Politiek: Rise of...

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Mooi verhaal dat je daar afgestoken hebt.
Ik ben het tot op zekere hoogte met Wilders eens (als buitenlandsers hierheen komen en ze houden zich niet aan de regels mogen ze weer weg), maar ben toch van mening dat hij verder gaat dan dat.
Ik ben het met je eens. Als de PVV op de meeste punten overeen blijkt te komen met mijn meningen, zal ik dat best stemmen.
Laten we maar zien wat er gebeurt met dit kabinet
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

Ik heb teveel andere argumenten gezien die wilders neer zetten als een haat zaaier. hij heeft echt wel punten die goed zijn, ben ook blij dat er iemand is die het stof laat op waaien.

maar openlijk discrimineren en haat aanzetten vindt ik iets heel anders. het woord achterlijk jah, maar dat is maar 1 punt... tegenover een paar extreme uitspraken.

dit kabinet is prima, wilders gaat nu wel een vinger in de pap houden maar gelukkig niet een volledige hand. wilders had nooit aan de macht gekomen, want EU had dit niet gewilt. je wilt dit niet als land zelf. je wordt geboycot door arabische landen... je toevoer gaat minderen en je verliest markten voor je eigen economie...
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

???

Ja, intimidatie is altijd een goede reden om niet te doen wat eigenlijk verstandig is.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Als je naar wilders kijkt is niks doen, zeiken en uitspraken tegen random bevolkingsgroepen doen een betere reden
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik vind het een erg slecht argument om iets niet te doen omdat je dan plotseling geen vriendjes meer bent met de rest van de wereld. Wat Wilders doet is een vorm van propaganda. Dat schijnt te werken.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

propaganda waar kom ik dat woord nog meer tegen... o ja bij mijn cultuurvakken van mn studie chinees... en wat is china? communistisch... Geen goed vooruitzicht voor nederland als je het mij vraagt
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

dat china communistisch is zegt niet dat dat slecht zou moeten zijn voor Nederland. Wilders schreeuwt heel wat rond en hij is een brilliant politicus want hij krijgt de aandacht die hij wil... heb dat ook niet anders gezegd...

eerlijk gezegd snap ik de reacties ook niet, want ze komen niet overeen met wat ik heb gezegd... Wilders is in mijn ogen een haatzaaier, wat nog meer moet ik verdedigen? het is mijn conclusie van wat ik heb gehoord en gezien. ik val jullie meningen ook niet aan, ik voeg alleen de mijne toe.

en het feit over iets niet doen want dan kan je mogelijke repercussies ontvangen van de wereld, heeft grote impact... als het je buurman was zou het je een worst wezen maar als het grotere machten zijn kan dat heel anders uitpakken... je praat niet over 1 individu en zeker niet over de gedachte gang van een biljoen... maar over de complete impact dat een schreeuwer kan hebben op de rest.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Jibz schreef:propaganda waar kom ik dat woord nog meer tegen... o ja bij mijn cultuurvakken van mn studie chinees... en wat is china? communistisch... Geen goed vooruitzicht voor nederland als je het mij vraagt
Wow... zo kort door de bocht heb ik nog niemand zien gaan... Propaganda gelijkstellen met het communisme, alleen omdat het toevallig in China voorkomt... Alsof hier in NL niets gepropageerd wordt.. Ik kan me geen land bedenken, waar je als burger niet in aanraking komt met propaganda van de overheid, een overheidsorganisatie, of andere instellingen in het land. Heeft totaal niets met communisme, China of welke vorm van onderdrukking te maken..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Inderdaad maar ik vind dat wilders met zijn anti-islam campagne iets verder gaat dan de huis tuin en keuken propaganda. Ik ben het met ixo eens dat hij een haatzaaier genoemd kan worden en ook al vind men het fout om het te zeggen, het is prima met 40-45 te associeren
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat is het deel waar ik moeite mee heb. Natuurlijk heb ik zelf de voorzet gegeven (iemand enig idee wat de eerste "gelegenheid" was waarbij publiciteit naderhand als propaganda omschreven is?).

Je kunt Wilders een haatzaaier noemen. Dat is niet eens zo moeilijk te verdedigen. Maar indien je die lijn aanhoudt, dan is deze wereld toch echt vol met haatzaaiers. In mijn ogen is het echter zo dat een "schreeuwlelijk" met een paar rechtse ideeen al snel wordt verketterd. Dat is een idee dat mij helemaal niet aanstaat. Het kan zijn dat het niet zo bedoeld is, maar ik heb hier ook opmerkingen gezien die lijken te zeggen dat Wilders schreeuwt en de schapen volgen. Wat nu als die schapen deze ideeen al hadden voordat Wilders begon met schreeuwen? Wat nu als niemand iets durfde te zeggen omdat ze dan meteen door hun buren voor nazi uitgemaakt worden? Dat is zo'n klassiek kip en ei verhaal.

Waar ik me echter het meest aan stoor is de gedachte dat je maar beter lief en gematigd kunt zijn omdat je anders minder orders krijgt, minder politieke verbintenissen etc. Zelfs als dat waar is, wat ik toch echt enigszins betwijfel aangezien Wilders zeker niet de enige is die dit soort zaken roept, dan vind ik nog steeds dat het slecht is een mening om die reden te onderdrukken. Nederland staat bekend als de coffeeshop van Europa, een Walhalla voor de georganiseerde criminaliteit. Nederlanders staan bekend als gierige, zuinige zeikerds. Waarom denk je dan dat iemand als Wilders ervoor gaat zorgen dat wij in een isolement raken?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ik kan niet ontkennen dat er weinig in Nederland is om trots op te zijn... In dat opzicht heb je gelijk... wat proberen we hier nou te verdedigen? Het beetje wietplantage rondom amsterdam.
Ik kan me voorstellen waarom mensen hun gevoelens niet zo zouden uiten... als je als individueel ineens roept dat alle moslims terroristen zijn, krijg je al snel een probleem met discriminatie aan je broek... net als Wilders. Ik vraag me nog steeds af hoe hij het gewoon (relatief) straffeloos kan doen. Ik zou hem willen uitdagen (niet om Wilders onderuit te halen, maar meer tegen Nederlandse autoriteiten, kijken of dat hem ook lukt) hetzelfde te zeggen over de Oranje familie. benieuwd of er dan meer gedaan wordt. Ik voel discriminatie op basis van afkomst aankomen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Jibz schreef:Ik kan niet ontkennen dat er weinig in Nederland is om trots op te zijn... In dat opzicht heb je gelijk... wat proberen we hier nou te verdedigen? Het beetje wietplantage rondom amsterdam.
Ik kan me voorstellen waarom mensen hun gevoelens niet zo zouden uiten... als je als individueel ineens roept dat alle moslims terroristen zijn, krijg je al snel een probleem met discriminatie aan je broek... net als Wilders. Ik vraag me nog steeds af hoe hij het gewoon (relatief) straffeloos kan doen. Ik zou hem willen uitdagen (niet om Wilders onderuit te halen, maar meer tegen Nederlandse autoriteiten, kijken of dat hem ook lukt) hetzelfde te zeggen over de Oranje familie. benieuwd of er dan meer gedaan wordt. Ik voel discriminatie op basis van afkomst aankomen.
Dat is niet helemaal wat ik probeerde te zeggen. Je kunt het namelijk ook anders stellen. Het Nederlandse coffeeshop-beleid heeft weldegelijk ook voordelen. Zo wordt het echter meestal niet gezien door de rest van de wereld (Nederland is echt niet het enige land in de wereld waar softdrugs gedoogd worden). Het beleid t.o.v. criminelen zou je ook kunnen zien als sociaal en ook hier zijn er voordelen (werkkampen e.d. zijn lang niet altijd effectief). Ik wilde hiermee alleen aangeven dat je de mogelijkheid hebt om te doen wat je zelf terecht vindt zonder dat je meteen ruzie hebt met iedereen in de rest van de wereld. Hiermee wilde ik aangeven dat het "steunen" van Wilders zeker niet meteen tot isolement moet leiden.

Geloof je echt dat discriminatie op basis van afkomst er niet allang is?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ik zie je punt. Ik ben het met je eens dat het er niet toe zou moeten leiden maar iemand die in zo'n mate discrimineert en haatzaait, leidt al snel tot isolement, is niet veel aan te doen.

en nee ik geloof niet dat het er nog niet is, ik ben geinteresseerd in de discussie die er rondom ontstaat en hoe ze zich denken te verdedigen
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ok ik had geen zin om alles te lezen ik ben er even snel door heen gescrolled.

Propaganda komt zeer vaak voor, niet alleen in china, als je landen wil gaan noemen beginnen we bij de WERELD.

Er zijn overal dingen waar wij niets van weten en dingen die gepromote worden terwijl ze helemaal niet waar zijn (ik geef een persoonlijke mening als voorbeeld: Global Warming, dit is in mijn ogen bullshtt, het klopt dat de aarde opwarmt daar ben ik het helemaal mee eens, maar we gaan er allemaal van uit dan te planeet draait zoals als je zo'n statief globe koopt, dit is naar mijn mening niet waar, de aarde draait ook de andere kant op. Kijk naar wetenschappelijke feiten waar ons land vroeger onderwater stond en daarna gewoon een zandbank was waar mensen overheen konden lopen.
Ja de Co2 uitstoot van auto's, roken, rook op zich, een schaap die een scheet laat, zijn allemaal slecht voor de ozonlaag en daar proberen wij (tenminste de linkse brigade) iets aan te doen wat voor mijn mening wel iets effect heeft op de ozon laag zelf) dit alles betekend niet dat de aarde niet aan het draaien is en een verplaatsing van de evenaar mogelijk is.
Ook een solar flare van onze zon is in geen enkele mogelijkheid uit te sluiten, hij is volgens de metingen die wij doen stabiel maar het is een grote brandende bal die op knappen staat, dit kan altijd en elk moment onverwachts gebeuren.)

Ook over het magnetisme van de planeten en aarde ga ik niet verder in maar magnetisch gezien kan de tijd sneller gaan als de aarde, zon en andere planeten een bepaalde aantrekking hebben en dit kan zelfs onze digitale klokken als de duur van de dag bepalen.

Andere vormen van propaganda zijn het koningshuis die bang is voor wilders die aan de macht komt (en een anarchie zal verzorgen) een hoop geld in andere partijen te laten pompen om hun bestaan te garanderen voor zover mogelijk.

Nog een vorm van propaganda is geloof op zich, ieder zegt dat zijn of haar geloof het juiste is en blijft dat promoten en als je deze regels en geloofsovertuigingen niet volgt zul je niet in de hemel terecht komen.
Ik denk dat het Vaticaan een van de rijkste ter wereld is (als je alleen al kijkt hoeveel geld er in Vaticaan stad gepompt is en dan weten wij niet eens wat ze allemaal achterhouden aan informatie, geld, historische schilderijen en kunstwerken die tegen hun zouden werken etc.)

Dit geld hetzelfde voor de moslim samenleving, ik heb 2 buren (aan beide zijden) die moslim zijn en ik ga graag in debat met ze in op een vriendelijke manier als atheïst en evolutie gelovige, ik zeg niet dat er niets tussen hemel en aarden is maar alle geloven hoe je het ook went of keert zijn fascistisch, alleen hun geloof is goed en brengt je tot de hemel of dat nou met een aantal maagden is (wat moet je er mee die moet je alleen maar heel veel leren haha) of met de ultieme verlichting, daarnaast is onze hele samenleving nog een dictatuur ook want wij worden geregeerd door ÉÉN heerser "god", dit geld trouwens niet voor alle geloven met meerdere goden en 1 opper heerser dit valt meer onder een sort of monarchie.

Daarom is de vraag wat is iets fascistisch, Hitler had zijn ideeën en zijn na zijn schilders ziekte met medewerking van hem door zijn psychopathische generale op lugubere en zieke manieren uitgevoerd, hou daarnaast wel even reken met het feit dat voordat hij schilders ziekte kreeg hij er wel voor gezorgd heeft dat wij kinderbijslag hebben en dat er "een wagen voor het volk" heeft gemaakt zodat ook de lagere bevolkingsgroepen een auto zouden kunnen hebben.
Wij kennen dit beter als de Volks wagen.

En nu even terug op Wilders:

Er is een deel propaganda om zielen te winnen maar hij heeft wel degelijk een punt, zoals ik al eerder zei hij is zelf getrouwd met een buitenlandse en heeft niets tegen buitenlanders per se.
Hij heeft problemen met buitenlanders die zwartwerken en illegaal zijn, hij heeft problemen met buitenlanders die hier het land leeg zuigen en alleen maar terroriseren, hij heeft problemen met mensen vrouwen die onderdrukt worden door mannen en in een burka gepropt worden en achter de man moeten lopen/zitten, hij heeft een probleem met hoofddoeken die NERGENS in de koraan staan als iets dat nodig is, het enige dat nodig is dat vrouwen zich niet verleidelijk kleden en flirten of whatever met het andere geslacht als ze getrouwd zijn.
En daarnaast ga even een uur in een grote stad rond rijden in de grote stad rond rijden en kijk hoe de jonge moslima dames gekleed zijn, echt het kwijl loopt uit je mond, het rokje kan echt niet korter en het topje ook niet maaaar er zit gelukkig een hoofddoek omheen dus wij voelen als man zijnde totaal geen aantrekking tot hun....

Alles wat ik heb opgesomd klinkt naar mijn mening niet als slecht of idioot, het enige idiote aan het verhaal is dat er mensen zijn (en ook zeer intelligente mensen) die het gewoon niet begrijpen, net als ze pim fortuijn niet begrepen (waar ook een hoop geld is gaan zitten van onze belasting centjes om hem te laten afschieten maar goed over complot theorieën ga ik niet verder).

De enige tip die ik kan geven is:
1) kijk naar wat ons mooie linkse kabinet ons tot nu toe opgeleverd heb na de vele jaren van heersen.
2) LUISTER naar wat Wilders of welke politici dan ook zegt, lees tussen de regels door en begrijp wat hij/zij zegt of geef geen standpunt en stem niet (en ga alsjeblieft niet op de partij voor de dieren stemmen, naast dat die griet een lekker wijf is is het vrij wel nutteloos, daar hebben we meerdere instanties voor (WNF, Save the Frog, Greenpeace) etc. etc., als je tofu naar binnen wil werken moet je dat zelf weten maar het enige van hun punten waar ik het mee eens ben is dat de dieren op een humane manier worden afgemaakt voor ons voedsel, onthou daarnaast dat wij carnivoren zijn en geen herbivoren dus als iedereen maar planten gaat lopen vreten het uiteindelijk slecht zal zijn voor onze gezondheid (niet nu direct maar voor de generaties na ons).

Greetz,

Saint
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

@Saint
Wat doe jij ook alweer in het dagelijks leven? Ik gok op iets met natuurkunde. Er staat ergens een passage over de invloed van magnetisme op tijd. Hoewel ik als niet-natuurkundige geen flauw idee heb hoe dit zou moeten werken, klinkt het ergens toch plausibel. Ik zou het echter niet erg vinden indien je dit nader kunt toelichten. Het is niet mijn gewoonte zonder enige achtergrond iets aan te nemen.

Maar...
Als ik jou was zou ik heel snel dat laatste stukje wissen ("...gebaseerd op feiten en niet op fictie."). Waarom?
- CO2 uitstoot wordt gerelateerd aan de opwarming van de aarde. Dit is dus niet hetzelfde als het verdwijnen van de ozonlaag. Sterker nog: CO2 heeft niks te maken met die ozonlaag.
- Zonnevlammen zijn eigenlijk heel normaal. Er zijn periodes dat er meer zijn en periodes dat er minder zijn. Voor zover bij mij bekend heeft dit niks te maken met de stabiliteit van de zon.
- Je gebruikt het woord propaganda een paar keer voor iets totaal anders. Misschien dat een bezoekje aan Wikipedia of zo de moeite waard is.
- Je noemt geloof fascistisch. Daar ga je dus de mist in met het begrip fascistisch. Bovendien beweer je dat ieder geloof totalitair is. Dit is eveneens niet waar.
- De autofabriek die nu o.a. de Golf maakt, is pas na de 2de wereldoorlog volkswagen gaan heten. Beetje kort door de bocht.
- Welk links kabinet heeft er vele jaren geheerst? Ik leef sinds 1976 en mijn definitie van vele jaren is rekbaar maar eh... heb ik iets gemist?
- Wij zijn geen carnivoren. Ik weet nu iig zeker dat je geen bioloog bent.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie