Hawaii

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

ik ook wel:p
ik beloof dat ik je niet belachelijk zal maken in dat hawai hemdje :evil:
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Voor hen die het wat interesseert...

Ik zit nu in het hotel met een splitting headache.
Zoals op de wizards site te zien is, heb ik de eerste drie rondes hopeloos gefaald (0-3). En toen...

the comeback of the century...

5-3

Naar dag 2 ;)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Cool, succes er mede !
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

da's wel een coole comeback!

Vanwaar de hoofdpijn?

mazzel

pi

p.s. hoe ziet je deck er nu uit?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Amazing comeback dude!
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

8 Rondes in een zaal met airco, weinig eten, opperste concentratie om de zooi die het na 3 rondes was te herstellen -> hoofdpijn

Ik ga het deck in de deck-list sectie aanpassen
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Pro Tour Honolulu 2006


Op 24 februari zijn we naar Hawaii vertrokken. Wij zijn Wessel, Saskia (mijn vriendin) en ik. Na een voorspoedige reis komen we aan op Honolulu. De temperatuur is rond de 24 graden Celsius. Saskia en ik worden door een taxi naar het hotel gebracht. Ons hotel ligt in Waikiki op ongeveer 10 minuten lopen van het Hawaii Convention Center. Om een lang verhaal kort te houden, zal ik niet verder ingaan op onze bezigheden gedurende de eerste week van ons verblijf daar.


Donderdag 2 maart

Vandaag is de registratie. Ik kan vanaf 5 uur terecht, maar met name doordat ik een beetje zenuwachtig ben, besluit ik eerder te gaan. Nadat ik een formulier heb ondertekend, dat ik uiteraard aandachtig doorgelezen heb, ga ik in de rij staan. De pro-spelers die level 3 of hoger zijn, mogen voorkruipen. Bas komt bij staan en legt mij uit dat een gevallen engel net als de mindere goden moet wachten. Mijn geduld wordt beloond met een badge, een draft-set, een zakje sleeves, een shirt in Hawaii-stijl en een paar Pro Tour slippers. Nadat iemand van het geslacht dat vanavond beslist in de minderheid is mij een bloemenketting heeft omgedaan, betreden wij de eetzaal. Terwijl een aantal in plaatselijke klederdacht gehulde mannen dito muziek produceert, banen wij ons een weg naar het doel van deze aangelegenheid, het buffet. Tijdens het eten legt Bas uit hoe de wereld nu echt in elkaar steekt. Zwaar onder de indruk loop ik terug naar het hotel. Uiteraard ben ik de halve nacht in de weer met het nadenken over mogelijke verbeteringen van mijn deck. Omdat ik eigenlijk veel te moe ben, besluit ik de zooi bij elkaar te vegen en dus "gewoon" gebruik te maken van de lijst die ik een week geleden al had. Die ziet er zo uit:

4 Godless Shrine
4 Orzhov Basilica
2 Caves of Koilos
1 Shizo, Death's Storehouse
6 Swamp
6 Plains
4 Orzhov Signet

4 Kagemaro, First to Suffer
4 Angel of Despair
2 Genju of the Fields

4 Mortify
3 Faith's Fetters
4 Wrath of God
4 Castigate
2 Cranial Extraction
4 Phyrexian Arena
2 Debtor's Knell

SB
4 Nezumi Shortfang
2 Nekrataal
3 Yosei, the Morning Star
4 Last Gasp
2 Cranial Extraction


Vrijdag 3 maart

Ik ben al vroeg wakker. Na de gebruikelijk ochtendlijke rituelen, vertrek ik richting site. Na de seating beginnen we aan het toernooi.

0-0

Ronde 1
Masami Ibamoto - WRG Zoo

De eerste game begint hij. Na het nemen van mijn eerste mulligan dit toernooi, word ik totaal onder de voet gelopen door kleine beesten. De landen in mijn deck hebben mijn tegenstander een beetje geholpen door nooit voldoende mana te produceren voor de Wrath of God die ik vanaf het begin op handen heb.
In de tweede game neem ik twee mulligans aangezien mijn landen nog steeds niet door hebben dat het verstoppertje spelen afgelopen is. Wederom word ik ontzettend gesavaged door een horde weenies. Masami wint 2-0.

0-1

Ronde 2
Keith McLaughlin - WUR Enduring Ideal

De eerste game begin ik. In de vierde beurt heeft Keith landen en signets die rode, blauwe en witte mana produceren. Ik heb verder weinig van zijn deck gezien, maar voor de zekerheid besluit ik Cranial Extraction te spelen op Enduring Ideal. Raak! Deze game win ik vrij gemakkelijk met een dik beest.
In de tweede game gebeurt er vrij weinig totdat ik een Cranial Extraction speel. Keith heeft nog 1 kaart op handen. Na lang nadenken besluit ik Form of the Dragon te noemen in plaats van Enduring Ideal. Hij blijkt inderdaad een Form op handen te hebben en het lijkt dat ik deze game ga winnen. Helaas gooit het lot roet in het eten, Keith trekt een Enduring Ideal.
De derde game begint voor mij met 3 mulligans. Deze klap kom ik nooit te boven en Keith wint met 2-1.

0-2

Ronde 3
Prakit Sungpar - UGR Godo

Game 1, mulligan 8, 9 en 10... Ik word langzaam dood getrapt door een paar elfjes die onderweg ergens een Tatsumasa vinden. Bleh.
In de tweede game mag er eindelijk eens een tegenstander een mulligan nemen. Helaas mag het niet helpen en krijg ik een Tatsumasa-flashback te verteren. Prakit wint 2-0.

0-3

Ronde 4
Thomas Pelisset - WRG Zoo

Hier kan ik me helaas niks van herinneren. In deze fase van het toernooi heeft alle hoop mij verlaten. Het enige dat ik weet is dat we drie games spelen en dat we beide damage doen en damage nemen. Ik win 2-1.

1-3

Ronde 5
Andy van Zandt - URG Wild Gifts

Ik begin. Het wordt al snel duidelijk dat ik tegen een deck met Wildfire speel. Deze extract ik vroeg in het spel om ervoor te zorgen dat ik ooit nog de voor mijn deck niet onbelangrijke 7-mana-spells kan spelen. Hij speelt veel removal waardoor mijn dikke beesten niet lang genoeg leven. Het duurt een tijdje maar uiteindelijk sla ik hem dood middels een Genju. Phyrexian Arena heeft de doorslag gegeven in deze pot.
Pot 2 begint met twee mulligans. Er wordt hier en daar een essentiele kaart geextract. Ik kom nooit echt goed in het spel en word langzaam dood gemept.
Pot 3 is een race tegen de klok. Deze race verloopt in mijn voordeel. Dit doet mijn tegenstander besluiten om te conceden. Hierdoor voorkomt hij dat wij beide kansloos zijn om de tweede dag te halen. Mijn dank is groot. Ik win 2-1.

2-3

Ronde 6
Gonzalo Domingo - WB Control

Van deze match heb ik weinig aantekeningen. Het enige dat ik nog weet is dat hij de tragere tutor versie van het deck speelde. Gezien de levenstotalen valt af te leiden dat het geen zeer spannende partij is geweest. Ik win 2-0.

3-3

Ronde 7
Geoffrey Siron - WB Aggro

Hij speelt het deck dat een aantal nederlanders ook spelen. Het is de versie die ik ken van Wessel. Geoffrey begint. De eerste pot verlies ik aan kleine beesten die het aantal kaarten in mijn hand laag houden.
In de tweede pot weet ik vrij snel controle te krijgen. Een paar dikke vliegende beesten gaan op bezoek.
De derde pot is een kopie van de tweede. Het enige verschil is dat het langer duurt om controle te krijgen. Ik win 2-1.

4-3

Ronde 8
Nikolaus Eigner - WB Control

Wederom een BW deck en dan ook nog eens een een duitser, als dit geen voorteken is... Het is altijd goed om in deze matchup een Arena te houden en dat lukt mij in de eerste 2 games. Het ongelovelijke gebeurt, ik ga zowaar de vereiste 5 potten winnen. Ik win 2-0.

5-3

Ik kan het haast niet geloven. Na de derde ronde heb ik alles vervloekt wat los en vast zit. Op de een of andere manier heeft dat toch bij iemand indruk gemaakt. Hoe dan ook, ik ben gelukkig.


Zaterdag 4 maart

Ronde 9
Guillame Wafo-tapa - UR Control

Hij begint. Al snel wordt me duidelijk dat dit wel eens heel moeilijk kan worden. Guillame speelt tenminste 14 counters en dat werkt best goed tegen mijn deck. Hij wint met een Niv-Mizzet.
Helaas is de tweede pot een kopie van de eerste. Ik probeer wat funky business met een Shortfang, maar mijn plan faalt. Hij wint 2-0.

5-4

Ronde 10
Alex Lieberman - WB Control

Alweer een mirror. Het verrast me zoveel BW Control decks te zien. Dit is weer iemand met de tutor versie. De eerste pot trek ik meer beesten dan statistisch verantwoord.
Na sideboarden is mijn plan voor de mirror misschien vreemd, maar voor mij werkt het. Cranial Extraction en een hoop removal eruit en gewoon zoveel mogelijk beesten. Ook deze pot werkt dat uitstekend en ik win 2-0.

6-4

Ronde 11
Todd Anderson - WRG Zoo

Deze matchup zie ik graag. De eerste partij begin ik. Veel removal en wat Fetters zorgen ervoor dat ik lang genoeg leef om mijn dikkerds te spelen. Die brengen mij de overwinning.
In de tweede pot trekt hij erg sterk. Ik slaag er niet in de situatie te stabiliseren en ga dood.
De derde pot eindigt in een draw omdat hij gedwongen is een Char te spelen. Hij doet dit terwijl hij op 2 staat en ik op 4. De judge bevestigt dat wij nog een game moeten spelen.
In deze game trek ik weer lekker veel lifegain. Gecombineerd met een beetje mass-removal en maar liefst een dubbele Knell brengt dit mij de zege. Ik win 2-1-1.

7-4

Ronde 12
Takumo Morofuji - WUBG Greater Good Gifts

Hij begint. We bouwen eerst allebei een aardige voorraad landen op. Wanneer hij draken begint te casten, mag ik niks meer untappen. Zonder Greater Good krijgt hij het toch voor elkaar mij zo lang te locken dat een Kokusho de zaak af kan maken.
In de tweede pot extract ik eerst het een en ander. Zonder Yosei en Kokusho is het lastig voor hem om te winnen. Mijn Angels vinden het niet erg om zijn hopeloze gespartel te beeindigen.
De derde pot lijkt een beetje op tweede. Het grote verschil is dat hij troep trekt en ik win met 2-1.

8-4

Ronde 13
Ryouma Shiozu - UR Ebony Owl Kotsuke

Oh fantastisch. Gaat het goed, kom je dit tegen. Mijn slechtste matchup. Ik kan alleen winnen wanneer ik fantastisch trek en hij naar 4 moet mulliganen. Dit gebeurt niet en hij wint 2-0.

8-5

Ronde 14
Matthias Paul Telkamp - UR Magnifire

Dit is zeker geen geweldige matchup. Indien ik erin slaag om een paar landen in het spel te houden dan win ik. Helaas slaag ik daar absoluut niet in. In beide potten vind ik het derde land ruim nadat de vorige twee het spel verlaten hebben. Hij wint 2-0.

8-6

Ronde 15
Masashi Oiso - WUBG Greater Good Gifts

Jammergenoeg zien beide potjes er hetzelfde uit. Ik neem een mulligan en hij krijgt vrijwel meteen zijn Yosei-lock aan de gang. Hij wint 2-0.

8-7

Ronde 16
André Coimbra - WB Aggro
De laatste ronde en ik weet dat er niks meer op het spel staat. Ik speel erg ongeconcentreerd en verlies een beetje dom. Hij wint 2-1.

8-8

Ik vind het jammer dat de laatste 4 rondes zo slecht zijn verlopen. Al met al kan ik niet ontevreden zijn.


Zondag 5 maart

Het is erg leuk geweest om hier mee te doen. Zoals vele anderen heb ik op de laatste dag de finales gekeken. Daarna zijn Saskia en ik richting het vliegveld vertrokken. Gelukkig zijn we wat eerder gegaan zodat we met de hulp van Bram ervoor hebben kunnen zorgen dat iedereen op tijd naar het vliegveld is gekomen. Einde.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

iig een mooi verhaal :).

Waar ben je ergens geeindigt, en van de hoeveel?

Er was iets met een ancestral recall in een halve of kwart finale of zo, hoe zat dat nou? Heb je dat misschien meegekregen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik was 115de van de 410 (wel 3 pro-punten dus).

Dat was in de kwartfinale tussen Antoinne Ruel en Craig Jones.
Craig Jones stond op winnen en viel Antoinne aan. Antoinne speelde toen een Sudden Impact en toverde ergens een Ancestral Recall vandaan die hij in responce op Craig speelde. De hele zaal lag in een deuk.

Het tweede mooie moment ken je misschien al, de halve finale tussen Craig Jones en Olivier Ruel. Het is de beurt van Olivier hij staat op 6 en Craig op 4 of zo. Olivier heeft genoeg beesten om Craig de volgende beurt hoe dan ook af te maken. Craig speelt end of turn de laatste kaart in zijn handen: Char. Olivier gaat naar 2. Craig moet nu een burn-spell topdecken. Olivier zegt tegen hem: niet kijken gewoon op tafel smijten. Craig doet dat: Lightning Helix. Wederom hele zaal in rep en roer ;)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het was me vooral niet duidelijk waar ie die recall nou vandaan toverde, ik zat toevallig net naar de webcast te kijken toen het gebeurde.

Da's best een nette uitslag :). Hoeveelste Nederlander was je?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie