Nieuwe verkoopwebsite

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Yep, maar om heel eerlijk te zijn verdien je volgens mij het zout in de pap niet met de prijzen die je moet rekenen om te concurreren met de grote verkopers (inkoopsprijs booster is om en na bij de 1,90), dus daarom maken vooral nieuwe winkels snel de fout om de advies prijs te gaan voeren of er net onder te gaan zitten, verkopen dan geen moer en gaan na een tijdje failliet :P.

En wat Pi zei qua inflatie uhmm ik weet nog dat ik rond de 7 gulden winkelprijs boosters kocht dus zou het iets van 3 euro moeten kosten dus er is een inflatie geweest (maar goed bij de invoer van de euro zijn alle F tekentjes in € tekentjes veranderd behalve op je loonstrookje daar hebben ze het wel netjes omgerekend lol :P)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat je de prijs van boosters inderdaad voor een groot deel aan inflatie toe kan wijzen. De stap van 7 gulden naar 8.80 gulden is 1.80/7*100=+/-25%.

Site met wat cijfers:
http://www.allesopeenrij.nl/index.html? ... jfers.html

Zoals inflatie werkt stapelt het zich op, dus neem die eerste paar jaar, in 1996 heb je 102% kosten ten opzichte van 1995, in 1997 heb je 102.2% kosten ten opzichte van 1996 (dus ten opzichte van 1995 100 * 1.02 * 1.022 = 104.244%, op deze manier zit je op meer dan 25% inflatie in 2005 ten opzichte van 1995), etc. Ik denk dat dus die 25% absolute stijging hierboven zo verklaard kan worden (Saint, ik weet niet van welke periode je die 7 gulden pakt, maar ik weet dat in 1997 ik die prijzen in de winkels zag).

Die 1.90, is die recent? Kort geleden hebben vrijwel alle webwinkels de prijs van boosterdozen verhoogd van rond de 85 naar rond de 90, ik zou aannemen omdat hun inkoopprijzen omhoog gingen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ben het met je eens qua inflatie.
En ja inkoopsprijs is recent, zeer recent zelfs en dat is zelfs nog voor aftrek van groot inkoopskorting, preorder korting etc. etc. (ligt meestal rond de 2/4%) ik denk dat ze omhoog zijn gegaan omdat er minder omzet gedraaid word en dat ze toch hun hoofd boven water willen houden (eerlijk is eerlijk het is crisis en algemene chaos in het land :P)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar WOTC loopt juist te vertellen dat magic draait als een tierelier, ondanks de crisis. M10 en Zendikar bijna volledig uitverkocht en zo.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie