Magic database

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Magic database

Bericht door skystormer »

Ik ben bezig met een Magic kaarten database.

Dit zal in Excel formaat zijn.
Wat te verwachten.

Gebruiksvriendelijk bestand.
Waarvoor?
Uitrekenen van waarde van je collectie.
Het enige wat je zelf in moet voeren is hoe vaak je bepaalde kaarten hebt.
Excel zal dan uitrekenen aan de hand van de laatst ingevoerde prijzen wat de waarde is. (prijzen zullen uitgaan van SP)
Onderdelen:
Aantal commons/uncommons/rares
Aantal verschillende commons/uncommons/rares
Waarde van de commons
Waarde van de uncommons
Waarde van de rares
Totale waarde
Dit ook onderverdeeld per serie.
Ik hoop iets in te kunnen bouwen waardoor je eenvoudig de prijzen zelf kunt updaten met minimale inspanning.

Wat ik er veel later in wil doen is:
Een zoekoptie zodat als je bijvoorbeeld Raging Goblin invoert direct kan zien hoe vaak je deze hebt per serie. (mits je dat ook allemaal ingevoerd hebt)

M'n hoofdzaak zit nu in het vinden van een goede site met alle prijzen van de kaarten. (€/$ maakt niet uit)

Wie zou er eventueel interesse hebben om deze db te gebruiken?
Ik ben gisteren begonnen hieraan en verwacht er nog wel een weekje zoet mee te zijn in het maken van deze. (maak er maar 2 weken van, Carnaval :D)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Magic database

Bericht door pi »

De meest logische zou magictraders.com zijn.

Ik zou hem niet gebruiken, 50.000 kaarten zou wat veel zijn om in te voeren.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Magic database

Bericht door skystormer »

Daar zit ik ook op ongeveer. Maar ga het gewoon proberen. Eventueel altijd handig voor je rares. Kan veel uitrekenen en zoeken besparen.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Magic database

Bericht door Maccius »

Dit is misschien als basis of voor iets anders te gebruiken. De prijzen zijn wel wat hoog.

http://www.black-lotus.nl/downloads/pri ... 1-2010.xls
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Magic database

Bericht door skystormer »

Zeker bruikbaar, echter ik zoek iets meer up to date. Deze is van 1-11-2010 en mist kaarten uit nieuwere series. Dat het een excel bestand is, maakt het zeker beter werkbaar.
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Magic database

Bericht door BSRuben »

Het zou wel handig zijn, alleen jammer dat ik niet zo veel kaarten heb dus ik heb nog overzicht over mn collectie :P
Je kunt evt ook een database aanleggen in MWS (je maakt een heel groot deck). Daar kun je ook prijzen invoeren en heb je meteen een duidelijk overzicht met de eigenschappen van de kaarten en een plaatje.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Magic database

Bericht door skystormer »

Het verschil is, ik wil 1x veel werk doen. Daarna met een simpele kopieer/plak aktie elke keer prijzen updaten van alle kaarten in 1 keer.
Prijzendatabases kunnen zeer veel werk besparen, zo lang ik maar prijzenlijsten in de vorm van checklists heb is het allemaal niet zo veel werk.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Magic database

Bericht door Maccius »

skystormer schreef:Zeker bruikbaar, echter ik zoek iets meer up to date. Deze is van 1-11-2010 en mist kaarten uit nieuwere series. Dat het een excel bestand is, maakt het zeker beter werkbaar.
Geen idee hoe vaak deze wordt geupdate, maar denk toch dat hij aardig is. Ik zou niet weten wat altijd up to date is, maar denk ook dat mensen/bedrijven die de moeite doen om dat wel up to date te houden deze informatie niet zomaar beschikbaar stellen.

Je kan natuurlijk altijd van de nieuwe kaarten zelf een prijs neerzetten. En als er een update op de site staat deze bijwerken. Of gewoon een query draaien op kaarten die je hebt en hier de prijs van opzoeken zoals je hem wilt hebben.

Als je trouwens iets leuks bedacht heb dan hou ik me zeker aanbevolen. Waarin ga je het maken? Excell/Access/Anders?

Eigenlijk wil ik een nog veel uitgebreidere database hebben, waarin ook staat wat voor soort kaart het is creature instant enz. En casting cost ed. Soort creature. Eigenenlijk een complete online zoekdatabase maar dan offline. Of downloadbaar en aan te vullen met actuele prijzen en aantallen die ik zelf heb.

Maar het teveel aan werk heeft me altijd tegen gehouden. Als je het wel voor elkaar krijgt, dan kan je er namelijk ook een online shop van maken.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Magic database

Bericht door skystormer »

Op het moment terug te vinden:

Artist
Naam
Serie
Kleur
Rarity

Maar op zich wel uit te breiden met:
Manacost
soort kaart

Het geheel komt in Excell. Voor de prijzenlijst wil ik een macro'tje mbv Visual Basic inbouwen.
Op het moment ben ik bezig (als ik straks weer thuis ben van me werk), checklists in te lezen van de kaarten, en een hoofdmenu verwijzend naar de div. series. (welke in aparte tabbladen staan)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Magic database

Bericht door pi »

Op zich zou het me niet verbazen als je met VBA gewoon de magictraders lijsten uit zou kunnen lezen, als ik me niet vergis is het gewoon plain text. Worst case save je hem eerst en lees je hem dan van je harde schijf, dat kan VBA zeker.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Magic database

Bericht door The Quizmaster »

Waarom wil je dit eigenlijk in excel? Is dat, op platte tekst na, niet de meest inefficiënte manier om dit mee te doen?

Ik heb bij mijn vorige werkgever ooit eens iets soortgelijks gemaakt. Met als verschil, dat het een formulier was voor de inkoop.. maar hier zat dus ook een koppeling achter, waarbij alle in te voeren data uit een database getrokken werd..
Daar stonden plm 50.000 rijen in, over een 100 kolommen en dat ding woog rond de 60MB en was niet vooruit te branden.. Met andere woorden: Het idee is zeker leuk, maar of de uitvoering werkbaar gaat zijn, is de vraag.

Waarom geen online-oplossing met PHP/MySQL en een scriptje om de gegevens van magictraders live op te vragen....
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Magic database

Bericht door ixo »

ik sluit me aan bij Quiz, je kan ook Acces van Microsoft gebruiken.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Magic database

Bericht door skystormer »

Het gaat er ook wel om dat je deze offline kan gebruiken. Access lig ik wat achter in kenns. Excell daarentegen.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Magic database

Bericht door Dragonheart »

Ik begrijp nog niet helemaal wat er tegen MWS is. Voor zover ik weet is het inderdaad mogelijk daar je hele collectie in te voeren. Het is ook mogelijk om daarin te zoeken. Het is ontzettend makkelijk om alle prijzen te updaten.

Ik ben het overigens met Pi eens dat Magictraders een goede bron is. Die wordt namelijk zeer regelmatig geupdate en de prijzen zijn realistisch aangezien die gebaseerd zijn op Ebay.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Magic database

Bericht door skystormer »

Zie het ook als bezigheidstherapie :P
Plaats reactie