Grammatica, spelfouten en magicforums

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Grammatica, spelfouten en magicforums

Bericht door David »

DutchG0d schreef:achja de egt hele dure kaarten zoals moxen en lotus laat maar zeggen zijn tog banned :P en voor rond de 300 euro kan je denk best wel een goed deck maken denk ik, tog? :P
echt, toch, toch
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

dacht dat deze topic over t2 t1 enz ging, en niet over de nederlandse taal :) wen er maar aan kan geen nederlands :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het valt op... Maar laten we inderdaad die discussies voor het off-topic bewaren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:Oy,

het valt op... Maar laten we inderdaad die discussies voor het off-topic bewaren.

mazzel

pi
Niet mee eens. Ik vind dat je in de oorspronkelijke draad mag corrigeren. Een foutje is natuurlijk niet rampzalig. Maar... ik zie ook hier dingen die je niet verwacht van mensen die Magic spelen. Hierbij gebruik ik de aanname dat je een bepaalde mate van intelligentie moet bezitten om het spel te spelen. Indien je er niet in slaagt om een beetje behoorlijk met de taal uit de voeten te komen, dan zegt dit in mijn ogen ook iets over je spelbeheersing. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd (dyslexie).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

vind dat met spelbeheersing meer te maken heeft met hoeveel tijd je erin steekt.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat is natuurlijk ook waar. Laat ik het zo zeggen: het klink logisch dat een intelligenter iemand een betere taalbeheersing heeft dan een minder intelligent iemand. Indien beide personen evenveel tijd besteden aan het spelen van Magic, dan verwacht ik dat degene met de betere taalbeheersing betere resultaten boekt dan de ander.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

Ja tuurlijk maar dat ligt meer aan inteligentie dan taal beheersing, magic is ook nog eens engels dat is een makkelijkere taal dan nederlands :P en gellukig bestaan er dit soort forums om minder intelligente mensen zoals ik te helpen :mrgreen:
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Het kan me niet eens zo veel schelen hoe goed iemand is in het spel. Maar een beetje respect tonen door zo te schrijven dat de lezer geen extra moeite hoeft te doen om je tekst te ontcijferen waardeer ik wel.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Of anders geformuleerd: Als je de motivatie op kunt brengen om alle ins-and-outs van Magic te doorgronden, moet dat beetje moeite om enigszins normaal Nederlands te schrijven er ook nog wel af kunnen... :?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

haha wat heeft het nou met respect te maken of je "tog" of "toch" schrijft(wat een ontcijfering). Maarja ieder zijn eigen mening erover. Laten we het maar weer over t1 en t2 hebben :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

De jeugd van tegenwoordig weet niet meer wat respect is... :(
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

En ik vind dat dit off topic is. En ik ben admin, dus gaat het in een ander topic.

Persoonlijk geef ik weinig om hoe de tekst er staat, maar belangrijker is of je een beetje denkt over wat je post. Tikfouten maakt iedereen wel eens, maar als je verder netjes communiceert, een beetje respect hebt voor de rest en daadwerkelijk bijdraagt aan discussies dan zie ik geen problemen. Dat lijkt me een iets interessantere discussie dan of tikvouten of vreemde afkortingen iets specifieks willen zeggen over respect. Wat niet wegneemt dat er misschien soms iets beter gelet kan worden op wat er geschreven wordt.

Laten we ook niet te elitair gaan doen met zijn allen. Ik ken zat magic spelers die niet bijzonder slim zijn, maar die het spelletje gewoon zijn gaan spelen omdat hun vrienden het spelen en die heel gezellig zijn in een potje magic. Ongeacht of ze op dit fourm toch met een g of ch zouden schrijven. Aan de andere kant zouden de meeste van hen het wel goed gaan doen nadat ze er een keer op gewezen zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Een tikfout af en toe is geen enkel probleem. Maar ik geloof niet dat tog en egt tikfouten zijn. Volgens mij is het gewoon cool om zo te schrijven in een bepaalde subcultuur en ik denk dat dat in die subcultuur mag blijven.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik zie dezelfde dingen gebeuren op de metal-fora waar ik ook nog wel rondhang. Een keertje vond iemand het zelfs nodig om Breezah te gaan schrijven... Maar ook daar moeten de jonkies zich realiseren dat er ook dertigers op het forum zitten... 8)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ik begrijp ook niet waarom het zo erg is, ik gebruikde het vaak op msn of Online RPGs afkortingen en togjes. En nu gebruik ik het als automatisme :P maar dat het cool is om zo te typen en het bij een subcultuur hoort heb geen idee, ben zowiezo nooit echt geweldig met nederlands geweest :P en ben het trouwens 100% met pi eens :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Plaats reactie