Nieuw? Stel je hier voor!

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

GarField
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 10:05 pm

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door GarField »

Hoi Allemaal,

Ik ben Marc, 42 en net gescheiden.
Ik heb dus veel tijd over :) en heb heel vroeger wel eens Magic gespeeld, maar snap er niks meer van.
De basis wel een beetje, maar ik zag al heel wat nieuwe dingen.

Ik heb een dualdeck gekocht en 3 boosters van M11.
Ik heb ook nog een zak 2ehands spul gekocht (2000+) maar daar zat erg veel common in, wat uncommon en 7 rare's :)
Beetje zonde maar ik heb een begin. Ik heb geprobeerd met dat dualpack tegen mezelf te spelen, maar ging nog niet helemaal handig.
Ik was bij de Joker (utrecht) en daar zeiden ze dat ze daar op donderdagavond en zaterdag in de winkel spelen dus misschien dat ik daar maar eens ga kijken. Anders moet ik maar een contactadvertentie plaatsen :) "beginner zoekt leermeester"...

Ik hoop hier wat meer op te vangen van mogelijkheden van kaarten enzo.

EDIT: Zie ik net boosters op MP voor 2.50 gemiddeld. Heb er net 3.75 voor betaald :)
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door Donnie Darko »

Welkom Marc :)
Op het moment zijn er volgens mij geen spelers die in de stad Utrecht wonen, maar Jort (De Meern), Jibz (weekenden in Veenendaal), Ixo (soms in Utrecht, meestal Breda) en ik zelf (Driebergen) wonen wel dichtbij...

Wat wil je precies weten? Er zijn op internet zat regels te vinden, en als je vragen hebt kan je dit hier ook op het forum stellen.
Hoop dat het je weer bevalt.
Work is the curse of the drinking class
GarField
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 10:05 pm

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door GarField »

Ik woon zelf ook niet in utrecht, maar in IJsselstein :)

Maar nog geen specifieke vragen ...... ik moet het gewoon spelen dan komen de vragen wel.
Vorige keer (volgens mij was magic er net :D) ben ik niet zover gekomen ... 1 avond en dat ging allemaal erg snel hahahaha

Maar als jullie een homegame ofzo gaan doen zou ik wel willen komen kijken.
Eigenlijk weet ik niet wanneer iedereen speelt?
Thuis, toernooien (dan ben je wel erg goed :D) of gewoon op verzamelplekken zoals The Joker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door pi »

Welkom!

Online boosters kopen is inderdaad een stuk goedkoper. Als je het per box doet kom je zelfs nog wat lager uit.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door Quesred »

Hey allemaal,

Ik zat al even in de Algemeen-sectie te zoeken naar deze thread, maar heb em uiteindelijk gevonden! Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Stefan, 22 jaar en studeer Chinees in Leiden. Ik had nog nooit Magic gespeeld, totdat ik een demo van Magic Online 2012 op de Playstation 3 tegenkwam. Ik heb daarna de PC-versie gekocht en ben er redelijk aan verslaafd.. Ik ken alle decks nu echter al te goed uit mijn hoofd, en door het beperkte aantal decks raakt de gameplay een beetje gelimiteerd. Dus nu lijkt het me geweldig om ook in het echt te beginnen. Ik heb nog helemaal niets in huis. Ik ben nu bezig met een leuk starterspakket (overnemen van collecties) te vinden, en heb me aangemeld voor een gratis booster, that's it!

Magic had (en heeft vast nog wel) de reputatie om voor nerds te zijn. In mijn (nog) jongere jaren was ik er ook al wel in geïnteresseerd, maar was ik te bang voor reacties van anderen. Nu ben ik inmiddels op de leeftijd aangekomen, dat dat me iets minder uitmaakt, en wil ik het dus ook graag proberen. Bovendien jullie zullen het ongetwijfeld oneens zijn met die reputatie, neem ik aan? ;) Als er mensen in of omstreeks Leiden wonen, en die het wel ziet zitten om ook met een beginneling te spelen, dan lijkt me dat harstikke leuk!

Het is inmiddels een paar jaar geleden dat ik actief was op een forum, maar de fora waarop ik destijds actief was, daar was ik dan ook écht actief op (moderator en te veel posten). Ik hoop dat het hier net zo gezellig is, en dat ik ook hier mijn ei kwijt kan.

Alle tips zijn natuurlijk ook welkom!

Groetjes!

