikt van zoiets doen heb ik mezelf 1 PM uitgespaard. Plus voor iedereen zichtbaar iets neerzetten is duidelijk meer afschrikkend om zoiets weer te doen dan een PM, niet dat ik denk dat dat in dit geval echt nodig is, maar dat is wel iets om te overwegen bij het kiezen hoe ik reageer. Aangezien ik ondertussen een beetje moe wordt van alle mensen die steeds maar niet zich aan de regels van het trading corner houden (geloof me, het zijn er veel) heb ik ondertussen besloten die reacties altijd in het topic zelf te doen. Andere reacties gaan meestal via PM, zoals je als ik me goed herriner ook zelf een paar keer gemerkt hebt.
siege-gang: bang! schreef: En tenslotte, de reden waarom ik je niet p.m. geef ik toch expliciet aan? Misschien ben ik wel de enige die dit vindt.... dan hoef je je er niet eens mee bezig te houden.
jep, die geef je expliciet aan ja, maar het is geen reden om niet eerst eens te overleggen via PM, en dan kun je alsnog besluiten de discussie vie het forum te voeren, het een sluit het ander niet uit. Alleen zonder eerst overleg jaag je eerder iemand tegen je in het harnas.

@Yodaboy, kijk ook eens in dat oude topic over de regels in het trading corner.

@ragnarok, thanks, maar ze hebben een punt op zich.

Er zijn regels, iemand moet die handhaven, momenteel ben ik zo ongeveer de enige actieve admin, tuurlijk komt een reactie altijd te streng over op iemand die een reactie krijgt, en waarschijnlijk ben ik ook wel eens te streng, maar bedenk eerst eens hoe je zelf zou reageren als je eens een dagje admin zou zijn. Denk er dan eens over hou je zou reageren als je al een tijd admin bent en met enige regelmaat dezelfde "overtredingen" terug ziet komen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

Allereerst: Het gaat mij er niet om Pi te dissen voor de mensen voor wie dat nog niet duidelijk was. Ik vind dit een leuk forum en ben blij dat mensen dit mogelijk maken. Volgens mij is Pi een van die mensen dus....
pi schreef:Niet doen dus, snap dat je wat fout hebt gedaan, voer er desnoods op de juiste plaats een discussie over, maar ga niet door met die fout maken, ik heb ook wel door dat elke reactie in je haves en wants een gratis "UP" is...


He, ik voer deze discussie nu toch hier....? :) En dat is precies wat ik bedoelde met
ikzelf schreef: ^Hiermee vraag ik me alleen maar af of jouw post i.p.v. een p.m. niet kwaad met kwaad bestrijden is.
je lokt mensen uit om de discussie ter plekke te gaan voeren.

En als je denkt dat het mij erom gaat te posten voor een gratis upje: nee. (daarbij zou dit een klein beetje overbodig zijn, omdat mijn post (ik kan het niet meer checken omdat jij(?) hem verwijderd hebt) binnen een paar uur na die van jouw werd gepost, hetgeen wil zeggen dat hij al ergens boven in de topic stond). En om dat duidelijk te maken mag je mijn have/wants list-topic standaard als allerlaatst neerzetten, als jij denkt dat dat zinnig is. :roll:

pi schreef: Jep, dat is het, maar als het 1 volgend persoon af schrikt van zoiets doen heb ik mezelf 1 PM uitgespaard. Plus voor iedereen zichtbaar iets neerzetten is duidelijk meer afschrikkend om zoiets weer te doen dan een PM, niet dat ik denk dat dat in dit geval echt nodig is, maar dat is wel iets om te overwegen bij het kiezen hoe ik reageer. Aangezien ik ondertussen een beetje moe wordt van alle mensen die steeds maar niet zich aan de regels van het trading corner houden (geloof me, het zijn er veel) heb ik ondertussen besloten die reacties altijd in het topic zelf te doen.
Waarom zet je niet een sticky ergens neer? Lijkt me dat je drukker bent met het posten van een dergelijke reactie in alle (en ik geloof je, het zijn er (vast) veel) topics, dan met het posten van een sticky dat iedereen ziet.
(dit is maar een suggestie)
pi schreef: jep, die geef je expliciet aan ja, maar het is geen reden om niet eerst eens te overleggen via PM, en dan kun je alsnog besluiten de discussie vie het forum te voeren, het een sluit het ander niet uit. Alleen zonder eerst overleg jaag je eerder iemand tegen je in het harnas.


Ik wil niemand tegen me in het harnas jagen, maar in welk harnas? Je Urza's armor, of een Blanchwood armor, misschien een vulshok Battlegear :lol: (het blijft het off-topic topic)
pi schreef:Andere reacties gaan meestal via PM, zoals je als ik me goed herriner ook zelf een paar keer gemerkt hebt.


Ja dat herinner je je goed en als ik me het goed herinner heb ik daar toch zeer correct op gereageerd, niet waar?
pi schreef:p.s. eventuele verder post over dit topic in dit onderwerp delete ik zonder pardon.


Ga je gang, maar vergeet die van jezelf dan niet, zoals bij mijn topic.
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Heeft er iemand alle verwikkeling rond de nieuwe Oranje-telg gevolgd?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

siege-gang: bang! schreef:
pi schreef:Niet doen dus, snap dat je wat fout hebt gedaan, voer er desnoods op de juiste plaats een discussie over, maar ga niet door met die fout maken, ik heb ook wel door dat elke reactie in je haves en wants een gratis "UP" is...


He, ik voer deze discussie nu toch hier....? :) En dat is precies wat ik bedoelde met
ikzelf schreef: ^Hiermee vraag ik me alleen maar af of jouw post i.p.v. een p.m. niet kwaad met kwaad bestrijden is.
je lokt mensen uit om de discussie ter plekke te gaan voeren.

En als je denkt dat het mij erom gaat te posten voor een gratis upje: nee. (daarbij zou dit een klein beetje overbodig zijn, omdat mijn post (ik kan het niet meer checken omdat jij(?) hem verwijderd hebt) binnen een paar uur na die van jouw werd gepost, hetgeen wil zeggen dat hij al ergens boven in de topic stond). En om dat duidelijk te maken mag je mijn have/wants list-topic standaard als allerlaatst neerzetten, als jij denkt dat dat zinnig is. :roll:
Dat was niet wat je in eerste instantie deed, en dat is waar ik commentaar op heb.
siege-gang: bang! schreef:
pi schreef: Jep, dat is het, maar als het 1 volgend persoon af schrikt van zoiets doen heb ik mezelf 1 PM uitgespaard. Plus voor iedereen zichtbaar iets neerzetten is duidelijk meer afschrikkend om zoiets weer te doen dan een PM, niet dat ik denk dat dat in dit geval echt nodig is, maar dat is wel iets om te overwegen bij het kiezen hoe ik reageer. Aangezien ik ondertussen een beetje moe wordt van alle mensen die steeds maar niet zich aan de regels van het trading corner houden (geloof me, het zijn er veel) heb ik ondertussen besloten die reacties altijd in het topic zelf te doen.
Waarom zet je niet een sticky ergens neer? Lijkt me dat je drukker bent met het posten van een dergelijke reactie in alle (en ik geloof je, het zijn er (vast) veel) topics, dan met het posten van een sticky dat iedereen ziet.
(dit is maar een suggestie)
http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?t=608 staat er al een eeuwigheid...
siege-gang: bang! schreef:
pi schreef: jep, die geef je expliciet aan ja, maar het is geen reden om niet eerst eens te overleggen via PM, en dan kun je alsnog besluiten de discussie vie het forum te voeren, het een sluit het ander niet uit. Alleen zonder eerst overleg jaag je eerder iemand tegen je in het harnas.


Ik wil niemand tegen me in het harnas jagen, maar in welk harnas? Je Urza's armor, of een Blanchwood armor, misschien een vulshok Battlegear :lol: (het blijft het off-topic topic)
pi schreef:Andere reacties gaan meestal via PM, zoals je als ik me goed herriner ook zelf een paar keer gemerkt hebt.


Ja dat herinner je je goed en als ik me het goed herinner heb ik daar toch zeer correct op gereageerd, niet waar?
Ja, hoor, dat was mijn punt ook niet, mijn punt was dat ik voor een aantal dingen gewoon een post doe, maar voor anderen een PM.
siege-gang: bang! schreef:
pi schreef:p.s. eventuele verder post over dit topic in dit onderwerp delete ik zonder pardon.


Ga je gang, maar vergeet die van jezelf dan niet, zoals bij mijn topic.
Ja, en dan gaat het lekker weer verder... Mijn post is duidelijker daar, als je wat langer op dit forum zit weet je dat als je daar op in wil gaan dat je dat in het off-topic topic doet, of er een nieuw topic voor opent. Mocht dat nog niet over zijn gekomen, bij deze nogmaals, geen off-topic discussies, het is al erg genoeg dat je zorgt dat ik off-topic ga posten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ahhhh.... grote witte vlakken.... ogen.... au.....
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

moet je een zonnebril opzetten: -> 8)
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Vaaaaaaaaaag. Pi post dus na mij een halve dag eerder als antwoord op mijn post die een halve dag later kwam in het Nieuws Forum. Maar ik kan nog wel het subject veranderen door het subject van de 2e post te veranderen! Hoe kan dit? En wanneer heb jij gepost pi? Was sebas met de tijd van de server aan het klooien ofzo?

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

David schreef:Vaaaaaaaaaag. Pi post dus na mij een halve dag eerder als antwoord op mijn post die een halve dag later kwam in het Nieuws Forum. Maar ik kan nog wel het subject veranderen door het subject van de 2e post te veranderen! Hoe kan dit? En wanneer heb jij gepost pi? Was sebas met de tijd van de server aan het klooien ofzo?

David
Ik ben gewoon tijd reiziger :P.

Er werd niet met de tijd van de server gekloot zover ik weet, een halve dag is wel een redelijke schatting en ik heb ook geen flauw idee waar het door kwam, maar het lijkt er op dat ik mijn gaven nu al weer kwijt ben. Op themanadrain had ene Jacob Orlove dit ook een tijdje en daar konden ze ook niet echt een reden verzinnen. Het hield ook daar vanzelf weer op.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie