Gebruik je computer's idle time: World Community Grid

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Gebruik je computer's idle time: World Community Grid

Bericht door pi »

Hoi,

waarschijnlijk zit jij net als ik vaak op internet, of alleen maar te downloaden of misschien ben je gewoon vergeten je PC uit te doen of heb je die sowieso standaard aan staan. Een groot deel van deze tijd wordt je PC bij lange na niet volledig belast.

Zowel voor mijn werk laptop als mijn eigen PC heb ik ingesteld staan dat als hij het niet zo druk heeft hij aan het World Community Grid mee doet. Dit is een project waarbij ze grote berekeningen moeten doen voor goede doelen (bijvoorbeeld onderzoek naar een middel tegen #$!% of andere ziektes) en waarvoor ze jouw PC dan een deel van de berekening uit laten voeren. Je leent dus eigenlijk een deel van je computer's rekenkracht aan een goed doel.

Als je ook mee wilt doen dan kun je je hier inschrijven en de software downloaden:
http://www.worldcommunitygrid.org/index.jsp

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

kom op mensen, een goed doel, iemand?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Mensen zijn nooit zo van het hun pc laten gebruiken door ander mans processen :P dus ik denk dat je weinig kans maakt aangezien iedereen het altijd al dicht timmert met een firewall en dergelijke om dit tegen te gaan van derde, laat staan dat ze het voor een goed doel zomaar open willen zetten :P niet dat dit veel kwaad kan maar goed denk dat een hoop mensen toch een stapje terug doen.

Mijn pc heeft geen idle time anders zou ik het wel doen.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik kan me bijna niet voorstellen dat hij geen idle time heeft, deze post tikken en alles wat er daarnaast draait belast je processor volledig? Zo ja dan wordt het sowieso misschien eens tijd voor een beter processor, zo nee, dan heb je nog ruimte om wat te doneren.

Het zijn juist vaak de mensen die beter zijn met computers en dus goed bewust zijn van de risico's die ook mee doen aan dit soort projecten. De enige informatie die over en weer gestuurd wordt is wat je pc uit moet rekenen en de resultaten daar van, maar natuurlijk moet je er wel op vertrouwen dat dit het enige is. Op tweakers.net wordt er onder andere aan mee gedaan door een groep mensen:

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1386499

Mijn werkgever staat hoog in de lijst van teams.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Mijn pc heeft wel ruimte over maar er is geen bandtwidth over om te delen :) En ik zelf zou er ook geen probleem mee hebben het is allemaal anonymous data die verstuurd wordt wat je bijv. ook doe met crashlogs etc. maar ik heb er de ruimte niet voor dus ik pass :P (en daarnaast goeie doelen zijn leuk hoor maar wie helpt mij als ik hulp nodig heb ^_^).
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

Saint schreef:(en daarnaast goeie doelen zijn leuk hoor maar wie helpt mij als ik hulp nodig heb ^_^).


aight :P die onthou ik :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Saint schreef:Mijn pc heeft wel ruimte over maar er is geen bandtwidth over om te delen :)
Dat hoeft ook helemaal niet... Je pc berekent gewoon een hoop data, dat wordt tijdelijk lokaal opgeslagen en maar 1x in de zoveel tijd, worden die gegevens ingestuurd. Dat kan regelmatig gebeuren, of je kan alles opsparen en dan in ene een inhaalslag maken (de op T.Net welbekende Stampedes). Bandbreedte is dus geen issue, hardeschijfruimte ook niet.. Processorkracht, daar gaat het om.

Heb zelf net een nieuw systeem (Phenom II X4) en die laat ook regelmatig koetjes grazen voor DPC
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@dutchgod, ze bellen nu toch ook weer voor al die arme landen enzo, dan zeg ik ook altijd van "Dat komt goed uit want ik ben ook op zoek naar geldschieters voor arme mensen in ons eigen land" lol crue maar waar toch? Ik steun alleen het kankerfonds en andere medische dingen waar wij en ook indirect de arme landen iets aan hebben. Zoals ik al zei het klinkt crue maar we zitten hier zelf ook in crisis toch :)

@Quiz Heb me bandwidth zelf verdeeld in mijn router en het word echt allemaal gebruikt behalve op mijn "surf pc" maar die staat bijna nooit aan, de server en het media center krijgen exact op de kop af hun hoeveelheid bandwidth met een buffer van ongeveer 1-5%, dus trust me ik kan het nergens op laten draaien behalve op de "surf pc" welke weinig aanstaat.
Ik kan het wel laten draaien op me werk bijvoorbeeld :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bandwith toewijzen en gebruiken zijn wel verschillende dingen meestal. Gezien hoe internet werkt is het zelfs vrijwel onmogelijk om altijd je volledige bandbreedte te gebruiken. Daarnaast kun je zelfs instellen dat hij maar tiendes van KB/s mag gebruiken. Overigens zijn veel van de projecten voor het vinden van geneesmiddelen voor enge ziektes. Je kunt zelf kiezen aan welke projecten je mee doet.

Ik heb een Core2Duo E6600 @3 Ghz in mijn eigen systeem en mijn werk laptop heeft een of andere CoreDuo op zo'n 2 Ghz. Beide doen leuk mee wanneer ze aan staan. Mocht ik ooit voor een HTPC-tje gaan die ook een beetje downloads gaat doen dan zal zeker dit progje er ook op komen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

Saint schreef:@dutchgod, ze bellen nu toch ook weer voor al die arme landen enzo, dan zeg ik ook altijd van "Dat komt goed uit want ik ben ook op zoek naar geldschieters voor arme mensen in ons eigen land" lol crue maar waar toch? Ik steun alleen het kankerfonds en andere medische dingen waar wij en ook indirect de arme landen iets aan hebben. Zoals ik al zei het klinkt crue maar we zitten hier zelf ook in crisis toch :)

:)
ben ik helemaal mee eens :) eigen volk eerst :lol:
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

DutchG0d schreef: ben ik helemaal mee eens :) eigen volk eerst :lol:
Precies, al genoeg ellende in eigen land. Moet je kijken hoeveel mensen er naar de voedsel bank moeten. Reclames die promoten om eigen bedrijven te beginnen in crisis tijd, terwijl als je een eigen bedrijf begint je AL je rechten weg gooit en je niet meer aan kan kloppen bij een instantie voor bijv. een uitkering als je ziek word of hulp als je failliet gaat (de lijst met faillissementen in de krant is tegenwoordig groter als de overledenen lijst :S)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

enne, hoe helpen projecten als deze niet voor eigen volk?

Help Cure Muscular Dystrophy
Help Fight Childhood Cancer
Help Conquer Cancer
FightAIDS@Home
Influenza Antiviral Drug Search
The Clean Energy Project

Dit is het merendeel van de aangeboden projecten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Zeg ook niet dat het niet nuttig is we dwaalden alleen af naar goede doelen in het algemeen :P

Iedereen die bandwidth over heeft zou dit wel moeten doen ja je wordt alleen als "Relay point" gebruikt als calculator zeg maar dus je loopt geen risico aangezien het anoniem doorgegeven wordt. Het enige gevaar dat er zou kunnen zijn zijn bugs in het programma dat gebruikt wordt aldus je poort open zet en je een acces point zou kunnen worden voor storage/dump/whatever maar dat is eigenlijk met elk programma zo dat zich met internet verbindt.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

en eigenlijk iedereen heeft altijd wel wat bandwith over, zeker die tienden van KB's die je hiervoor in kunt stellen om te gebruiken... (al is er waarschijnlijk ietsje mee rnodig om het soepel te laten lopen, maar wie kan nou niet 1-2 KB missen).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ik :) op de andere 2 pc's KAN niets anders omdat 1 een server is en maar een kleine buffer heeft en ik het ook niet kan maken om bandwidth daarvan te gaan gebruiken, de ander een mediasysteem is waar je simpel weg niets op kan installeren of ik moet het er zelf in gaan programmeren en daar heb ik geen zin in aangezien ik de source code van het systeem ook niet heb. De laatste PC staat bijna nooit aan dus heeft geen tot weinig functie :) daarom skip ik deze actie maar raad het andere wel aan :) (en hou wel even rekening mee dat bijv. 250kb/s upload 2.5mbit verbinding opslokt, ik geef maar even een voorbeeld maar bandwidth, vooral upload omdat dat vaak gelimiteerd is tot iets van 10mbits tops, snel behaald is als je veel hebt draaien op de achtergrond als bijvoorbeeld servers, VPN's en vanalles en nog wat).
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie