Machtsmisbruik

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gesloten
Wissen
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:27 am

Machtsmisbruik

Bericht door Wissen »

Wij hebben de vrijheid genomen om u geheel vrijblijvend deze brief te zenden. Het handelt over een ernstig conflict tussen de Rabobank, hun dochteronderneming Schretlen en S., woonachtig te Venray. Na door genoemde bedrijven te zijn geplunderd en beroofd, is een nu al jaren voortdurend juridisch en psychologisch gevecht ontstaan.

In 1959 zoekt S. als beginnend ondernemer toenadering tot de Rabobank om zijn financiële zaken daar onder te brengen. Als eigenaar van een gezond groeiend bedrijf komt gedurende de jaren voldoende geld vrij voor de toekomst van gezin en voorziening voor 'oudedagsreserve' (belegd in aandelen). Wetend dat deze zaken veilig gesteld zijn volgt op kleine schaal minder risicovolle belegging op de optiebeurs, short posities altijd gedekt door long posities, waardoor winstmarges niet spectaculair zijn, echter de verliezen blijven hierdoor ook beperkt van omvang.Tot midden van de jaren 80 blijft de plaatselijke Rabo vestiging alle transacties uitvoeren.

In de loop van 1987 verzoekt S. om provisiekorting. Rabo ziet aanleiding volle dochter Schretlen te adviseren als tussenpersoon. Er worden afspraken gemaakt, (de directeur van Rabo was bij deze gesprekken aanwezig) dat het bedrijf hoe dan ook buiten deze beleggingszaken moet worden gehouden. Door de wijze waarop de directeur van de Rabobank de firma Schretlen aanbeveelt, geniet deze het volste vertrouwen van S. De waarde van de aandelen positie bedraagt op 3 augustus 1987 ongeveer f. 500.000=.

DAN BREEKT DE HEL LOS.
De totale periode waarin Schretlen heeft gehandeld bedraagt minder dan 4 maanden. Met een gemiddeld verlies van f. 20.000=. per dag, ziet Schretlen kans om het positieve bedrag om te buigen in een bedrag van ruim f. 900.000=. Verlies van ruim f. 1.400.000=. Na deze onmenselijke teleurstelling en na diverse rechtszaken is S. in een tot op heden durend juridisch en psychologisch gevecht met de Rabobank geraakt.

Een aantal medewerkers van Rabobank hebben zich hierbij bepaald niet van hun beste zijde laten zien.Zo ook Schretlen: Na een bezoek van Schretlen en de directeur van RABO aan het bedrijf in 1987 is hen duidelijk gebleken dat er voldoende financiële middelen waren voor het uitvoeren van hun vernietigende strategie. Dit terwijl door de directeur en S. was vastgesteld dat het bedrijf nooit enig risico mocht lopen in de beleggingen. Helaas, het veilige gevoel van de toch aanwezige financiën lokte Schretlen tot de meest waanzinnige en zinloze transacties puur gericht op provisie. Het netto resultaat bedroeg f. 20.000=. gemiddeld verlies per handelsdag! Met als hoogtepunt f. 1.214.000=. te weinig niet geboekte marginplicht, en f. 1.238.000=. onderdekking op de betaalrekening.

Dan de klachtencommissie optiebeurs: betiteld als zijnde "onafhankelijk". Echter deze commissie nam alle uitspraken, alle leugens en verdraaiingen van feiten zonder slag of stoot voor waarheid aan, en oordeelde Schretlen f. 400.000=. Schuldig. Het resterende verlies, rond f. 1.000.000=. was voor de leek, die op de ingehuurde deskundigheid vertrouwde. Deze gekochte uitspraak zou bindend zijn. Uit angst voor de latere dreigingen met faillissement aanvragen door Rabobank Nederland zijn de nog in bezit zijnde financiën met medeweten van de belastingdienst legaal verwijdert, en voorziet S. momenteel van een A.O.W. uitkering minus 4% (belasting maatregel) in zijn levensbehoefte.

Voor de overgang naar Schretlen had ook de Rabobank marginplichten, welke op moment van overgang f. 242.000= bedroegen Hierover heeft de rechter nooit eerder geoordeeld. Het begrip en doel van margin werd S. pas na de Schretlen catastrofe bekend. Nooit eerder is over marginplicht, zowel mondeling als schriftelijk mededeling gedaan. Er zijn dus ook nooit enige schriftelijke, voor Rabo verplichte contracten voorgelegd.

Doel van dit schrijven: De persoon treffen die deze zaak kan en wil aanpakken, en zo mogelijk communiceren over het gebeurde. Verjaringstermijnen zijn steeds tijdig gestuit. Wij zijn graag bereid u nadere informatie te verstrekken. Boven omschreven is een eerlijke weergave van feiten. Er volgt na dit bericht een aanvulling. Hartelijk dank en gaarne hulp uwerzijds?

P.s. 04-01-08. Landelijk dagblad op voorpagina: Onderzoek naar gesjoemel bij Rabo-dochter Schretlen&Co.

Fam.Stiphout
Wissen
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:27 am

Machtsmisbruik

Bericht door Wissen »

Vervolg van boven geplaatste post
Ingehuurde" ondeskundigen" plunderen, en veel deskundigen “zwijgen”
Naar aanleiding van de zaak Rabo/Schretlen/Stiphout schreef een deskundige het navolgende.
Elke bankmedewerker, die optiezaken behandelt, weet en behoort te weten dat er marginverplichtingen zijn en behoort voor het uitvoeren van een optie-transactie de margin te controleren. Is de margin onvoldoende en kan de cliënt de margin niet aanvullen, dan mag de desbetreffende actie niet worden uitgevoerd voor het gedeelte, dat de margin overschrijd.
Een cliënt behoort te weten over de marginverplichtingen en daar ligt dus een taak voor de bankmedewerker. Rabo heeft veel vaker grote steken laten vallen,o.a.in zaken van beleggingsstudieclubs,ze hebben die zaken bij de rechter verloren.
Voorzover ik uit uw tekst kan opmaken,en gezien mijn kennis van deze materie zit Rabo goed fout, dus doorvechten is de enige remedie.
P.s.Op enig moment was er een marginplicht van F.1.214.000= en f.1.234.000= debet (ongedekt)op de betaalrekening, welke in deze periode voor de belegger onvermeld bleven.
Wissen
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:27 am

Machtsmisbruik

Bericht door Wissen »

We nemen de vrijheid u onderstaande te doen toekomen.Gaarne hulp voor gerechtigheid? Bij voorbaat dank


Geachte heer.

Zeer bedankt voor uw bericht. Deze, (Schretlen) is inderdaad de RABO dochter die ons toentertijd oplichtte. Elke door u te nemen actie zal met gejuich worden ontvangen.Graag uw reactie vernemend?

Met vriendelijke groeten.



Geachte

Ik zit net zoals vele morgens de teletekst en nieuws pagina's door te lezen en kom het volgende tegen en ik moest direct aan u denken:

Onderzoek bij bank Schretlen & Co


`Er loopt een onderzoek naar eventueel
gesjoemel bij de bank Schretlen & Co,
een dochter van Rabobank die vermogende
Nederlanders als klant heeft.Volgens de
Telegraaf gaat het om een truc met
grote aandelen-transacties.

Als een klant voor een groot bedrag
aandelen koopt en er wordt winst
gemaakt,is de transactie privé.De klant
betaalt dan vrijwel geen belasting.

Maar bij verlies zou de transactie
alsnog genoteerd worden als zakelijke
aankoop.En dan heeft de klant een flink
voordeel want in dat geval betaalt de
belasting 35% van het verlies.Rabobank
bevestigt dat er een onderzoek loopt.


Is dit nu het verhaal waar u ook mee zit? dan zou ik een duidelijk stuk kunnen plaatsen op het forum waar u op kan reageren!
Wissen
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:27 am

Machtsmisbruik

Bericht door Wissen »

Brief Hooft Graafland (beleggingsdeskundige)





COMPLOTVORMING



Hoe RABOBANK STEEDS DE DEKSEL OP DE BEERPUT WIST TE HOUDEN. Vele deskundigen trachtten een oplossing te bereiken n.a.v. Rabo/Schretlens misdragingen, maar op raadselachtige wijze werden de acties zonder opgaaf van reden gestopt. Brief van deskundige Hooft Graafland.

Directie Rabobank Venray.

Mijne heren

Hierdoor deel ik u mede dat de heer

AJ.T.Stiphout zich tot mij heeft gewend. Hij deelde mij mede dat u een betalingsregeling wenst te

Treffen .Zoals u weet is deze schuld ontstaan door de affaire Schretien.De heer Stiphout heeft zich met recht over het gedrag van Schretlen beklaagd, zoals uit de uitspraak van de Klachtencommissie blijkt. Hij heeft zich echter nooit I beklaagd over de handelwijze van uw bank in de periode van voor 29 juli 1987. 0ok in deze periode zijn er opties geschreven, zonder dat aan de marginverplichtingen aandacht is geschonken,hetgeen ook uw bank schadeplichtig maakt.Daarnaast acht mijn cliênt u aansprakelijk voor het advies om naar Schretlen over te stappen.Hij vertrouwde uw bank volledig en heeft derhalve toen uw advies om zijn portefeuille naar Schretlen over te brengen zonder meer opgevolgd. Uit de uitspraak van de Klachtencommissie kunt u zien dat Schretlen op grove wijze wanprestatie jegens mijn cliênt heeft gepleegd. Had u hem niet naar Schretlen verwezen dan was de schade aanzienlijk minder geweest. Op grond van bovenstaande zou ik gaarne op niet al te lange termijn een gesprek met u hebben, terzake te bezien of een regeling in der minne tot de mogelijkheden behoort. Hoogachtend.G.H.G.

P.S. Er is waarschijnlijk nooit een gesprek geweest.

S. Werd door Rabo/Schretlen voor F. 1.400.000.= getild.



01-04-08 Een landelijk dagblad op de voorpagina : Onderzoek door de Nederlande bank naar gesjoemel bij Rabo dochter Schretlen
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Ik heb het een beetje doorgelezen, maar ik vind het maar raar hoor. En btw, waarom word zoiets hier gepost?
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb geen flauw idee, het gaat op slot tot Wissen dat uit kan leggen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gesloten