Politiek: Rise of...

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Juckie
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: za sep 06, 2008 10:43 am

Politiek: Rise of...

Bericht door Juckie »

Heyy allemaal,

Wat vinden jullie van de gang van zaken in de 2e kamer?!

Begreep dat er recentelijk weer een nieuwe partij is opgericht: http://twitter.com/VIP_partij

"The next generation party; Verdraagzaamheid, Innovatie, Progressie. We staan er speciaal voor studenten. Maar vooral voor iedereen die zich niet gehoord voelt!"

Ben benieuwd wat dat wordt!
Wish i had a blacklotus too finance college ><
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ik zeg: PVV gaat eraan en VIP wordt de nieuwe PVV, mits VIP een minstens even grote schreeuwerd heeft als Wilders
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Juckie
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: za sep 06, 2008 10:43 am

Bericht door Juckie »

Jibz schreef:Ik zeg: PVV gaat eraan en VIP wordt de nieuwe PVV, mits VIP een minstens even grote schreeuwerd heeft als Wilders
Hahaha, kan je dat nader verklaren! :P
Verwacht je dat VIP ook zo'n rechtse schreeuwpartij is?

Hoe wordt je eigenlijk bekend als partij ^^
Wish i had a blacklotus too finance college ><
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Bericht door Maccius »

Ons politieke systeem zuigt.!!!!

Je zou het tot de grond af moeten afbreken en opnieuw opbouwen zodat het voldoet aan de eisen van deze tijd.

Maar ja wie moeten dat doen dan. Nou die politici die zichzelf moeten ontslaan. Gaat dus niet gebeuren. En dus blijft het het voorlopig zuigen.

Laatste verkiezingen voor mij was een keuze tussen een berg partijen die ik allemaal niet vertrouw, of een randdebiel.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Ik heb niet echt een politieke mening om eerlijk te zijn. Verwacht je de invloeden op de politiek in multiplayer te vinden van Rise of the Eldrazi... ;)
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Hmmm. Stelletje links rakkers hier. Die zijn in mijn ogen vaak nog erger dan Wilders...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Een partij speciaal voor studenten? Dat zie ik niet zitten, die gaan enkel geld steken in onderwijs, en met name hogeschool of unief. Leuk voor studenten, maar de rest van Nederland, dan?
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Alsof er nog niet genoeg versplintering is :x
Zit hier totaal niet op te wachten, ook als student zijnde niet.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

wilders! Euy! :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Bearco86
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: di jul 20, 2010 12:33 pm
Locatie: Oosthuizen

Bericht door Bearco86 »

Dragonheart schreef:Hmmm. Stelletje links rakkers hier. Die zijn in mijn ogen vaak nog erger dan Wilders...
idd, linkse knuffelaars :lol: Nee, ik ben tevreden zoals de coalitie er nu uitziet. Netjes rechts met invloeden van Wilders (maar niet te extreem). Precies zoals ik gehoopt had dat het zou uitpakken :)
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Het hele links/rechts principe is beetje onzinnig geworden als je het mij vraagt.
Sowieso is het kinderachtig dat linkse mensen rechtse mensen vaak als extremisten/nazi's benoemen, en rechtse mensen linkse mensen als hippies/linkse kerk etc.
Daarnaast is wilders in sociaal economisch perspectief "links", beetje gek dat hij en zijn achterban zo vaak walgen van links.

Dat het CDA en de VVD indirect in zee gaan met de PVV vind ik wel vreemd gezien de grondbeginselen van beide partijen. (cda=godsdienstvrijheid vvd=schadebeginsel etc.)

Maarja...
Los daarvan ben ik benieuwd naar wat dit kabinet ons gaat brengen.

Wel geinig dat we het ineens over politiek hebben op een magic forum :P
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Bearco86 schreef:
Dragonheart schreef:Hmmm. Stelletje links rakkers hier. Die zijn in mijn ogen vaak nog erger dan Wilders...
idd, linkse knuffelaars :lol: Nee, ik ben tevreden zoals de coalitie er nu uitziet. Netjes rechts met invloeden van Wilders (maar niet te extreem). Precies zoals ik gehoopt had dat het zou uitpakken :)
Geniet ervan zolang het duurt dit hoopje ellende wat mensen met slechte blonde kapsels een kabinet noemen houd het nooit lang vol.
Das het voordeel van een kabinet als dit het duurt niet lang voor ik eindelijk mag stemmen (ben net na de verkiezingen 18 geworden). Toch heb ik liever een goed kabinet.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Bericht door Donnie Darko »

Ik vind niet dat je al van te voren kan zeggen dat iets goed of slecht is. Misschien verrast dit kabinet Nederland en blijft het gewoon 4 jaar aan.

Ik weet niet of ik blij met dit kabinet ben, Wilders is niet mijn favoriete politicus en de VVD mag ik ook niet zo, maar we zullen zien wat de toekomst gaat brengen. Dat ik 130 mag gaan rijden (waar we niet 100 of 80 of nog zachter moeten rijden) is al een pluspunt :evil:
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ik heb het misschien wat ongelukkig geformuleerd. Ik wilde niks kwalificeren, maar mijn voorspelling dat we in no time van dit kabinet af zijn uiten.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Wilders is vaak gezien als schreeuwer, de hoofddoeken belasting is één van de meest onbegrepen punten (wat naar mijn mening niet eens sarcastisch bedoeld hoeft te zijn omdat Nederlanders (van welke nationaliteit dan ook) hun pet/hoed/doek/wat je nog meer om je hoofd kan doen, afzetten als teken van respect (dit is al zo sinds de jaren 1900. Desondanks was een puur sarcastisch en toch overduidelijk te debatteren punt.

Wilders komt vooral bij linkse groeperingen over als een nazi, terwijl Pim Fortuin veel radicaler was maar een minderheidspartij was op zich omdat hij homo was en dus veel meer aan kon spreken dan Wilders zou kunnen.

Hou er wel even rekening mee dat je zijn woorden duidelijk begrijpt (net als bij Pim's "de Islam gedachten zijn achterlijk". Wij hier in Nederland hebben het woord achterlijk verbasterd, wat het letterlijk betekend en zoals hij het bedoelde was dat het achter gebleven is in een tijd waar wij al lang niet meer in leven, niet dat het dat ze gestoord zijn of niet helemaal kloppen).

Hou er ook even rekening mee dat Wilders een buitenlandse vrouw heeft die het volledig met hem eens is.

Als mensen ook naar het nieuws kijken en de toespraak in Deutschland hebben gezien zijn daar veel mensen met dezelfde mening (net als in nederland) maar gewoon bang om een Neo-nazi of gewoon puur een Nazi genoemd te worden terwijl hier totaal geen reden toe is.

Politiek is altijd moeilijk bespreekbaar, zelfs ik zal nu enkele tegenstanders tot mijzelf geworpen hebben maar het is een kwestie van luisteren en snappen waar iemand mee bezig is.

Ik zeg niet dat ik per definitie PVV stem, ik stem op de partij met de beste bedoelingen en de grootste kans om deze "goede bedoelingen" voor het land waar te maken (vooral in deze crisis).

Anyway dat was mijn input, denk er maar over na, je kunt het er mee eens zijn of niet dat is het hele punt van een democratie (maar dan kan er ook weer over religie gesproken worden want bij bijna elke religie gaat het over een dictatuur, een alleen heerser die ons allen in goede banen zou brengen of whatever maar dat is weer een andere discussie).

Als ik iemand met deze post beledigd heb of dergelijke dan hierbij mijn excuses maar zoals al de zoals eerder genoemde vrijheid van meningsuiting is hier in nederland geldig.

Greetz,

Saint.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie