Aria zegt hi

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Randy
Master
Berichten: 106
Lid geworden op: ma mar 22, 2010 4:11 pm
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Randy »

oeveel boosters krijgt ge dan?
Bedankt om ons te verwittigen he :D
Gebruikersavatar
Brent
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:24 pm
Locatie: Herzele

Bericht door Brent »

wel, even snel draft formaat even proberen uit te leggen:


Iedereen krijgt 3 Boosters. Men gaat aan een tafel zitten en doet 1 booster open. Daaruit pakt men 1 kaart en geeft men de rest van de booster door. (je krijgt dus ook van de andere kaart de rest van een booster) daarvan pak je nog een kaart en geef je door. Zo ga je door tot de booster leeg is.
Hetzelfde met de 2de en 3de booster (wel veranderen van richting bij 2de booster). Met die kaarten bouw je dan een deck van min 40 kaarten. Ze zullen het wel uitleggen voor de rest.

EDIT: op het einde van de draft mag je de commons en uncommons houden en worden de rares en mythics op tafel gelegd. Dan wordt er in volgorde (1ste plaats, 2de,3de,...) een kaart gekozen
Gebruikersavatar
Randy
Master
Berichten: 106
Lid geworden op: ma mar 22, 2010 4:11 pm
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Randy »

ty :D
Gebruikersavatar
Aria
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: di mei 25, 2010 6:05 pm
Locatie: België

Bericht door Aria »

Ja ik heb het vandaag van Randy gehoord. Nu vanwege mijn weinige ervaringen met magic lijkt het me weinig interessant om nu al te gaan draften. Ik kan nog niet zomaar in 1, 2, 3 een deck samenstellen en dan vind ik 10 wel veel.

Dus vrijdag doe ik niet mee, maar ik spring wel even binnen :D voor die Guul draz assassin!
iNcontrol of you.
Gebruikersavatar
Brent
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:24 pm
Locatie: Herzele

Bericht door Brent »

ook goed,

Toen ik starte met magic speelde ik eigenlijk alleen maar drafts, dus ja. Eigen keus natuurlijk.
now playing:
Jund

soon playing:
Vamps
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

eerste keer zal het wel niet zo goed gaan, maar sowieso bouw je kaarten op. Meestal zijn drafts niet veel duurder dan de pakjes gewoon kopen. Daarnaast leer je snel over decks bouwen. Het is helemaal niet zo'n slecht idee voor een beginner.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Brent
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:24 pm
Locatie: Herzele

Bericht door Brent »

idd. ik kan je ook wel zeggen dat de kans groot is dat je de commons en uncommons van andere spelers zal krijgen (natuurlijk niet vragen) ze zullen het wel zeggen "heeft er nog iemand commons en uncommons nodig?" aangezien ze meestal komen voor de draft zelf en de rares.
now playing:
Jund

soon playing:
Vamps
Gebruikersavatar
Randy
Master
Berichten: 106
Lid geworden op: ma mar 22, 2010 4:11 pm
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Randy »

lol ik ga meedoen,
lijkt me leuk en leerrijk ^^
Plaats reactie