Nieuw? Stel je hier voor!

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

welkom!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Maerthen
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: do sep 17, 2009 1:54 pm

Bericht door Maerthen »

Laat ik me ook maar even voorstellen.

Mijn naam is Maarten en ik speel/verzamel sinds de 4th edition uit kwam. Net als velen ben ik er een langere periode uit geweest. Zeg maar toen net de nieuwe lay-out kwam ben ik afgehaakt. Nu vele jaren later heb ik de kaarten weer uit de kast gepakt. Heb een paar dozen insteekhoezen gekocht en ben alles per serie in bladen en mappen gaan doen. Vervolgens alle dubbelen, maar weer in kaart gebracht en de verslaving kwam weer boven drijven.

Probeer nu Unglued en Unhinged eerst maar eens compleet te krijgen, dus als er nog mensen kaarten uit die serie over hebben PM me even. :wink:

Ben op dit moment meer verzamelaar dan speler. Mochten jullie nog meer willen weten dan vraag maar :D
Een goede zondebok is beter dan een slecht excuus
Tarry
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 15, 2009 9:19 am

Bericht door Tarry »

Ik ben begonnen met Magic toen het net nieuw was in Nederland, ik denk dat het de 3rd edition was, geen idee of Alpha / Beta hier te koop zijn geweest, dan kan het ook een van die series zijn geweest. Ik weet wel nog dat Arabian Nights uit kwam en het moeilijk te krijgen was. Ik heb toen tot Ice Ages magic gespeeld, maar was er niet echt goed in. Het ging me in eerste instantie ook meer om de kaartjes dan het spelen... Kwam ook omdat er weinig mensen waren om mee te spelen in mijn omgeving.

Rond 6th Edition heb ik het weer een tijdje opgepakt en gespeeld. Maar mijn oude kaarten was ik helaas kwijt (door verhuizingen). Ik had een vaste buddy voor Magic (een collega) waar ik veel lunchpauzes mee heb gespeeld. Maar ik veranderde van baan en toen is Magic weer een beetje in het slop geraakt.

Sinds een paar weken ben ik weer begonnen en is het virus weer terug! Dit keer heb ik wél mijn oude kaarten gevonden en heb wat nieuwe boosters en 2 Zendikar Intropacks gekocht in Dordrecht bij de Acme Movie store. :D
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

beta is in ieder geval wel hier verkocht. Alpha weet ik niet zeker. Welkom terug, nog mooie fondsten gehad tussen je oude kaarten waar een crap kaart opeens heel veel duurder blijkt te zijn geworden?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@Tarry Welkom terug :) Er is een hoop anders in de regels nu der tijd dus ik zou even de nieuwe regelementen lezen (stack is bijv. weg en mana burn is er ook niet meer)

@pi Alpha is hier verkocht, heb een hele map in me handen gehad met van die kaarten ^_^ was alleen erg moeilijk te vinden toen, wie wil er nou één of ander nieuw vaag kaartspelletje gaan verkopen, veel te tricky als je er mee blijft zitten :P wisten hun veel dat het goed zou gaan lopen:D
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Tarry
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 15, 2009 9:19 am

Bericht door Tarry »

pi schreef:Oy,

beta is in ieder geval wel hier verkocht. Alpha weet ik niet zeker. Welkom terug, nog mooie fondsten gehad tussen je oude kaarten waar een crap kaart opeens heel veel duurder blijkt te zijn geworden?

mazzel

pi
Ik moet eens gaan checken. Er zitten nog leuke foils tussen ook van de vorige keer. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Tarry schreef:
pi schreef:Oy,

beta is in ieder geval wel hier verkocht. Alpha weet ik niet zeker. Welkom terug, nog mooie fondsten gehad tussen je oude kaarten waar een crap kaart opeens heel veel duurder blijkt te zijn geworden?

mazzel

pi
Ik moet eens gaan checken. Er zitten nog leuke foils tussen ook van de vorige keer. Ben benieuwd.
http://www.magictraders.com/pricelists/

Hoop dat er wat waardevols tussen zit, succes! ^_^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Saint schreef:@Tarry Welkom terug :) Er is een hoop anders in de regels nu der tijd dus ik zou even de nieuwe regelementen lezen (stack is bijv. weg (...)
Hmz, niet zo overdrijven he... :P

De stack is er nog wel. Alleen combat damage assignen gaat niet meer via de stack.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

altx schreef:
Saint schreef:@Tarry Welkom terug :) Er is een hoop anders in de regels nu der tijd dus ik zou even de nieuwe regelementen lezen (stack is bijv. weg (...)
Hmz, niet zo overdrijven he... :P

De stack is er nog wel. Alleen combat damage assignen gaat niet meer via de stack.
Hey niet zo pietluttig doen hé :P

Jah nee ok maar de regels zijn wel anders, geen mana burn was voor mij bijv echt "wtf?" dus vandaar "go read the rules" :P met dat blocken werkt t ook allemaal wat anders enz.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Saint schreef:
altx schreef:
Saint schreef:@Tarry Welkom terug :) Er is een hoop anders in de regels nu der tijd dus ik zou even de nieuwe regelementen lezen (stack is bijv. weg (...)
Hmz, niet zo overdrijven he... :P

De stack is er nog wel. Alleen combat damage assignen gaat niet meer via de stack.
Hey niet zo pietluttig doen hé :P

Jah nee ok maar de regels zijn wel anders, geen mana burn was voor mij bijv echt "wtf?" dus vandaar "go read the rules" :P
Ja, ik speelde een tijdje geleden tegen iemand met een groen deck met Eladamri's Vineyard erin. Probeer maar eens geen mana burn daaraan over te houden als je niet met groen speelt. Maar hij was dus niet echt blij met die nieuwe regel... ;)

met dat blocken werkt t ook allemaal wat anders enz.
Ja, klopt. Ik ben er zelf nog steeds niet over uit of ik het nu echt een verbetering vind.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ik ben er ook nog niet echt uit of ik het echt een verbetering vindt het maakt het spel wel makkelijker voor beginners denk ik, vooral met hoe de stack nu werkt maar je verliest er wel een heel hoop leuke trucjes mee.

Ik denk dat ik de regels uberhaupt nog een paar keer moet doorlezen voordat ik mezelf er helemaal op ingesteld heb ^_^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Tarry
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 15, 2009 9:19 am

Bericht door Tarry »

Mana burn vond ik eigenlijk wel een beetje cool. Maar zoals nu speelt lekker weg.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja het is even wennen vooral als je een herintreder bent of gewoon de oude regels gewend bent maarjah zoals ze altijd zeggen "Alles went behalve een vent" lol
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

Hi, ik ben Tristan 8) , woon in Hengelo en ben net Magic fan geworden. Veel van mn vrienden doen het ook dus ik blijf nog wel even fan :) Nou ja, ik vind dit echt een fantastisch forum, alleen jammer dat het zo rustig is. Pi houdt het vooral levend. Dus pi, fantastisch :D
Ik heb een mono red deck met veel draken erin. Ook heb ik een ander deck red/green. Toch ligt mijn hart bij rood en dan vooral bij tovenarij/spreuken en draken. Ik verken de Magic wereld maar een beetje en heb daarom veel vragen (zoals jullie misschien wel hebben gezien sinds kort).

Grts Tristan
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zit nu wel een beetje in de US, dus als ik al post zal het op vreemde tijden zijn 8). Het is overigens niet in je eentje te doen, er moeten wel mensen zijn om op te reageren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie