Grammatica, spelfouten en magicforums

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mooi, dus je gaat er nu op letten om het niet meer te doen? (Zie de laatste zin in mijn post).

Ik denk overigens dat het niet de afkortingen zijn die echt storend worden gevonden, maar meer het bewust schrijven van incorrect Nederlands, waarvan ik best kan begrijpen dat mensen het storend vinden. Automatisme is daarbij denk ik geen excuus.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ja had de zin gelezen en als je naar mijn nieuwere posts kijk begin ik er al aardig op te letten :P alleen moeilijk om het gelijk in 1x goed te doen haha.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

@Pi
Meeste van hen. Hun is bezittelijk.

Hoe dan ook, dit verbeteren heeft een doel, namelijk: iemand beter maken. Indien je daarvoor niet open staat, wat heb je hier dan te zoeken?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

haha zolang je maar niet gaat zegggen dat je niet kan magicen omdat je niet fatsoenlijk nederlands kan praten :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat dat inderdaad geen oorzakelijk verband is, maar dat beide symptomen zijn ;).

Dank Dragonheart, mijn Nederlands is ook zeker niet pefect.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Als MSN-taal maar niet de usance wordt. Verder gun ik iedereen hun taalfoutjes. :wink:
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

taalfoutjes rocken gewoon, alleen bad-assen gebruiken dat! :P
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Het hele afkorten en dingen als tog, ofz, btje enzovoort is meer luiheid als gebrek aan intellect denk ik, en aangezien dingen als smsjes maar zoveel tekens hebben is het er ook allemaal een beetje ingeslopen om niet over je sms limiet te komen, dus als je het vaak gebruikt ga je het op een gegeven moment overal gebruiken plus dat mensen net papegaaien zijn en als ze het vaak zien ook zij het gaan gebruiken ^-^ ten minste dat is wat ik ervan denk
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je kunt het niet doen ook zien als rekening houden met de mensen die niet gewend zijn aan dat soort dingen. Dat zijn er een stuk meer.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ben het met je eens maar bepaalde dingen sluipen er gewoon in en dergelijke dingen zijn moeilijker af te leren dan aan te leren, maar ik probeer er zelf altijd op te letten maar een hoop mensen doen dat dus niet..
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

jup, daarom werd het topic gestart. Sowieso trekt magic toch meestal wat intelligentere mensen aan, dus misschien is er een soort onuitgesproken verwachting van een bepaald niveau van de deelnemers aan een forum als deze. Maar, over het algemeen valt het me er mee, alleen de persoon die in eerste instantie aanleiding was voor het topic viel wel heel erg op.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Naja negatieve aandacht is ook aandacht :P maar magic kan eigelijk iedereen spelen (landjes tappen en kaartjes leggen is niet zo moeilijk) maar het zelf decks bouwen, strategiën verzinnen is weer een heel ander verhaal, daar heb je toch zeker wel wat intellect voor nodig. Maar goed daarnaast de een is goed in rekenen en de ander is goed in taal toch?
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
cruisin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 12:31 pm

Bericht door cruisin »

Ik neem mensen die dat soort taal op fora of IRL gebruiken gewoon niet serieus. Zelfs op msn verwacht ik dat mensen gewoon normaal taalgebruik hanteren. Het komt gewoon tokkie/dom/lui over als je jezelf zo uit.

Ik liep laatst door de stad en een groepje schooljongens was hardop aan het praten over iets. De ene zei iets en de andere reageerde met "LOL man, wat grappig" ..... :roll: Ik had bijna de neiging om te roepen "STFU dork". :evil:
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Serieus? Wie gebruikt er nou "Lol" in die form in zijn taalgebruik xD Dat wordt gewoon een beetje zielig... Ik zelf gebruik het over het algemeen alleen in smsjes omdat ik dan A. even snel wat wil versturen en B. 1 smsje goedkoper is dan twee dus afkorten werkt xD
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bij de studievereniging op de universiteit waar ik vroeger altijd kwam werd LOL ook zo gebruikt, maar dat was wel de enige.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie