Politiek: Rise of...

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

@Saint
Ik heb het stuk over propaganda geskipped. Het leek me al duidelijk dat ik een hyperbolisch voorbeeld gebruikte wat zoals Quiz heel scherp opmerkte toaal niet ter zake deed.
Over Wilders ben ik het dus deels met je eens. Mensen die hier komen en zich niet weten te gedragen mogen der zo weer uit van mij. Inderdaad alles wat je opgesomt hebt klinkt niet slecht of idioot. Of is het andersom? Heb je alles opgesomd wat niet slecht of idioot klinkt? Zoals jij zegt "begrijp ik het misschien gewoon niet", maar de volgende uitspraak klinkt mij toch iets intolerant en 40-45achtig in de oren "Meer veiligheid, minder criminaliteit en minder Islam". Niet minder mensen die zich niet aan de regels houden en toevallig als bijzaak moslim zijn, nee, islam houdt in alle moslims. Generalisatie.
Verder ben ik het volkomen eens met je pleidooi over vegetariers (behalve zoals dragon al zei dat de mens geen carnivoor is). Rot op met je vleesvervangers je hebt er zelf voor gekozen om die voedingsstoffen te missen
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ten eerste ik heb een klein foutje gemaakt, de mens is een carnivoor maar een omnivoor dus daar heb je totaal gelijk in, dat was gewoon een grove fout in mijn pleidooi.

Ik persoonlijk verdiep mijzelf altijd erg in politiek en kijk alle debatten (of ze nou zinloos zijn of nuttig het is beiden een stimulans voor je intelligentie als je het mij vraagt).

Ik wil alleen een paar dingen toevoegen.

Als je het nieuws (editie NL) hebt gezien kon je de duitse speech van wilders zien, dit is voor vele (vooral oudere) erg eng om te horen maar hij maakte meerdere punten die gewoon gebaseerd zijn op de waarheid van onze aftakelende economie/levenswijze.

Het punt van Wilders (als je alle debatten volgt) is namelijk niet het vormen van een arisch ras of het uitschoppen van alles dat niet uit nederland komt van oorsprong.
In tegenstelling zelfs, hij geeft eer aan de mensen die WIJ als nederlanders hier heen gehaald hebben om onze toiletten schoon te maken omdat wij daar gewoon te lui en te min voor waren.

Als je het mij vraagt is het tijd voor een jaren 50/60 mentaliteit (TIJDELIJK) om alles in orden te brengen, onze economie te herstellen en als het mogelijk is uit de EU te stappen want als griekenland zijn schulden moet terug gaan betalen zitten wij hier in de s-h-i en je kunt hem wel zelf invullen.
God kijk naar "Oh Oh Gherso" dit is wat wij nederlanders (tenminste de jongeren) als normaal zien, ik ben zelf ook een jongere (23) en walg gewoon van zulk soort zielig gedrag.
En daar gaat nederland naartoe, een berg van zielige mensen die stemmen wat hun voor geschoteld is en maar, als schapen, over de dam gaan met stemmen.

Het verschil met 40-45 achtige mensen of ouder is dat ze gewend zijn op PVDA of CDA te stemmen omdat dat altijd wel goed is voor de wereld.
Tegenwoordig zijn het gewoon hielenlikkers, kijk naar harry potter, erg ze neus kon niet verder in bush zijn aars zitten, alles wat hij zei was perfect en kom nederland laten we nog eens 100 miljoen weg geven aan de "joint strike fighter" of hoe the fck dat ding ook heette i.p.v. de mensen die hier naar de voedsel bank moeten om een klein beetje eten te krijgen te sponseren.

Ik ben rechts en atheïst, dat ben ik altijd geweest, ik ben totaal open voor debat van alle kanten en ik heb ook geen hekel aan buitenlanders (Net als wilders je moet ze niet over 1 kam scheren maar als jij luizen in je haar hebt moet je er ook een paar dagen lang een neten kam overheen halen om het weer gezond te maken).

Ik bedoelde trouwens met alles van de vorige post dat het NIET idioot is (het was een wazige vorm van sarcasme die waarvan ik hoopte dat iedereen hem snapte).

Wilders is naar mijn mening, net als pim fortuijn (die een voordeel had omdat hij een minderheid was (homo)) totaal geen intolerantie toont, hij maakt gewoon een onderscheid tussen feiten en fictie en die kunnen af en toe hard aan komen (neem de hoofddoek eerder genoemd, of de burka, ik heb de koraan zelf gelezen en het is gewoon ONZIN).

Wederom ik stem niet per definitie wilders ik stem wat mij in debatten het meest aanspreekt.
Daarnaast sorry maar dit 65+ kabinet wat we nu hebben zal snel vallen, niet omdat het slecht is maar omdat de helft dood gaat lol.

Ik ben wel blij met een rechts kabinet, paars, paars plus en links hebben keer op keer bewezen dat zei het NIET kunnen dus ik hoop dat dit kabinet ons land weer op pootjes kan zetten (en hopelijk uit de EU halen wat erg moeilijk zou zijn)
Ik ben 23 maar geef mij de gulden maar weer terug (dit is bijna onmogelijk maar het was een vaste munt met weinig fluctuatie (er was natuurlijk wel wat maar hij stond sterk) nu hebben we die k-u-t euro die maar schommelt, het is leuk hoor overal in Europa met dezelfde munt betalen maar was de wisselkoers zo erg? niet voor ons meer voor de andere landen.

Wederom ik wil niemand op de tenen trappen maar in een land van vrijemenings uiting zou dit moeten kunnen.

En lees het propaganda stuk maar even dan zie je mijn perspectief op de situatie (het is niet zo heel veel maar ik denk dat het wel wat duidelijk maakt).

Greetz,

Saint.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het was me duidelijk dat jij vindt dat het niet idioot is.

Ik begrijp waar je vandaan komt. Het leek me handig om aan je tafel te zagen. Je hebt duidelijk nagedacht over deze zaken. Ik vind het alleen erg raar dat je jouw pleidooi kracht probeert bij te zetten met een groot aantal foutieve stellingen. Lijkt me dat dat je geloofwaardigheid niet ten goede komt.

Misschien is het handig om mijn mening op een aantal van je subthema's te geven zodat het een beetje duidelijk is waar het vandaan komt.

Global Warming
Op dit thema ben ik zeer sceptisch. Het is me opgevallen dat alle monden die beweren dat het helemaal niks met de mens te maken heeft zo snel mogelijk gesnoerd worden. Ik heb verhalen gelezen van mensen die hun baan kwijt zijn geraakt omdat ze wat anders beweren dan de meerderheid (die beweert dat de aarde langzaam opwarmt door de mens). Ik ben ervan overtuigd dat de mens weliswaar een invloed heeft, maar dat die in het niet valt bij andere factoren zoals zonneaktiviteit. Ik vind het daarom ook een slecht idee om zoveel geld te pompen in zogenaamde duurzame energie die in de praktijk zeker geen duurzaam alternatief vormt.

Linkse kabinetten
Het is eigenlijk logisch dat deze kabinetten slecht zijn voor de staatskas. In principe zijn linkse kabinetten altijd bereid om meer geld uit te trekken voor sociale voorzieningen, hulp voor 3de wereld landen etc. Ze zijn gewoon socialer en dat kost geld. Daarom zie je waarschijnlijk ook dat deze kabinetten aan de macht komen wanneer het economisch goed gaat. Persoonlijk ben ik niet specifiek blij met een rechts kabinet. Ik heb liever een kabinet met de VVD. Die partij heeft in het verleden meer dan eens bewezen dat ze een financieel gezond beleid kunnen voeren. Ik denk dat het daarom is dat deze partij het goed doet in economisch mindere tijden.

Vegetariers
Dit ligt voor mij iig eenvoudig: iedereen moet lekker eten wat hij zelf wil. Het enige wat mij hier wel eens stoort is dat sommige vegetariers proberen "hun gelijk" te halen met het misschien wel bekende "als we geen vlees meer eten is er minder ruimte nodig om al ons eten te verbouwen" argument. Een argument dat wederom in de wetenschappelijke wereld geen concensus vindt.

Geloof
Deze is tricky. Je kunt namelijk wetenschap ook als een soort geloof classificeren. Ik ben van huis uit Rooms Katholiek. Het staat voor mij als een paal boven water dat de RK-kerk een stuk tolleranter is geworden. Dit was ook wel nodig want als je de geschiedenis van de kerk nagaat dan hebben "wij" zeker meer, achteraf niet zo handige, dingen gedaan dan bijvoorbeeld moslims. Alleen al om die reden (noem het misplaatst schuldgevoel) vind ik het gevaarlijk om de normen en waarden van een ander geloof te veroordelen. Ik denk namelijk niet dat wij de waarheid in pacht hebben. Lijkt me dus dat we niet weer de fout moeten maken om onze zogenaamde morele superioriteit aan anderen op te dringen.

Propaganda
Zoals misschien al opgevallen is ben ik geen groot voorstander van het gebruik van dit woord. Dit komt doordat ik dit vooral associeer met Goebbels. Dat was in mijn ogen een slechte man.

Geert Wilders met Pim Fortuyn vergelijken
Appels vs. Peren. Ik denk dat ik Pim Fortuyn inderdaad als rechts zou classificeren. Dat hij tot een minderheid behoorde is voor mij niet relevant. Als je maar lang genoeg zoekt, behoort iedereen tot een minderheid. Geert Wilders daarentegen is volgens mij helemaal niet rechts. Hij wordt door zijn islam-opmerkingen vaak in die hoek geplaatst. Als je echter gaat kijken naar de andere dingen die hij wil (geen verhoging AOW, meer zorg voor ouderen etc.) dan is hij eigenlijk links.

EU
De EU verlaten zou zo ongeveer het domste zijn wat we nu kunnen doen. De kosten om er weer uit te komen zijn denk ik te hoog om het ooit haalbaar te maken. Bovendien vergeet je voor het gemak een klein detail: de gulden was gekoppelt aan de D-Mark (altijd ongeveer 1 mark=1,1 gulden). Die is er niet meer. Zonder die D-Mark is een stabiele gulden nagenoeg onmogelijk. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat op de lange termijn een samenwerking van Europese landen altijd beter uitpakt. Dat je voordat het zover is wat verliezen moet incasseren: so be it. Ik ben het niet eens met de manier waarop op dit moment in Europa beleid gevoerd wordt. Maar ja, laten we dat dan maar even wegdoen als kinderziektes.

Tot slot. Nee, ik ben niet op de tenen getrapt. Ik heb gewoon overal een mening over en ik praat graag.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Grappig hoe je zon lang verhaal afsteekt zonder ook maar iets te zeggen over het haatzaaien tegen de Islam wat Wilders doet, wat ik in mijn vorige post genoemd had. En het zegt je ook niks dat hij al meerdere keren voor discriminatie is aangeklaagd?
Zelf ben ik in Augustus 18 geworden, dus ik heb zelf ook nog niet gestemd. Ik ben het met je eens dat Balkenende good riddance is. Nu Rutte premier is krijgen we tenminste antwoord op de vragen die we hem stellen.
Uit de EU stappen? Je bedoelt een beetje als enige land in het (solidaire) Europa een beetje rijk gaan zitten wezen? Het is natuurlijk economisch een goed idee maar ik ben gewoon niet zo rechts ingesteld. Ik kan niet zeggen wat in dit idee me tegenstaat though... Behalve natuurijk irritatie opwekken van andere lidstaten.
Dat met die hoofddoeken snap ik ook al neit. waarom zou je je er druk over maken wat je medemensen op hun hoofd dragen? mag ik de Homo's gaan discrimineren omdat mijn homo buurman een petje draagt wat mij niet aanstaat, en in het heilige boek van de homo's staat dat ze die moeten dragen? Ik sluit me volledig aan bij het (irrationele) argument van de mensen die counteren met "Wilders' kapsel mag toch ook?"

P.s. Er is iets heel erg mis met dit tekstvak. Als ik een beetje lange post aan het typen ben scrollt hij bij elke letter die ik typ vanzelf terug naar boven, zo kan ik niet de tekst die ik net getyped heb zien. Irritant
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Tekstvak -> kies een andere forumopmaak. Die doet dat niet.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@Jibz,
Ik heb dragons post helemaal gelezen en hij heeft het nog beter kunnen verwoorden als ik had kunnen doen. (alleen even iets technischer dan ik hed gedaan had, ik ben er verder niet in geschoold, ik duik er alleen zo diep mogelijk in als het verkiezingstijd is of als er debatten op tv zijn).

Ik ben het dus volkomen eens met zijn verhaal (het is vrij wel hetzelfde als die van mij maar dan beter verwoord en met aanvulling van mijn eigen post precies wat ik bedoelde).

Mijn vader is van kinds af Katholiek opgevoed, ik zelf ben op een Oecumenische basis school gezeten zodat ik van elk geloof iets kan proeven, ik zelf heb gekozen om niet te geloven in IEMAND maar in IETS, dit heeft te maken met eigen ervaringen etc.

Het hele haat zaaien is een pure mythe, hij zaait geen haat, MENSEN LUISTEREN NIET, dit was al in de tijd van fortuin (en oh oh door wie zou die nou omgelegd zijn, die gozer krijgt een smak met geld als die uit de bak komt hoor).
Als je het nieuws/debatten etc. volgt dan kun je zelf ook zien dat als je goed tussen de regels door leest, sarcasme kunt begrijpen op hoog niveau en daarnaast gewoon luistert dan zul je een hele andere Geert zien als je nu voor je hebt.

Het feit dat hij de rechters zeg maar voor de rechter sleepte vind ik totaal terecht, ze zijn partijdig en slecht (kijk naar die uitspraak die de rechter deed, dat was ZOOOOOOO fout dat is geloof ik het eerste wat ze je leren NIET te doen).

De koningin zelf is ook partijdig daarom duurde het zo lang om het kabinet te vormen, ze wil wilders niet naast zich op het bordes hebben maar als dit kabinet valt dan zal ze wel moeten en als het even me zit valt de monarchie dan ook (moeten we in elk geval niet meer betalen voor de goude kranen in amalia's (of hoe het kind ook heet) kamer.
Dan krijgen we wel weer andere kosten maar die vind ik persoonlijk eerlijker als dit, de economie zit zwaar in de sh*t en er komt uit het land miljarden vandaan om dit een beetje te repareren maar heb je hun spaar rekening gezien?
Ik zou het een wonder vinden als ze al lid waren van het hart fonds ofzo.

@dragon Één ding even als sidenote dragon, jij bent dus rooms katholiek opgevoed, weet jij waarom ze in godsnaam "de geboorte van Jezus" vieren op de dag van een heidens slacht feest i.p.v. zijn werkelijke geboorte ergens in de zomer? (dit is een beetje of topic maar ik heb het er al met meerdere gelovige over gehad maar eigenlijk heeft niemand een echt antwoord naast "het is gezellig"..)

Ok omdat dit altijd zowel politiek als geloof eigenlijk een "No-No" zijn om over te spreken en er vaak oorlog van komt wil ik dit altijd vermijden en daarom ook niemand op de tenen trappen maar ieder mag zijn eigen mening hebben in dit land (gelukkig...)

Nog een klein P.S.je: Engeland en nog een aantal landen zijn OOK geen lid van de EU maar wel van de VN, ze kunnen hun eigen munt houden, hebben geen last van de problemen die "arme landen" (zie griekenland) veroorzaken en hebben toch een vinger in de pap op wereld niveau.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ik snap best dat Wilders goede kanten heeft. Ik hoor alles wat hij zegt, maar die gebruik ik niet als ik argumenten tegen hem aanvoer. Ik snap gewoon niet waarom hij in elk verhaal die anti-islam policy moet inzetten. Je kan het noemen wat je wil, het is en blijft irrationele generalisatie.
Haat zaaien is een mythe... Waarom zijn verhaal over moslims niet?
Klopt wraking tegen de rechters was terecht maar die rechter was gwoon dom dat ie zon gast gaat beinvloeden buiten de rechtzaak om.
Dat met de Koningin is ook zo iets. Waarom heeft zij de overhand in het bepalen van de formatie? zij is wel de laatste die ermee te maken krijgt. Ben het eens met het vallen van de monarchie. Uit een gouden koets roepen dat we moeten bezuinigen. Juist.
Engeland zit dan wel niet in de EU, maar die heeft anders gehandeld dan wij. Zoals jij het voorstelt, zitten we in de EU een beetje te leechen, vervolgens als iemand problemen krijgt zijn we snel weg, anders moeten we hem nog helpen... echt een wilders mentaliteit.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

Het hele haat zaaien is een pure mythe, hij zaait geen haat, MENSEN LUISTEREN NIET, dit was al in de tijd van fortuin (en oh oh door wie zou die nou omgelegd zijn, die gozer krijgt een smak met geld als die uit de bak komt hoor).
Als je het nieuws/debatten etc. volgt dan kun je zelf ook zien dat als je goed tussen de regels door leest, sarcasme kunt begrijpen op hoog niveau en daarnaast gewoon luistert dan zul je een hele andere Geert zien als je nu voor je hebt.
ik zou hem ook zien als een Held van het volk als ik een nazi of een generaliserend figuur ben die iets heeft tegen alles wat een andere feature heeft dan ikzelf....


en het over het koningshuis, tjah daar is al eerder over gedebatteerd en ik geloof dat de meeste dat graag willen houden. ik zelf ben daar 1 van, waarom? ik zie ze niet als nutteloos, ze krijgen loon voor wat ze doen en ik zie daar het probleem niet van in. ze hebben altijd al "loon" gehad en hebben ook fouten gemaakt, goh doen wij ook...

ik geloof ook in iets en niet in iemand. en het topic geloof ga ik skippen want je kan iemand veelste snel beledigen of pijn doen en dat is niet mijn intentie.

Trouwens alle informatie die ik haal, komen vanuit debats, repportages, documentaties, Geschiedenis, etc. ik heb genoeg gegronden redenen net als de meeste op dit forum om te mogen reageren, verder dat Generaliseren van hoe u het noemt "Oh Oh Cherso" vindt ik wel erg typerend, ik val onder de jeugd van nu net als u en ik walg net zo hard van het idiote gedrag dat sommige vertonen, maar ik ben niet de persoon om ze te veroordelen of what so ever... ze doen maar wat ze willen en niet iedereen is zo.

Heeft u trouwens / Jullie de film "Idiocracy" gezien? zo niet tis een aanrader, jij laat wel het gevolg zien van het gedrag van nu. ik zelf vindt het Briljant en beetje beangstigend.

ik vindt de discussies grappig hoor maar er komt geen eind aan...
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ik ben het eens met je argumenten maar met sommige niet.
Engeland heeft er voor gekozen om uit de EU te blijven omdat die de bui al zag hangen.
Wij met onze Harry Potter als Premier zijn er al knuffelend in gesprongen.
Wij leechen namelijk niet van hun zei leechen van ons want uiteindelijk moeten wij (omdat we nu één land zijn zeg maar, met de naam EU) geld gaan doneren om de economie en beurzen niet te laten crashen.
De wilders mentaliteit, zoals jij het noemt, werkt dus helemaal niet zo, als je goed zijn programma leest en goed luistert is hij helemaal voor nood hulp hij is alleen tegen onzin hulp naar arme landen waar zeker 70% aan de strijkstok blijft hangen.
Kijk naar de Tsunami een paar jaar terug, wij hebben (als klein landje) MILJOENEN op gehaald om ze te helpen, laatst was er in een "help je bedrijf" programma een man die dus een hotel daar bezat.
Deze was helemaal vergaan en de man zat diep in de schuld en is daarna geholpen door RTL om een eetcafé of dergelijke op te zetten (heb het zelf niet gezien, alleen van horen zeggen).
De mensen daar leven nog steeds in armoede en degene die hun huis verloren zijn leven vaak nog in zelf gebouwde hutten (zelfs NU NOG).

Over ontwikkelingshulp in het algemeen, geweldig hoor maar wederom de strijkstok en daarnaast geven wij de mensen een berg zaden en rijst en wat dan ook om te planten, wij vertellen ze hoe het moet maar de buikjes rommelen dus ze eten het gewoon op.

Er is ooit een uitspraak gedaan/spreekwoord gevormd "give a man a fish and he will eat for a day, teach a man to fish and he will eat for the rest of his life", dit is maar een voorbeeld.
Het uitgangspunt is leuk maar de uitvoering is meer dan bagger en het zullen over 100 jaar nog "derde wereld landen" zijn als ze met dit idee door blijven gaan en wij maar betalen.

Ik neem even een simpel voorbeeld, neem Haïti, daar hebben de nederlanders ook braaf geld naar toe gestort en wat is er nu Cholera, wat kost een Cholera vaccin hier in nederland? 5 euro? zoiets, gewoon helemaal niets omdat het een ziekte is die heel makkelijk te behandelen is en toch gaan er honderden mensen dood per dag.
Waar is ons geld gebleven? Ze wonen ook nog steeds in hutten en weet ik veel wat dus daar is het niet heen gegaan, wat is er dan met die miljoenen gedaan?
Juist helemaal noppes, mooie auto's voor de organisatie leiders en wat er over is gaat dan bij gods gratie dan maar daar heen om wat voedsel te kopen zodat wij geen slecht gevoel hebben (en met wij bedoel ik de niet direct de donateurs maar vooral de organisatie leiders).

Natuurlijk is er ook goed werk in bepaalde landen maar ook dat volg ik en het is zeer schaars.
Daarnaast kijk het nieuws, mensen die hun polsen door willen snijden omdat ze zo diep in de schulden zitten dat ze het niet meer aan kunnen, een run op de voedselbank omdat mensen hier gewoon arm worden, ik zelf heb het getroffen en val daar niet onder maar er zijn ZOVEEL zielige arme mensen in ons eigen land, steun g.v.d. dat i.p.v. mensen in afrika, dit is ONS land en als er geen maatregelen genomen worden gaat het gewoon ten onder.

Ik persoonlijk (die niet zo heel snel op wilders zou stemmen maar wel rechts is) dat een gigantische stijging van zijn zetels een goed iets is voor een jaar of 4/6/8 tot het land er weer bovenop is, ik bedoel hier niet een dictatuur mee maar wel een partij die als "alleen heerser" kan regeren zonder dat er zeikers zijn van "maar de dieren" en "oh de ozon laag" dat is allemaal leuk en aardig maar daar heeft nederland op dit moment geen geld voor.
Het geld moet gaan naar goedkope woningen voor de mensen die in de sh*t zitten en goedkope huurwoningen, woningen voor jongeren (waar een chronisch tekort aan is), goede zorg voor de oudere die ons land weder op gebouwd hebben (ik heb zelf een oma die een een tehuis zit en dat is gewoon belachelijk hoe slecht het is, het meeste moeten we zelf doen).

Er moet veel geld in de scholing van kinderen gestopt worden zodat ze hoger in kunnen stromen, het moet makkelijker worden om van VMBO naar Havo of zelfs VWO te stromen en een betere aansluiting met de MBO's (welke helemaal slecht zijn als je het mij vraagt) en de HBO's/Uni's.
Alleen wij kunnen hier iets aan doen, geef de kinderen meer kans om te laten uitblinken, bij sommige duurt het langer als bij andere maar je moet als je vmbo doet gvd al een keuze maken wat je wil gaan worden als je 15 bent, dan zit je nog achter de wijven/jongens (verschilt per geslacht) aan en heb daar helemaal geen visie in, er zijn er maar weinig die weten wat ze "later willen worden".

Nou ik kan hier uren over door gaan maar ik denk dat het wel duidelijk is toch?

Greetz
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Je zegt het al. Engeland is uit de EU gebleven. Wij (nederland) hebben ervoor gekozen om er lid van te worden en zijn er (als ik het wel heb) mee akkoord gegaan om andere lidstaten te helpen. Beetje aso om er dan ineens als een haas uit te gaan. Met de Wilders mentaliteit bedoelde ik meer niks doen, klagen en zodra er iets gedaan moet worden ben je weg.
Je zegt dat er niks gedaan wordt met het geld, maar dat geloof ik niet. Als er zoveel geld aan niks besteed werd zou dat op zn minst bekend moeten zijn. Je weet niet wat ermee gedaan wordt en ik zeg niet dat alles erin gestopt wordt, maar wel een substantieel deel.
Armoede in eigen land ga je niet tegen. Dat is er en zal er altijd zijn. Oneindig geld naar landen sturen is echter ook niet de oplossing zoals jij ook al zegt. En inderdaaad er moet meer gefocussed worden op doelen. Ik kan het echter niet met je argument over scholing eens zijn. Makkelijker om door te stromen? Dat gebeurt al. Het niveau wordt aangepast aan de slechtste leerling. Daarom wordt het niveau lager, kunnen meer mensen op dat niveau trecht, komen er weer mensen die dat niveau niet hebben, hoe veel lager het ook is, en zo gaat de vicieuze cirkel door tot VWO gelijk is aan VMBO
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ik ben het op 2 standpunten totaal niet met je eens.

1) De "Wilders Mentaliteit" zoals jij het noemt maakt het duidelijk dat je totaal geen inzicht heb op zijn doelen en waarom bijvoorbeeld het instappen van NL in de EU een grove fout geweest is. (no offence)

2) Het beter en makkelijker door laten stromen moet samen gaan met extra scholing, wij waren vroegen in nederland één van de hoogst opgeleiden landen ter wereld, onze generatie mag nog niet eens ruiken waar de vorige generatie gesch**ten heeft ook al was er toen veel minder technologie en dergelijke maar er werd wel VEEL meer aandacht aan de kinderen, jongeren en oudere leerlingen gegeven.

Dit is een standpunt waar ik echt nooit van af zal stappen, de "lomp" school leerlingen moeten, als ze niet genoeg bij gebleven zijn, de mogelijkheid hebben om naar een ambachtsschool te gaan (welke er niet meer zijn maar naar mijn mening een groot gemis is), de Mavo of VMBO-T studenten moeten als ze het niet direct halen een vorm van zomerschool kunnen volgen en zo door kunnen stromen van 4 VMBO-T naar 4 Havo (dit zorgt er voor dat ze toch een extra jaar hebben om er een beetje in te komen), dit is hetzelfde voor Havo-VWO.
Onze maatschappij is langzamerhand stom aan het worden, dat is gewoon een feit en dat is ons niet aan te rekenen maar de regering.

Ook moet het voor VMBO studenten makkelijker gemaakt worden (door intensieve training) het HBO in te kunnen komen en dan op een nog zwaarder niveau dat het op dit moment is door kunnen leren.
Het MBO noem ik niet eens want dat is gewoon een zielige vertoning, het onderwijs is meer dan slecht, de stof wordt niet goed uitgelegd en de studenten stromen daarna in de arbeidsmarkt met een mooi papier dat in de praktijk niets waard is.
Dit geld trouwens ook voor HBO en Uni, de lat mag van mij hoger gelegd worden.

Doormiddel van veel geld in zulk soort dingen te pompen krijgen wij weer de hoge educatie standaard, wij zitten ondertussen al onder Amerika (welke ook geen geweldig systeem heeft maar in elk geval veel beter dan het onze omdat iedereen naar een Uni gaat of het nou op HBO niveau is (community) of hoger, je hebt daar alleen highschool dropouts die te vergelijken zijn met onze VMBO studenten) en Duitsland bijvoorbeeld, deze heeft ook een VEEL beter leer systeem als wij hebben (ik zat laatst in de boeken van mijn nichtje te lezen en er is veel betere uitleg en ze gaan op jonge leeftijd al dieper in op bepaalde onderwerpen die moeilijker te leren zijn voor oudere jongere).
Vroeger was Nederland een voorbeeld qua scholing, tegenwoordig is het prut.

Obama ziet onze zieke zorg bijv. als geweldig, deze vind ik ook prut, ik ben zelf chronisch ziek en heb meerdere dokters gehad (van jong tot oud) en ondertussen kan ik hun meer vertellen als dat zij mij kunnen vertellen.
Nog beter mijn huisarts vraagt niet eens meer waarvoor ik medicijnen wil hebben, ik zeg gewoon wat ik wil en ik krijg het omdat hij weet wat ik doe, voorheen deed hij dit wel maar hij vind het niet meer nodig, hij heeft zelfs gevraagd of ik medicijnen zou willen gaan studeren en bij hem stage wil lopen.

Daarom vind ik dat ons land flink schoon geveegd mag worden en weer geoptimaliseerd moet worden.

Jij bent duidelijk half links half rechts maar ik denk dat een ECHT rechts kabinet goed voor ons land zou kunnen zijn voor enkele jaren, daarna mogen de linkse partijen het weer verkloten voor enkele jaren maar dan zitten we in elk geval een tijdje goed (Zelfs Wouter Bos was aan het besparen en had een flinke tiet met geld gespaard voor ons land, dat is ook totaal verkeerd uitgegeven, die achterlijke nieuwe F-16 variant waar we zoveel geld in gepompt hebben en het zomaar hebben laten vallen daarna bijv.).

Anyway, ik vind dat de jongeren welke totaal los geslagen zijn tegenwoordig en waar het IQ niveau bar laag is meer kansen moeten hebben, niet iedereen kan een Dr, Ing, MsC of wat dan ook worden maar bij goede begeleiding van jongs af aan kan het niveau met zeer hoge maten omhoog gebracht worden, en alle andere standpunten die ik gemaakt heb lijken mij duidelijk.

Greetz
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

1. Klopt ik heb er geen inzicht in. Ik heb me omdat ik net 18 ben geworden nog niet erg in politieke standpunten verdiept en redeneer dus geheel uit mijn eigen opvattingen en indrukken.
2. Wat ik op mijn middelbare school ook veel zag, was dat overgaan als een dienst gezien werd, in welke situatie dan ook. Dat slaat nergens op want als je overgaat, terwijl je het niveau niet hebt of niks hebt gedaan, ga je daarna toch wel onherroeppelijk op je bek, met als bijkomend nadeel dat je de stof van het vorige jaar niet beheerst. Mensen moeten van die obsessie met hoge opleidingen afstappen en kijken wat ze zelf kunnen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Op het tweede punt ben ik het deels met je eens,
qua scholing gaan veel leerlingen op hun bek omdat ze (ook al zijn ze "over") de stof niet goed beheersen.
Ik vind alleen het systeem dat je bijv. minimaal een gemiddelde van een 7 moet hebben om over te gaan naar de havo van mavo of van havo naar vwo pure onzin.
Ik vind dat iedereen de kans moet hebben om te kunnen klimmen.
Aan het eind van de opleiding (of het mavo, havo of vwo is maakt niet uit) moet er een test gedaan worden waar de + en - punten van de persoon uitkomen.
Dit moet een eis zijn als je slaagt voor je examen, deze toets geld niet voor een diploma of dergelijke maar meer voor een mogelijkheid tot doorstroming.
De min punten die uit de toets komen kunnen worden bijgespijkerd op een zomerschool (waar de student zelf voor kiest natuurlijk (dan krijg je het highschool dropout effect wel maar er zullen vele leerlingen zijn die graag door willen maar niet kunnen) en na de zomerschool stromen ze dan in op als ze van 4 mavo komen op 4 havo (of zelfs vwo als ze de score hoog genoeg is na een laatste test NA het bijspijkeren).
Zo kunnen de scholieren onder ons makkelijker doorstromen als ze dat willen en dus een hogere positie behalen.
Het gaat helaas tegenwoordig alleen maar om de papiertjes en niet om de ervaring, ik zou bijv. systeembeheerder kunnen worden maar ik heb er geen papieren voor maar wel de kennis, ditzelfde geld voor game designer, ik werk mee aan meerdere projecten (bijvoorbeeld Wagic (= hetzelfde als Magic) voor de PSP) maar ook daar heb ik wel de kennis voor maar niet de papieren.
Ik ben op dit moment freelance vertaler omdat, ook al ben ik chronisch ziek, ik wel moet eten en leuke dingen wil doen.
Mijn zwager is systeembeheerder en als hij er echt niet uit komt belt hij mij bijvoorbeeld... dat is gewoon krom, ik ben begonnen op VWO maar door een hersenschudding en dat ik nogal een grote bek heb af en toe en mijn deelschoolleider en mentor niet met mij mee had meteen terug geplaatst naar VMBO-T (niet eens naar havo, nee gewoon lekker pesten meteen door naar VMBO).
Ik was hier VER onder mijn niveau aan het werken en mocht van de leraren ook gewoon weg als ik het niet interessant vond,het enige probleem was dat je slaagt op je 17e en je daarvoor meer bezig bent met de meiden als met je school.
Nou heb ik VMBO met 2 vingers in me neus afgerond met een 6.9 gemiddeld omdat ik gewoon niets deed (puur uit verveling) en kon NET niet doorstromen naar havo terwijl mijn nieuwe deelschoolleider en mentor beiden graag hadden gezien dat ik naar VWO terug ging maar ze konden niets doen omdat ze zich aan regels moeten houden.

Mede daarom heb ik dus vooral bij scholing en doorstroming een vaste mening.

En even als tip omdat je dus net 18 bent en mag stemmen, als je niet weet waar je op gaat stemmen (dus een zwevende kiezer bent) en geen zin heb om debatten te volgen, programma's te lezen etc.
Stem dan alsjeblieft NIET en ga niet op iets van de partij voor de dieren stemmen omdat "ach de diertjes zijn ook zielig"..
Verdiep je er in voordat er verkiezingen zijn, kies je partij, doe van die partij keuze tests wat je maar wilt maar ga niet een nutteloze stem uitbrengen dat is zonde.

Dit was maar een tip en je kan er mee doen wat je zelf wil natuurlijk (ik ben zelf net 23 (25 oktober geworden :P) en verdiep mezelf er altijd erg in omdat het wel MIJN land is en IK hier moet leven).

Even terugkomend op een paar posten terug, aan armoede in je eigen land is makkelijker iets te doen als aan het soort armoede dat bijv. in afrika is, daarnaast moet het als regering ook de hoogste prioriteit hebben om het je eigen land omhoog te brengen (zelfs mensen met uitkeringen voor speciale redenen zouden extra moeten krijgen omdat wat ze krijgen net niet genoeg is om van te leven maar toch net niet genoeg om dood van te gaan, steun trekkers die gewoon te lui zijn om te werken vallen hier trouwens niet onder).

Ik hoop dat je mijn en dragons standpunten begrijpt en ten harte neemt, vooral voor beginnende kiezers is het moeilijk om een keuze te maken dus ik zou zeggen leer er wat van :) (het is misschien wel een rechts gesprek maar als je links gaat stemmen gelden eigenlijk dezelfde regels)

Greetz :)

Even een P.S. je, luister vooral goed naar wat ze beloven en zeggen, als het programma te mooi om waar te zijn lijkt is dat waarschijnlijk ook zo en zijn er een hoop dingen die ze zo uit hun programma laten vallen.
Luister naar debatten, lees tussen de regels door, kijk wie er sterk is in een debat (aan zo'n sukkel als balkenelende hebben we niets maar toen in die tijd stemde iedereen nog op "zijn partij", dat hij meerdere male verkozen is snap ik echt niet hoe stom zijn de mensen tegenwoordig maar goed).

Lees je dus in en wees niet bang om te zeggen wat je stemt als je maar een goede reden hebt.
Ik heb Wilders gestemd, 2 keer al nu en heb daar goede redenen voor en zou het zelfs voor een camera zeggen.

Nog een P.P.S je, ik heb hiervoor ook een keer links gestemd, het gaat mij puur om het programma niet om of het links of rechts is.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Ja inderdaad als je de feitjes tegen je hebt maakt het niet uit wat je kan... Dan gaat het erom wat je ze laten doen
Wist niet eens dat dat mocht... iemand tegen zijn wil naar VMBO sturen omdat ie een grote bek heeft.
Bedankt voor je advies. Ik was wel van plan me te gaan verdiepen en stemmen, want als ik niet stem en ik ga op de regering zeiken (ik vind altijd wel iets om over te zeiken, zoals mn broer zei: "just that I complain about it doesn't mean I dont want it") krijg je tegen je van als je het anders gewild had had je moeten stemmen. Stemmen puur om dat verwijt te ontlopen is echter natuurlijk ook niks.
Natuurlijk moet armoede bestrijden in je eigen land de prioriteit hebbeen maar het is de vraag hoe ver je dat door moet voeren. Mijn punt was dat je niet moet gaan wachten tot alle armoede in je eigen land voorbij is, puur omdat dat moment niet bestaat...
Ik begrijp jullie standpunten ja en ik vind dit een mooi topic om me een beetje te orienteren. Ik ben niet vang voor mijn stem en het maakt mij idd ook niet uit of het links of rechts is, als het maar is wat ik wil. Dat over die goede debater klopt ook. Ik heb meestal niet veel met VVD (tot nu toe) maar Rutte kan machtig zijn woordje doen, is weer wat anders dan Balkenende.
Il zie wel wat het wordt... ik kan iig niet in mn eentje met mn stem het land verkloten, moeten er nog veel meer voor zijn.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Jongens, ik heb zelf helemaal niks met politiek en eigenlijk daarom niet zo heel veel zin om deze lappen tekst door te moeten werken. Ik ga er vanuit dat jullie het netjes houden en mekaars mening respecteren. Ik zal de posts hier verder niet echt doorlezen (in tegenstelling tot andere nieuwe posts), tenzij iemand me er op wijst dat de discussie hier mis aan het gaan is.

Blijkbaar vinden verder veel mensen dit een goed discutabel onderwerp en ga vooral door, reken alleen dus er niet op dat eventuele te felle discussie waartoe politiek soms kan leiden in de gaten gehouden wordt door deze admin.

Betreden op eigen risico zeg maar ;).

Mijn 2 centen, ik weet zo weinig van politiek dat ik me niet gekwalificeerd voel om weloverwogen te stemmen en denk dat ik dan meer kwaad dan goed kan doen. Ik doe dit dan ook niet. Het land lijkt zich goed te redden zonder mijn stem, dus zie ook geen reden om me er verder in te verdiepen.

Doe mij maar politiek in multiplayer potjes magic, daar kan ik wat mee.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie