PC Specs?

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: PC Specs?

Bericht door Jort »

En als ik nu een processer van 1800 euro heb? dan wil ik misschien niet elke 3 jaar een nieuwe kopen;-)
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PC Specs?

Bericht door pi »

Dan kun je misschien beter elk jaar eentje van 600 kopen, heb je meer plezier van. Waarschijnlijk is degene die je het 2e jaar koopt al beter dan die van 1800 en zeker die in het 3e jaar.

Ik vermoed dat je gelijk hebt Dragonheart, maar ik vind een vergelijking maken die helemaal niet op hoeft te gaan niet echt helpen. Als ixo toe kan lichten waarom de vergelijking op gaat hoor ik dat natuurlijk graag, maar tot die tijd ga ik er vanuit dat ik me goed genoeg ingelezen had dat ik de computer kocht en overclocken veilig genoeg leek. Ik overweeg ook mijn telefoon over te clocken, dus als dat geen goed idee is dan interesseert het me natuurlijk behoorlijk.

Mijn overgeclockte computer draait overigens al 4 jaar vrijwel zonder problemen. Alleen een keer de voeding moeten vervangen toen die weigerde verder met mijn moederbord te werken, in andere computers deed hij het wel :S (ik realiseer mij dat theoretisch ik een van de rails van de voeding zou kunnen overbelasten met mijn overclock, aan de andere kant, de nieuwe zit er nu al bijna even lang in zonder problemen en beide zijn ruim bemeten voor de onderdelen in de computer). Mijn vorige computer ging ongeveer 5.5 jaar mee voor ik hem te langzaam vond worden, iets wat ik deze makkelijk zie halen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: PC Specs?

Bericht door Jort »

't is ook maar net wat je ermee doet, als je games goed wil runnen heb je zwaar spul nodig. maar meeste kan al met een smipele pc van 4/500 euro.
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: PC Specs?

Bericht door Donnie Darko »

Dat klopt, maar zelfs een high end (zonder over the top te gaan) kost niet meer dan 2000 euro. Als jouw processor al 1800 euro is, wil ik niet weten hoe duur de pc in totaal is.
Ik heb tot nu toe twee maal een pc voor mezelf gebouwd voor 1500-1750 euro elk, de eerste ging 4,5 jaar mee, de tweede heb ik nu net twee jaar maar die haalt denk ik de 4 jaar ook wel, zelfs al speel ik de nieuwste games...

PC's die ik voor anderen heb gebouwd hadden meestal een lager budget, hoewel ik ook een verzoek kreeg van iemand met 2,500 euro. Voor hem heb ik een pc samengesteld van 1,900 euro en de rest in mijn zak gestoken. Nee, grapje, heb gezegd dat ie van de 600 euro een mooie upgrade kon doen wanneer hij het nodig vond. De goedkopere systemen waren meestal niet voor de meest fanatieke gamers, op die van m'n broer na, maar die wil om de een of andere reden liever elk jaar een nieuwe pc voor 1,000 euro. Dat heeft natuurlijk als voordeel dat je minder kans hebt op defecten, je pc niet zo goed hoeft schoon te houden.
Work is the curse of the drinking class
Plaats reactie