SPAM

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

SPAM

Bericht door pi »

Hoi allen,

er is een aantal mensen een SPAM mail gestuurd, iets met een site voor duistere magiers. Dit komt niet vanaf het forum, ook niet van mijn eigen e-mailadres, al lijkt het daar wel vandaan te komen. Merk op dat het reply-to adres anders is.

Zover ik kan zien is het forum niet gehackt hiervoor, alle adressen waarvan ik al weet dat er naar is gestuurd zijn publiek zichtbaar. Laat het ajb ASAP weten wanneer je denkt dat jouw adres niet publiek te zien is en je toch een mail hebt gehad.

Eventueel, zie de klacht van David hier, voeg je gerust bij hem:
http://zwartemagie.forum2go.nl/post32.html#32

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

Het is trouwens strafbaar in de Nederlandse wet om iemand zonder toestemming "Spam" te sturen. wellicht is dat iets?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ga jij hem aanklagen? Punt is dat dat zoveel geld kost dat het niet echt de moeite is om in je eentje iets te proberen.

Daarnaast, als het gestopt is vind ik het allemaal wel best. Het lijkt gestopt te zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Als je even googled zal er vast een Nederlands Anti-Spam forum zijn ofzo, post daar je bericht op en hij zal op een blacklist gezet worden, deze forums/sites worden meestal gerunned door Pro-deo's of laatste jaars studenten (wat misschien nog beter is want die klagen ze wel aan voor niets om punten te scoren in hun laatste script (als ze winnen is het alleen maar beter voor hun).

Verder kun je er weinig aan doen, je kunt ze opgeven aan de bekende peer-block-blacklists, adblocker blacklists en NoScript blacklists.

Het beste wat je kunt doen naar mijn mening is:
Ken je het niet, niet klikken.

Simpel en efficiënt :)

Greetz,
Saint.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie