PC Specs?

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

PC Specs?

Bericht door BanzaiCopter »

Hey Mensen,

Ik wil graag mijn PC uit gaan breiden. Ik heb al een heel tijdje geen planeswalkers meer gekocht en dus zorg ik even dat ik een uber PC krijg. Mijn watercooling is verdampt (16 uur macro aanstaan met 6 FPS en 100% processor usage. Ouch) Hij werkte nog maar alleen als ik mijn PC op de kop neerlegde :p Dat werkte dus niet. Mijn oude standaard cooler in een overclocked god knows wat voor PC. Mijn PC is gemiddeld 60 graden. Dus ja..

Nu wil ik even iemand die er verstand van heeft of het verstandig is om een amerikaanse PC met 12 Gig RAM, dubbele videokaarten etc te importeren vanuit .. Je gelooft het niet maar toch Amerika. Of dat het egwoon beter is dat ik mijn eigen PC oppimp (alles is goed behalve videokaart, die word te warm en cooler).

Mijn vraag. Hoe kan ik de specs van mijn PC uitvinden? En dan ook alle specs? En kan iemand hiermee helpen wat eventueel toe aan verbetering is? Graag iemand met verstand :p We praten hier dan ook om 1000 euro wss.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door pi »

Waar heb je het voor nodig? 12 GB RAM klinkt als nogal overkill voor vrijwel alles wat je er mee zou kunnen willen. Ook klinkt het alsof je of een PC krijgt waar iemand een paar specs sterk verbeterd heeft (bv die 12 gig ram) terwijl de rest waarschijnlijk crap zal zijn om de prijs laag te houden, want een echt goede PC met zulke specs en de rest van de apparatuur ook in verhouding kost ruim meer dan 1000 euro.

Als je huidige PC gewoon goed is behalve die videokaart heb ik eventueel nog wel een vriend die er een hoop heeft liggen waar hij vanaf wil. 60 graden is overigens niet extreem veel, al wijst het wel op een koel probleem.

Welke specs wil je weten? Onder Windows geeft run -> dxdiag geeft altijd vrij goed weer wat er in een PC zit, maar, het kan natuurlijk gedetailleerder.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: PC Specs?

Bericht door BanzaiCopter »

Gewoon werkelijk alles. Zelfs de.. Uh.. Hertz ofzoiets waarop mijn RAM geheugens draaien. Schijnt nogal belangrijk te zijn. En die Amerikaanse PC kost $2500. Wat schijnbaar zéér veel is daar. Omgerekent is dat hier +/- 1750 euro? Ik heb momenteel een zelf gebouwde PC voor 1200. Anderhalf jaar geleden gehaalt. Natuurlijk heb ik zelf geen eigen goudmijn dus ik wil natuurlijk niet mijn geld overal tegelijkertijd heen te gooien. Al hoewel ik het vaak zat gedaan heb. 1 moment, ik zoek de site zo wel op.. Misschien wat makkelijker.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: PC Specs?

Bericht door BanzaiCopter »

http://www.tigerdirect.com/applications ... CatId=4928

Als een snelle reactie. Ik weet niet of dat die PC is maarja.. Het ziet er al ziekelijk goed uit.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door The Quizmaster »

Om te kijken wat er in je pc zit: Download speccy of 1 van de 10.000.000 andere hardware-infoprogramma's.

Een pc uit Amerika importeren zou ik persoonlijk absoluut niet doen: Allereerst maken de verzendkosten hem waarschijnlijk dusdanig duur, dat het kostentechnisch al niet meer rendabel is, ondanks de lage dollarkoers. Daarnaast is de kans dat er onderweg iets mee gebeurt, dusdanig groot dat ik het risico niet zou nemen.

12GB RAM is inderdaad overkill.. Door een stom toeval (perongeluk 2x4GB ipv 2x2GB bijbesteld), draai ik zelf 12GB. Maar zelfs als ik stevig aan het Photoshoppen ben en nog een hele zooi programma's open heb staan, ben ik nog nooit boven de 6GB uitgekomen, en dat is met een uitgeschakeld pagefile.
Als je voornamelijk gamet, is 4GB op het moment zelfs al ruim voldoende.

Zelfde idee is eigenlijk het draaien van SLI/Crossfire: tenzij je een absolute hardcore-gamer bent, die alles op maximale settings in full HD wilt spelen en dan nog torenhoge framerates wilt halen, is het het overwegen waard. Voor alle rest, is het in 99 van de 100 gevallen het verschil in prijs/prestaties niet waard. Zoek een goede highend videokaart die ongeveer de helft kost van een super-sli/crossfire-opstelling, (of een dualchip oplossing zoals de 6990), en koop over 2 jaar een nieuwe videokaart: Tegen de tijd dat de SLI-opstelling verouderd zou zijn, heb jij weer een nieuwe krachtpatser in je pc hangen.

Als je echt prestatiewinst wilt halen: Ga voor een SSD als bootschijf. De Vertex 2 is op dit moment het beste qua prijs/prestatieverhoudingen. Dat is een winst die je sowieso altijd merkt.


Als je een uitgebreider/volledig lijstje wilt hebben: geef aan waarvoor je je pc gebruikt voornamelijk, en wat het budget is.

Turbo-edit: Die pc uit je vorige post is dus het geld totaal niet waard... Triple-SLI is leuk als je wilt opscheppen bij je vrienden, maar verder heb je er echt niets aan..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door pi »

Ik vind het wel lachen dat ze lightscribe als een belangrijke eigenschap neerzetten. Dat zit in branders van 25 euro ook...

Hoe heb je trouwens een zelf gebouwde PC zonder te weten wat er in zit?

De klokfrequentie van je RAM is niet echt heel erg boeiend, enige wat misschien belangrijk kan zijn is dat het gelijk loopt met de bussnelheid dacht ik (tijdje terug dat ik mijn PC een beetje over geclockt heb). Koop gewoon goed geheugen, desnoods met een relatief lage latency en laat je moederbord gewoon wat instellingen voorstellen (mijne had opties om het goed in verhouding tot elkaar te houden). Ik heb mijne ook niet max overgeclockt, ik vond 3 Ghz gewoon wel leuk klinken, terwijl anderen hem daar makkelijk overheen jaagden. Alleen als je echt de laatste hertzen er uit wil persen wil je je misschien druk maken om het geheugen, maar dan moet je er ook echt zelf veel van weten en dan zou je hier denk ik geen vragen aan het stellen zijn.

Verder sluit ik me aan bij The Quizmaster.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: PC Specs?

Bericht door BanzaiCopter »

Mijn laatste post kwam niet door x_x
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: PC Specs?

Bericht door BanzaiCopter »

Huff, de laatset post kwam niet door -.- Achja. Ik speel voornamelijk 2 games. De eerste is Darkfall Online:
http://www.youtube.com/watch?v=uJETzhlMAEE

100% vrije controle. Veel FPS die voorbij vliegen. De kwaliteit heb ik gewoon op 5% ofzo staan om de FPS hoog te houden. Er zijn voornamelijk 1 vs 1, 4 vs 4 of 10+ vs 20+. Maar er zijn ook sieges op je eigen steden zoals dat filmpje boven. Daar is het ongeveer 15 vs 30. Maar er zijn er ook vaker een aantal geweest 100 vs 100 of wat ik eens heb gehad 150 vs 400. Als er 400 mensen om je heen rennen dan.. is het nogal pijnlijk. Ik verwacht ook niet dat mijn PC dat zou aan kunnen lol.

Ik zoek gewoon een goed / geschikte PC. Mijn eigen PC is de waterkoeling verdampt door totale verkrachting. Zoals bij het spel boven zijn er veel effecten. Mijn koeling + kleine koelers maken een ontiegelijk veel lawaai waar ik gek van word. Verder zit ik op een redelijke warme kamer in de zomer. Specificatie van mijn eigen PC zou ik eventueel vanavond (Of na half 4) kunnen posten. Ook zoek ik nog een goede firewall nodig. Ik had altijd panda anti virus maarja die is 2 jaar geleden afgelopen :p Sinds dien heb ik AVG free gebruikt. Wat ook niet al teveel tegen houd.

Allerlaatst wil ik makkelijk kunnen switchen van 1 spel naar een ander. (Het 2e spel kan ik gewoon simpelweg met een laptop van 300 euro zonder videokaart spelen dus dat is wel goed :p ) Ugh.. Sorry voor het rare taalgebruik. Dit mailtje in 4 delen getypt
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door Dragonheart »

BanzaiCopter schreef:Ook zoek ik nog een goede firewall nodig. Ik had altijd panda anti virus maarja die is 2 jaar geleden afgelopen :p Sinds dien heb ik AVG free gebruikt. Wat ook niet al teveel tegen houd.
Ik lees firewalls en het lijkt erop dat de programma's die je noemt antivirusprogramma's zijn. Nu ben ik zeker geen computerexpert en misschien is dit tegenwoordig gewoon hetzelfde. Ik kan je wel vanalles vertellen over MSDOS 3.31 en de prompt ;) Op dit moment gebruik ik Avira AntiVir (gratis). Het is niet perfect, maar doet wat ik ervan verwacht.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door pi »

Je zou ook de windows firewall aan kunnen zetten ;). Mijn router heeft geloof ik ook een firewall ingebouwd, en mijn virusscanneer heeft er inderdaad ook eentje.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: PC Specs?

Bericht door Donnie Darko »

Wat de anderen al aangeven, koop die pc niet!

Je bent het beste af met een zelfgebouwde pc als je er genoeg kennis van heb, en anders bij een betrouwbaar bedrijf een op maat gemaakte pc bestellen.
Maar daar ben je wel meer dan 1000 euro aan kwijt, wil je een pc krijgen die langer mee gaat dan twee jaar.
Zo heb ik mijn huidige pc samengesteld in april 2009 en nu nog is hij in staat de spellen die ik speel te draaien op de hoogste grafische instelingen (CoD: BO, DiRT2, R.U.S.E., L4D2 etc). Wat ik vaak gebruik om vrienden van mij een voorstel mee te doen is de PC-builder van Alternate, die maakt het redelijk makkelijk een pc in elkaar te zetten zodat iemand die enigzins weet hoe een pc werkt het nog snapt.

Maar je huidige pc upgraden is natuurlijk ook geen probleem, zolang je zeker weet dat de rest van de spullen bruikbaar zijn. Als je de namen van je pc-onderdelen weet te vinden kan je er op internet snel genoeg achterkomen wat de specs zijn, of gebruik een programma zoals dat wat quizmaster voorstelde. Je kan de resultaten hier wel posten, er zit hier genoeg volk dat wat van pc's afweet :)
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door Dragonheart »

Ook maar even speccy gedraaid. Daar word ik niet vrolijk van...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door pi »

Donnie Darko schreef:Maar daar ben je wel meer dan 1000 euro aan kwijt, wil je een pc krijgen die langer mee gaat dan twee jaar.
Sterk afhankelijk van wat je er mee doet. Ik game niet (nou ja, wel eens MWS) en heb met mijn vorige 5.5 jaar gedaan. Mijn huidge is nu al zo'n 4 jaar oud en voelt voor mij nog als nieuw (C2D 6600@3.0Ghz, 6 GB RAM, simpele GPU). Detail, 1 van de schijven die ik overgezet heb is nu zo'n 9 jaar in gebruik (een 160 GB Seagate Barracuda). Weinig relevant verder, maar wil aangeven dat het belangrijk is om je eigen wensen goed te kennen. Ik heb in 2007 een PC samengesteld die degelijk was voor toen, niet top of the line, maar ook niet ver er onder. Wetende dat ik niet game ging ik er vanuit dat die het ook wel weer 5.5 jaar of langer vol zou houden. Tot nu toe heb ik toegevoegd een geluidskaart toen ik een betere versterker er aan wilde hangen, extra RAM toen dat erg goedkoop was en er toch wat voor mijn pa's pc besteld moest worden en is de voeding vervangen toen die op een gegeven moment besloot niet lekker te werken met het moederbord (heel vreemd, andere voeding in mijn pc geen probleem, die voeding in andere pc, ook geen probleem).

Is je doel bijblijven met gaming dan is The Quizmaster zijn suggestie een goed idee, steeds een goede grafische kaart hebben, die up-to-date houden en niet het geld uitgeven voor 2 waarmee je top of the line haalt. Op dezelfde manier kun je nu een betaalbare processor kopen in plaats van top of the line en na 2 jaar wat nu top of the line is voor veel minder kopen en iets vergelijkbaars kun je doen met geheugen en harde schijven. Natuurlijk heb je dan nooit een verschrikkelijk goede PC, maar, het is een stuk beter betaalbaar.

Vraag jezelf dus af, wil ik op kunnen scheppen, of wil ik leuk kunnen gamen?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: PC Specs?

Bericht door BanzaiCopter »

Operating System
MS Windows 7 Ultimate 64-bit

CPU
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2.83GHz 48 °C
Yorkfield 45nm Technology

RAM
4.0GB Dual-Channel DDR2 @ 533MHz (5-5-5-15)

Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P5Q DELUXE (LGA 775) 33 °C

Graphics
SyncMaster (1920x1200@59Hz)
896MB GeForce GTX 260 (nVidia) 62 °C

Hard Drives
313GB Seagate ST3320613AS ATA Device (SATA) 41 °C
488GB Seagate ST3500320NS ATA Device (SATA) 39 °C

Optical Drives
CBYZQB I7OP6VG1U7S SCSI CdRom Device
TSSTcorp CDDVDW SH-S223F ATA Device

Audio
High Definition Audio-apparaat
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: PC Specs?

Bericht door BanzaiCopter »

Enige suggesties?
Plaats reactie