Opslag?

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
NTR
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 12:27 am

Opslag?

Bericht door NTR »

Hallo,

hebben jullie mss tips over het opslaan van kaarten?
Ik heb nu mijn commons en uncommons in schoenendozen gedaan maar daar raak ik het overzicht snel kwijt. Dus hoe doen jullie dat?

Ook heb ik op dit moment 8 decks waar ik regelmatig mee speel, die neem ik dus ook mee naar FNM etc, elk deck zit in een deck box van Ultra Pro alleen 8 losse decks in een tas is niet echt overzichtelijk. Is er iets waar ik die deck boxes in doos (oid) kan doen?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb een kast met lades die ongeveer een kaart hoog zijn. Daarin staan ze op serie, op kleur, op alfabet gesorteerd.

Voor decks vind ik het makkelijk om van die lange dozen te gebruiken, of een anatal dozen van verschillende fatpacks.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat is een systeem dat uitstekend werkt voor verzamelaars ;)

Ik sorteer kaarten op niet nuttig en nuttig. Niet nuttig gaat in boosterdozen, liefst van de eigen serie maar indien niet voorhanden dan schrijf ik met een textmarker op de doos. Vervolgens sorteer ik nuttig per kleur en scheid ik de commons/uncs en rares van elkaar. Decks heb ik in de doosjes waarin hoesjes zaten of in deckboxen of in speciaal daarvoor gemaakt plastic dozen. Over het algemeen zal het bij mij langer duren voordat ik iets vind dan bij Pi. Daar staat tegenover dat ik er zeker niet zoveel tijd in gestoken heb om alles in orde te krijgen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nieuwe dingen toevoegen is niet zo lastig meer nu. Ik had ooit simpelweg alle commons op kleur en alfabet, maar dat werd vervelender per set die er bij kwam, vandaar de scheiding op series nu. Dit was een heel karwei. Nu is het 1 set even sorteren en niet meer naar kijken.

Ik ben nu overigens er weer doorheen aan het gaan, ik heb toch over het algemeen nooit meer dan een playset nodig, dus ben nu de mooiste 4 per kaart er uit aan het halen en de rest gaat apart, om ooit in 1x ergens te dumpen of zo.

Ik ben wel een beetje een verzamelaar ja.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

Ik heb alle goeie uncommens en commens en playsetjes in dikke ring mappen en me rares in van de 10 pagina mappen =)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Plaats reactie