Stefan/Quesred
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door Dragonheart »

Hey Stefan,

Magic is voor nerds. Nog steeds. Nerd zijn is tegenwoordig echter semi-cool. Welk forum heb je gemodereerd?

mvg,
Paul
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door Quesred »

Voornamelijk en voor de langste tijd een subforum van gaming.nl, waar mijn Runescape-clan zat, en een subforum op het D&D spellendoos-forum. Maar het is dus alweer even geleden dat ik online heb kunnen kletsen ;). En ja, ik ben ook altijd al een nerd gweest, maja niets aan te doen, he!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door pi »

Magic is voor wie wil, maar inderdaad zijn veel van ons nerds. Ik claim dat ook vol trots :). Nerd is in mijn ogen ook meer een geuzennaam. Het helpt natuurlijk wel als je omgeving er vol mee zit, anders kan ik me wel voorstellen dat je je er minder gemakkelijk onder voelt. Ik had altijd wel wat nerds in mijn buurt en de universiteit was er vol mee.

Als je Amsterdam niet te ver vindt ben je welkom om hier eens te komen spelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door Lolloler »

Nerd - [nù(r)d] (Engels) intelligente, maar enigszins wereldvreemde en sociaal onhandige jongeman, vaak met een grote kundigheid op een bepaald terrein (vooral in de computersfeer). Het stereotype beeld is die van een verlegen jongen die goed is in computerzaken, maar verder wereldvreemd overkomt.

Ik zie mezelf hier niet echt in terug, maar toch vind ik MTG helemaal te gek. ;)

Welkom op het forum!
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Meikitsu
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jul 24, 2011 12:19 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door Meikitsu »

Hoi!

Ik ben Ruud, 29, buschauffeur en vertaler-in-opleiding, met als hobby de computer (en zeg nou niet dat ik een nerd ben), theatersport, roleplaying (Ars Magica, al speel ik veel te zelden), en nog een hand vol andere bezigheden. Sinds 11 jaar woonachtig in Nijmegen. Ik heb in mijn pre-Nijmeegse tijd wel eens gespeeld, ik had ook kaarten maar wegens familie zit het er niet in dat ik die zeer binnenkort terugzie. Maar ik heb ondertussen wel het plan opgevat om opnieuw te beginnen, nu nog even kijken hoe ;) Met een beetje mazzel kan ik ofwel morgen, ofwel donderdag naar de plaatselijke spelletjeswinkel, en nou maar hopen dat ze me daar verder kunnen helpen...

Ik heb net het Wikipedia-artikel zitten lezen en de uitleg over de kleuren vond ik interessant; ik hoop dat het geen weerspiegeling van mijn persoonlijkheid is dat zwart me altijd het meest heeft aangesproken (en dat nog steeds doet).

Tot zover de introductie, ik ga eens rondlezen en misschien wel vragen stellen ;)
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door Donnie Darko »

Dag Meikitsu, welkom op het forum. Je kan altijd vragen stellen over kaarten, abilities en decks.
Ik geloof dat Dragonheart ook uit Nijmegen komt.

Trouwens, wat is er mis mee nerd te zijn? Veel van de mensen die magic spelen zijn dat nu eenmaal, ik vind het niet erg om mij daar zelf ook onder te scharen.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door pi »

Welkom!

Inderdaad komt Dragonheart uit die buurt en kun je natuurlijk altijd hier vragen :).

Ik zie 'nerd' als een soort geuzennaam, 'geek' aan de andere kant is de negatieve vorm. Maar, of je het bent of niet, je bent in ieder geval welkom om op dit forum te komen 'nerden' ;).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door Quesred »

Welkom, mede-newbie!

@ Pi, ik vind 'nerd' juist veel negatiever klinken dan 'geek' :P
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door pi »

Wist je dat 'geek' dezelfde oorsprong als het Nederlandse 'gek'?
http://en.wikipedia.org/wiki/Geek
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door Quesred »

Maar in de praktijk wordt in het Engels/Amerikaans 'geek' vaker speels/plagend gebruikt, terwijl 'nerd' vaker voor beledigende/kwetsende doeleinden wordt gebruikt.. Natuurlijk worden geen van beiden door iedereen hetzelfde gebruikt, maar in mijn ervaring gebruiken mensen 'geek' ook vaak om hun vrienden met dit soort interesses te omschrijven, terwijl zij het woord 'nerd' dan niet niet in de mond zouden durven nemen. Dat wordt vaker gebruikt in pesterijen.

Maarja, iedereen hun eigen ervaringen!

(Aan de andere kant, heb ik je geleerd dat die ene kaart in het Koreaans was en niet in het Chinees/Japans. Dus ik heb mbt linguistieke kwesties voortaan gewoon gelijk. Lekker puh :P)
Plaats reactie