Hulp gevraagd: spellen in het thema Helden & Heiligen

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Hulp gevraagd: spellen in het thema Helden & Heiligen

Bericht door pi »

Hoi mensen,

allemaal spelletjes fanaten hier natuurlijk, dus ik wou vragen of jullie misschien nog wat leuke ideetjes hebben voor spellen binnen een bepaald thema, namelijk Helden & Heiligen. De spellen moeten binnen uitgevoerd worden en het zou mooi zijn als er ook 1 of 2 zijn die buiten uitgevoerd kunnen worden indien nodig.

Wat ik zelf al bedacht heb:

Schatzoeken (helden)

Echte helden zijn natuurlijk altijd op pad om schatten te veroveren. De groep moet een schat zoeken die verstopt is door de voorgaande groep. Nadat de groep de schat gevonden heeft verstopt zij deze opnieuw. De tijd die dit kost wordt bijgehouden en zo ontstaat een klassement.

'Halo' werpen (heiligen)

(Een 'halo' is in het Nederlands ook wel bekend als een aureool, maar ik vraag me af of het dan veel duidelijker is waar ik op doel, iig dat gele ronde geval boven heiligen)

Die heiligen die hebben dus zo'n geval boven hun hoofd zweven, maar daar kun je natuurlijk ook wel een paar leuke dingen mee doen. Een van de vaste spelletjes die ze hier mee doen is ringwerpen. Natuurlijk punten afhankelijk van hoe goed een team weet te gooien.

De godenzonen (heiligen en helden)

(Voetballers worden ook wel eens goedenzonen genoemd).

Leden van de spelleiding staan op doel terwijl de mensen van het team proberen te scoren. Punten afhankelijk van het aantal gescoorde doelpunten.

Het laatste spel is inderdaad wat minder handig binnen, maar wel eventueel uitvoerbaar met de juiste voorbereiding. Mijn vraag is, heeft er iemand nog meer ideeen voor spellen die op de een of andere manier binnen dit thema kunnen passen en die geschikt zijn voor deelnemers van 5 tot 80 jaar oud? De link met het thema is ondergeschikt aan hoe leuk het spel is, maar er moet wel iets van een uitleg mogelijk zijn.

Alvast bedankt voor elke bijdrage.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

zet ze op een soort van *qeust uit, zijn ze de hele middag zoet;)
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Er schiet me zo gouw niets te binnen maar ik moet wel even opmerken dat niet zomaar voetballers godenzonen genoemd worden. Het zijn volgens mij specifiek Ajacieden die godenzonen genoemd worden. :)
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

@david: voor ajax zijn tegenwoordig vooral andere benamingen:P:P

@pi: tot hoelang hebben we?
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb nog ongeveer een week om spellen te verzinnen. Het moeten spellen zijn die max 10/15 minuten duren, dus ze op een queste sturen is niet echt haalbaar. Al zit schatzoeken natuurlijk wel een beetje in die buurt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Manabird
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: di aug 14, 2007 11:04 am
Locatie: Emmen

Bericht door Manabird »

Geen tips voor je helaas, maar wel lachen wat je al bedacht hebt :D
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dit is een beetje mijn type spel dat ik graag organiseer. Maar op de een of andere manier ben ik niet zo creatief met dit thema als normaal. Normaal vind ik een of andere invalshoek en dna schud ik wel een spel of 2-3 uit mijn mouw. Maar ik mis een beetje de invalshoeken :(.

Overigens, met "held op sokken" is waarschijnlijk wel wat leuks te doen :). Eentje die me gisteeren te binnen schoot.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Door heiligen denk ik bij helden aan Hercules en dat soort helden. Tellen Batman en Spiderman enzo ook voor het thema.
En bij heiligen is Sinterklaas het enige dat me te binnen schiet.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

die zou ik als striphelden wel mee kunnen tellen ja. Hercules doet me denken aan achilles, achilles' hiel om precies te zijn. Alleen weet ik nog niet wat ik daar verder mee zou kunnen. Sint maarten is ook nog wel een bekende heilige uit dezelfde richting als sinterklaas. Verder is er een grote voorraad beschermheiligen.

Ik heb nu deze dingen:

* Superman raden (helden)

Vossen nemen ieder iemand in gedachten die superman is. Dit overleggen zij. De groep stelt vragen totdat ze raden wie van hun superman is (of zijn). Soort wie is het, groepen moeten wel groot genoeg zijn. Eventueel een bekend persoon nemen? Kan op tijd. Creatieve vossen nodig die subtiele antwoorden kunnen geven.

* Schatzoeken (helden)

Echte helden zijn natuurlijk altijd op pad om schatten te veroveren. De groep moet een schat zoeken die verstopt is door de voorgaande groep. Nadat de groep de schat gevonden heeft verstopt zij deze opnieuw. De tijd die dit kost wordt bijgehouden en zo ontstaat een klassement.

* 'Halo' werpen (heiligen)

(Een 'halo' is in het Nederlands ook wel bekend als een aureool, maar ik vraag me af of het dan veel duidelijker is waar ik op doel, iig dat gele ronde geval boven heiligen)

Die heiligen die hebben dus zo'n geval boven hun hoofd zweven, maar daar kun je natuurlijk ook wel een paar leuke dingen mee doen. Een van de vaste spelletjes die ze hier mee doen is ringwerpen. Natuurlijk punten afhankelijk van hoe goed een team weet te gooien.

* De godenzonen (heiligen en helden)

(Voetballers worden ook wel eens goedenzonen genoemd).

Leden van de spelleiding staan op doel terwijl de mensen van het team proberen te scoren. Punten afhankelijk van het aantal gescoorde doelpunten.

* De held op sokken (helden)

Het hele team moet zich zo snel mogelijk verstoppen en een vos gaat ze dan zoeken. Bijgehouden wordt de tijd van het beginnen met verstoppen totdat de hele groep gevonden is. Eventueel eerst schoenen uittrekken indien binnen?

* Heldenpuzzel (helden)

Neem 3 foto's van bekende helden, knip deze in stukjes, hou bij hoe lang groepen nodig hebben om de foto's weer compleet te maken.

* Heiligenpuzzel (heiligen)

Zie heldenpuzzel, maar dan met heiligen.

* Geen heilig spel, maar heilig spellen. (heiligen)

Geef teams namen van heiligen die ze moeten spellen, max X (50?) punten te halen, strafpunten voor elke fout. (Eventueel een blaatje maken met daarop een aantal verkeerd gespelde namen van heiligen die de groep moet verbeteren?)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... e_heiligen

bv:
Agostina Livia Pietrantoni
Aloysius Gonzaga
Augustinus van Hippo
Benedictus Biscop
Cyrillus van Saloniki
Dominator van Brescia
Eutropius van Oranje
etc.

* De heilige koe (heiligen)

Korte kennistest over (race)-auto's en aanverwante dingen.

Ik ben met lang niet allemaal blij als spellen. Ook ben ik sowieso op zoek naar een spelletje of 10, dus heb ik er nog niet genoeg.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

sint maarten mantelgeven...

1 is sintmaarten, een de arme man... de rest staat ertussen en probeert te voorkomen dat sintmaarten de mantel aan de arme man geeft.

kun je daar iets mee?:P
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het probleem is ene beetje dat de groepen groter zullen zijn dan dat, maar iig bedankt voor de suggestie, misschien dat ik het nog kan uitwerken tot iets dat wel kan werken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie