Saint

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Saint

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Als Saint niet post, is het plotseling een stuk rustiger op het forum. :lol:
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

:roll:

Ik was ook 1.5 dag offline omdat mijn wireless router kuren had (die opeens opgelost zijn nu ik een keer mijn laptop naast mijn pc heb gezet :S).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ooh jah beetje drukje geweest ^_^ en je moet natuurlijk wel ergens op kunnen posten he :P maar een heel topic over me *feels honored or very ashamed* lol

@pi, wat voor router heb je? send je SSID uit? als je een beetje een goeie router hebt kun je hem namelijk flashen dan kun je handmatig de "stralings"afstand instellen die hij uitzend, als je je SSID uitzenden uit staat (wat wel aan te bevelen is) kun je (vooral me vista) vaak problemen hebben met het vinden van je connectie. Dit zal wel hetzelfde zijn in windows 7 want najah bill gates sucks big floppy donkey d*ck lol
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien fout, maar ik reageer bijna alleen. Ik kom zelf niet aan veel meer toe. Er zijn decks die ik al maanden of zelfs jaren in elkaar wil zetten of wil updaten bijvoorbeeld. Als student had ik toch wel meer tijd voor zulke dingen ;). Betekent wel dat ik veel post als er veel gepost wordt, maar als er weinig gepost wordt dan ben ik ook best stil. Dat en vrijwel het enige wat ik speel is EDH en die zet ik liever op de EDH forums om gerichtere suggesties te krijgen (het populairste topic in het decklist forum daar is door mij gestart :)).

Router staat volgens de config op 100% zenden, maar ja, of dat 100% is van wat de standaard code toe staat of 100% van wat hij kan... iig werkt het met UPC zo dat je de boel in bruikleen hebt, dus flashen doe ik maar niet. Ik weet eerlijk gezegd niet of hij zijn SSID uitzend, maar het staat in de naam waaronder ie bekend is. Hoe dan ook dus niet heel veilig (misschien eens wijzigen). Aan de andere kant moet je dan nog de WPA2 met TKIP encryptie ontcijferen.

Hoewel ik Linux en Mac leuk vind blijft mijn hoofdmachine toch mooi Windows omdat ik daar veel meer ervaring mee heb (helpdesk parttime job naast studie, prutsen van jongs af aan). Mocht ik ooit een HTPC bouwen/kopen (vind nettops best geinig en zo klein maak ik ze zelf niet) dan komt daar vrijwel zeker een linux variant op te staan (Dream Linux spreekt me wel aan).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@pi, ik doe eigelijk hetzelfde ik antwoord op wat andere mensen te zeggen hebben over het algemeen omdat najah ik het zelf veel te druk heb om daadwerkelijk veel te spelen en heb te weinig nieuwe kaarten om echt een nuttig deck van te gaan bouwen dus dat staat ook op een laag pitje :P dus alleen antwoorden dus ^_^ andere helpen etc.


Meestal is 100% van de standaard versies van iets zegmaar 40/50% van de totale zendkracht, dit doen ze 1 omdat ze dan de duurdere verzie kunnen verkopen die wel echt 100% is en 2 ze die leuke nieuwe losse dingetjes die je in je muur steekt ;p maar als je dat tmobile wlan ding hebt is het niet echt een router meer een draadloos modem :D kun je ook niet eens flashen, het voordeel alleen van een geflashde router ertussen hangen is dat je eerste aanspreekpunt linux basis is en dus ook een ip-tables firewall heeft, ik kom bijv. zonder enige firewall op een pc door alle portknocker en leak tests :P

Het nadeel van Mac is dat je helemaal geen windows emulator hebt en dus weer in een andere versie van closed source ellende valt. Wat betreft linux, Dream linux is een beetje klein, je kunt het beste een grote distro nemen qua updates en security enz. Ik zou gaan voor Ubuntu of Fedora of anders OpenSuse werken allemaal zeer gebruiksvriendelijk (alleen als je ergens een .deb packet (is vergelijkbaar met een .exe)kunt vinden moet je zelf een beetje rommelen maar valt ook mee hoe moeilijk dat is) en als je met een windows emulator werkt gaan toch al weer een hoop "windows" open :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik ben geen linux n00b hoor, heb er voor mijn studie aardig wat mee gewerkt. Ik kan me redden op het niveau van een gevorderde gebruiker, vooral omdat ik niet bang ben om iets uit te gaan zoeken of te googlen of zo.

Het is een Thomson router/modem combinatie. Ik heb dit programmatje er eens op los gelaten:
http://www.passmark.com/products/wirelessmonitor.htm

Min of meer als de maan stand goed is, ik een schietgebedje doe en dood stil zit dan komt ie tot 43% Signal Strength. Als ik met de laptop er naast zit haalt ie zo´n 80%. Als ik laptop en PC vergelijk dat toont de PC als betere ontvangst (die heeft ook een langere / betere antenne), maar in het gebruik voelt de laptop stabieler aan. Ik heb hier bv nog niet gehad dat een website onbereikbaar was. Laptop is XP, PC Vista, mogelijk dta daar een verschil zit.

Anyway, ik begin er erg voelen om eens een stop contacten systeem te proberen (ik heb weinig zin om een kabel te trekken).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Wist niet dat je geen linux n00b was ^_^ en een beetje in terminal rommelen moet je ook niet eng vinden lijkt mij zo moeilijk is het namelijk niet :P zeker niet hoe simpel je dingen nu kan verwijderen nu alles zo "gebruiksvriendelijk" is.

Signal strength van 43% is niet echt veel als je kaart hem dan al pakt zit je op iets van wat 20mbit ofz met je wireless kaartje dus misschien is dat stopcontact ongein een idee maar je kan hem ook gewoon flashen met bijv www.dd-wrt.com maar dat moet je zelf weten natuurlijk ^_^

Xp is natuurlijk altijd stabieler Vista ook qua internet (vandaar de weer de snelle release van windows 7), veel te veel bugs en daarnaast zijn er geloof ik zelfs nog meer tcp halfopens enz geblocked in vista als in xp je kan is proberen een internet tweaker voor xp te downloaden verder kun je ook in je instellingen kijken of hij misschien de bandwidth op de een of andere manier knijpt of iets dergelijks.

Die stopcontact dingen zijn trouwens niet echt goedkoop :P just saying.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

vind ik niet eng.

Hij pakt het wel op 43%, minder ook wel, maar het houdt niet over. Punt is dat ik hem niet ga flashen omdat zoals het bij UPC werkt je zoiets in bruikleen hebt en je dan gezeik kunt krijgen.

Ik realiseer me dat stopcontacten niet goedkoop zijn, zeker aangezien ik eigenlijk dan een switch aan dit einde zou willen, maar dit werkt niet. De laptop die het het best doet trekt niet veel meer dan een kwart van wat mogelijk zou moeten zijn met de internet verbinding, de PC zit lager nog. Dat resulteert in niet genoeg om thuis te kunnen werken. Mogelijk probleem is wel dat router en PC/laptop miscchien op verschillende groepen zitten (weet het niet uit mijn hoofd).

De vista machine is het probleem vooral, als die tenminste stabiel kon browsen dan ging het wel voor even.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Oooh heb je dat thompson ding ook in bruikleen? Is het dan niet gewoon zo'n wireless WLAN geval? als dat het is zijn het ook een beetje prut dingen :P beter niet flashen ook nee.

Ik heb zelf zo'n 60mbit verbinding dus ik kan er makkelijk 4/5 pc's te gelijk mee laten draaien maar als je internet ook niet helemaal je van het is dan is het helemaal een probleem. Misschien zijn er sterkere zendantennes te krijgen bij voor dat modem? Je kan is bellen en vragen wat je mogelijkheden zijn (aluminium folie werkte altijd bij radio's dus wie weet lol :P)

Als je Vista pc een beetje nieuw is zou ik die gratis upgrade naar windows 7 halen, zo niet gewoon xp erop zetten, je kunt vast wel ergens een XPtje krijgen met "studentenlicentie":P ofzo zit je in elk geval een stuk stabieler weer als dat prut vista
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ben al een tijdje geen student meer, pc is van 2007, iets te oud. Ik heb nu stopcontact en dat werkt gewoon goed. Ik heb overigens een 10 DBi antenne aan beide kanten gehangen, maar zelfs dat was niet stabiel.

Over het algemeen heb ik geen klachten over Vista. Wat dat betreft, ME werkte zelfs stabiel voor mij.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Zo zie je dat voor iedereen de klachten dus verschillen, ik heb niets dan ellende gehad met vista ^_^ maar als zelfs 10DBi antennes niet werken waar moet dan in gods naam je signaal door heen, een gewapend betonnen muur?xD
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

3 betonnen muurtjes die de kamers scheiden over een afstand van zo'n 20 meter en naast de pc staat een bureau met veel staal er in.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Aah nou dat verklaart een hoop natuurlijk een paar gipse spouwmuren komt het signaal zo doorheen maar dikke betonnen muren wordt al moeilijker, je kan je deuren open laten staan dan zal wat schelen (kost je wel meer stookkosten) en wat betreft het staal je zou kunnen proberen je ontvanger ertegen aan te zetten en het als je voordeel te gebruiken, of het echt veel zal schelen weet ik niet maar om weer terug te komen op die oude radio's daar hielp het ook wat bij :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie