PC Specs?

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door The Quizmaster »

Echt veel valt hier niet aan te upgraden.. Je zou er een dikkere videokaart in kunnen zetten, maar zal wss niet veel uitmaken..

Wat wil je er precies mee? Gamen, browsen, briefjes tikken, muziek luisteren, grafisch- /videoediting?

als je 1000 euro te besteden hebt, kan je beter voor een compleet nieuwe gaan...
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: PC Specs?

Bericht door BanzaiCopter »

Gewoon gamen. Ik heb ook een GOEDE ventilator nodig. Enige goede water koeling of van mij part stikstof koeling? :p Ook wil ik graag STILLE koelers. Mijn koelers momenteel lijken op een starship enterprize die opstijgt (nooit gezien overigens of naar gekeken). Ik heb momenteel 6 extra koelers en een dikke lucht koeler op mijn processor. Mijn videokaart is véél te lang (hele towerkast in bezet genomen onderhand) met maar 1 koelertje. Dit moet ook veranderen :p
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door pi »

Het oogt alsof je pc voor 'gewoon' gamen goed genoeg zou moeten zijn. Maar als je wel dingen wilt wijzigen, waarom verdiep je je niet in dingen als isolatie material en andere oplossingen om lawaai te reduceren? Met 8 ventilatoren in je kast is het niet echt verbazend dat hij veel lawaai maakt (dat hij niet vanzelf opstijgt...). Ik denk overigens dat je er vanuit moet gaan dat als je zowel top of the line apparatuur wilt als een stille PC de combinatie heel duur gaat zijn. Als je apparatuur uitzoekt op wat lager verbruik heb je waarschijnlijk nog steeds een goed systeem, maar dan kun je toe met een hoop minder koeling. Op dezelfde manier kun je een kast uitzoeken met betere koelmogelijkheden en dergelijke. Dat is de richting waarin ik het zou zoeken en om te beginnen zou je dan willen vaststellen wat je minimum systeem eisen zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door Dragonheart »

BanzaiCopter schreef:Gewoon gamen. Ik heb ook een GOEDE ventilator nodig. Enige goede water koeling of van mij part stikstof koeling? :p Ook wil ik graag STILLE koelers. Mijn koelers momenteel lijken op een starship enterprize die opstijgt (nooit gezien overigens of naar gekeken). Ik heb momenteel 6 extra koelers en een dikke lucht koeler op mijn processor. Mijn videokaart is véél te lang (hele towerkast in bezet genomen onderhand) met maar 1 koelertje. Dit moet ook veranderen :p
Duidelijk. Enterprise maakt niet zo veel lawaai.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: PC Specs?

Bericht door Jort »

Ik ga dit niet allemaal lezen, maar zo te zien:

Waarom, O, waarom geen waterkoeler? daar hoor je niks van.
( ik heb 2.67 ghz quadcore i7 in mijn laptop (11gb ram ofzo.) had eerst turbo boost erop, raakte hij na 2 uur overhit, (ging van 2.67 naar 3.4 ghtz) en nu die eraf is na een nieuwe install na een virus wat mij 300 euro heeft gekost, raakt hij nog steeds overhit. gewoon omdat zware processoren niet gemaakt zijn voor kleine ruimtes.)

ja ik weet het is vervelend. zeker als je zoals ik soms gewoon 5 of 6 uur non-stop gamed ;p
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: PC Specs?

Bericht door Donnie Darko »

Als je zo veel gamed, zou je geen laptop moeten gebruiken. Punt.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: PC Specs?

Bericht door Jort »

Gescheiden ouders.. geen zin om alles voor school heen en terug te mailen enzo. maar ik game minder laatste tijd. minder tijd voor ivm met school
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door pi »

Ik zit me nu in te denken hoe een laptop met waterkoeling er uit zou zien.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door The Quizmaster »

Folie erom en in het aquarium dumpen? ;) Met een bluetooth-keyboard en -muis moet het te doen zijn...

Serieus:
Waterkoeling is, naar mijn mening, voor zeer weinig mensen een optie. Een beetje fatsoenlijke waterkoelingopstelling gaat al snel enkele honderden euro's inzitten. Natuurlijk zijn er goedkopere varianten, maar in 9 van de 10 gevallen koelen die amper beter dan luchtkoeling. Zeker als je niet van plan bent om te gaan overclocken (wat helemaal zelden een goed idee is), voldoet goede luchtkoeling gewoon prima. Zelfs de snelste i7 of Phenom II zijn met een Mugen2 of Ninja prima koel te houden. Met wat casefans zorgen voor een goede airflow in de kast (Onderdruk!!) en koeling zou geen probleem moeten zijn. Alleen als het dan ook nog stil moet zijn, moet je diep in de buidel gaan tasten..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: PC Specs?

Bericht door ixo »

stikstof koeling ? :P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: PC Specs?

Bericht door Jort »

ik zat te denken aan een koelkast element naast de computer de zetten =)

Overklokken is gewoon stom. niet doen.
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door pi »

Mijn pc heeft een overclock van 2.4 naar 3 Ghz, een relatief kleine overclock voor die processor (degenen die hun best er op doen halen ook wel 3.5). Aan de andere kant schaalt hij terug als hij niet zoveel rekenkracht nodig heeft. Ik zie het probleem niet echt?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: PC Specs?

Bericht door ixo »

het is gewoon nog steeds slecht, hij is er niet voor gebouwt, klaar.

glycerine in je auto gooien werkt ook, jammer dat je motor daar sneller van kapot gaat... zelfde verhaal
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door pi »

Een liniaal is er niet voor gebouwd, maar kan nog steeds best dienst doen als hefboom, of als iets om een mep mee te verkopen. Maakt dat het slecht voor de liniaal? Waarschijnlijk niet. (Natuurlijk afhankelijk hoe extreem je het wil gebruiken, maar dat geldt voor de CPU of auto met glycerine ook)

Ik wil best accepteren dat er een reden is dat het slecht is, maar wat ik zelf zou beredeneren is het volgende:

- Processor productie heeft variatie. Er wordt op hele kleine schaal gewerkt, fouten introduceren is makkelijk.
- Sommige processoren zullen dus kwalitatief hoogwaardiger zijn dan anderen.
- De processors die verkocht worden voldoen minimaal aan een bepaalde kwaliteitseis, dit wordt voor de zekerheid ruim genomen door fabrikanten: veel klachten is niet handig.
- De meer hoogwaardige processors kunnen wat meer hebben dan de minder hoogwaardige onder degenen die verkocht worden.
- Als jouwe een van de meer hoogwaardige is kun je eventueel overclocken omdat hier dus ruimte in zit. Door de ruimte die genomen wordt met de kwaliteitseis is het zelfs waarschijnlijk dat een minder hoogwaardige nog steeds een overclock kan hebben.

Waar in mijn ogen jouw aanname fout gaat is dat je aan neemt dat een CPU op de snelheid zou draaien die voor die CPU haalbaar, ideaal is en ophogen dus altijd onzin is, terwijl ze juist allemaal op dezelfde waarde gezet worden die ze allemaal kunnen hebben.

Ik wil best geloven dat er een technische reden is waarom bovenstaande niet op zou gaan, maar dan hoor ik graag (technische) redenen daar voor in plaats van dat je alleen maar zegt dat het zo is en een analogie maakt naar iets wat mogelijk helemaal niet vergelijkbaar is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door Dragonheart »

Het lijkt erop (gezien de Glycerine vergelijking) dat overclocken leidt tot een processor die eerder stuk gaat.

Ik vraag me in het geval van overclocken af wat precies die invloed is op de levensduur. Aangezien bij geen enkele computers die ik heb gehad de processor stuk is gegaan (uiteindelijk waren ze of hopeloos verouderd of hield er iets anders mee op). Als je door overclocken de levensduur beperkt tot een jaar of 3, dan zie ik nog steeds niet echt een probleem.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie