Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Yasmeenah
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: di jul 26, 2011 12:51 am
Locatie: Rotterdam

Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door Yasmeenah »

Hallo allemaal,

Ik ben Yasmeenah (nickname). Ik ben 26 jaar en heb op mijn 16e ofzo een jaar of twee Magic gespeeld. Gewoon thuis, met vrienden, dus niets bijzonders. Door omstandigheden is het contact verwaterd en had ik helaas niemand meer in mijn omgeving die Magic speelde. De kaarten hebben dan ook lange tijd ergens stof staan te vergaren, maar de laatste tijd kriebelt het weer om te gaan spelen.

Ik ben totaal niet bekend met de scene en ken hier verder ook helemaal niemand (Magic speler or otherwise, ben verhuisd naar Rotterdam, zelf Brabander born and raised) en weet niet goed waar te beginnen. Vandaar dat ik me hier maar aanmeld in de hoop iemand tegen te komen met wie ik eventueel weer wat kan gaan spelen. Ik ben specifiek op zoek naar dames, dus sorry voor de heren... Ik zoek dames in de omgeving Rotterdam die het leuk vinden om bij mij of bij hen thuis af en toe voor de gezelligheid te spelen.

Ik heb in het topic "Nieuw? Stel je hier voor!" vernomen dat hier weinig of geen dames actief zijn, maar misschien wel heren die weer dames kennen via hun eigen vriendenkring of anders via de winkel/club/whatever waar zij zelf spelen? Als dat zo is zou ik het geweldig vinden als jullie die dames misschien op dit topic zouden kunnen wijzen en vragen of ze eventueel interesse hebben om te spelen.

Right, nu dan de uitleg waarom ik alleen naar dames op zoek ben, waar jullie waarschijnlijk wel benieuwd naar zullen zijn, neem ik aan? Ik had gehoopt ermee weg te komen zonder vragen, maar zoals ik in het topic om je voor te stellen zag, zal dat helaas niet lukken vrees ik. De reden dat ik dat liever niet zei, is omdat er niet altijd even positief op gereageerd wordt, zeker in de maatschappij van de laatste tijd. Ik ben namelijk een autochtone Hollandse die voorheen tot de Metal scene behoorde (kan nog steeds sommige muziek en middeleeuwse/gothic jurken etc. waarderen) en een aantal jaar geleden tot de Islam is bekeerd (vandaar ook mijn nickname Yasmeenah, dat is de informele naam die ik heb gekozen waar Moslims mij onder kennen). Dat is me door sommige mede-NLers niet altijd in dank afgenomen en ben dan ook af en toe wel 'landverrader' en meer rottige dingen genoemd. Vandaar mijn twijfel of ik het wel of niet zou vernoemen, maar op hoop van goede zegen doe ik het nu toch maar. :?

Ik ben altijd openminded geweest en beoordeel niemand op zijn/haar afkomst, geloof, levensovertuiging etc. en heb hierdoor, ondanks dat ik toch wel wat strikt mijn geloof volg (hoofddoek dragen, halal eten, niet roken/alcohol gebruiken etc.) weinig tot geen conflicten met mensen. Ik hou me namelijk voor mezelf zo veel mogelijk aan de regels van Islam, maar een belangrijke regel in Islam die ik zeer belangrijk vind is ook dat je niet het recht hebt om anderen te beoordelen en veroordelen. Dat geldt voor de manier waarop andere Moslims hun geloof beoefenen maar ook voor mensen die geen Moslim zijn, of ze nu dan Christen, Joods, Hindoe, Atheïst, blank, zwart, hetero, homo of wat dan ook zijn.

Misschien komt het mede door mijn Hollandse no-nonsense opvoeding, maar ik doe niet aan die flauwekul waar sommige Moslims (en ook sommige niet-Moslims) aan doen om mensen te beoordelen aan hun uiterlijk of de groep/etniciteit/religie waartoe zij behoren. Ik leer liever gewoon de persoon kennen en beoordeel dan wel aan hun handelingen (of ze vriendelijk, aardig, eerlijk, behulpzaam etc. zijn) of ze mijn vriendschap cq. respect verdienen. Maar anyway, om een inmiddels heel lang verhaal (sorry) kort te maken, de reden dat ik dus op zoek ben naar dames is dat ik mezelf niet echt prettig voel als hoofddoekdragende Moslima om naar een club te gaan tussen allemaal mannen Magic te gaan spelen of een man bij mij thuis kan uitnodigen om Magic te spelen terwijl mijn man aan het werk is of bij vrienden is (los van het feit dat dit dus echt not-done is in Islam en dat mijn man, hoewel echt niet een vrouwonderdrukker zoals het vooroordeel nog wel eens wil gaan, dit ook echt niet goed zou keuren). Het is nu eenmaal zo dat wij er bewust voor kiezen ons aan de regel in Islam te houden dat je als vrouw niet alleen bent met mannen die geen familie van je zijn maar ook dat hij als man omgekeerd niet met vrouwen alleen is die geen familie van hem zijn. Daar kun je het mee eens zijn of niet en dat respecteren of niet, maar dat is nu eenmaal de realiteit waarom ik op zoek ben naar dames. Dus no offense naar de heren, maar ik probeer me zoveel mogelijk aan de regels te houden.

Nou, ik hoop dat dit goed uitpakt en dat er hier ook veel mensen zijn die denken zoals ik en iemand niet beoordelen op uiterlijk/afkomst/religie etc. maar die ook bereid zijn om te kijken naar de persoon en haar handelingen/intenties die er achter de hoofddoek schuilgaat. Alvast heel erg bedankt dat je dit lange verhaal hebt gelezen en ik hoop dat je of zelf een dame bent of anders een dame kent die bereid zou zijn om met mij een potje Magic te spelen af en toe. 8)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door pi »

Het valt me op dat er een soort tegenstelling zit in de geen discriminatie, maar dan verder alleen met mannen die familie zijn alleen kunnen zijn. Aan de andere kant wil je hier volgens mij geen discussie over geloof starten en kan ik zeker respecteren dat je je aan regels van je geloof wilt houden (plus, ik begrijp dat de achtergrond van de regel niet disciminatie is). Ik zet dit dan ook vooral neer om verder discussie te voorkomen... (mocht het eventueel niet duidelijk zijn, ik beheer dit forum).

Ik hoop dat je mensen kunt vinden. Is het eventueel niet een optie dat je zelf mensen het spel leert? Misschien een buurvrouw, of iemand anders die je hebt leren kennen in Rotterdam? het lijkt me alsof je vanuit je situatie aardig moeite zult hebben om dames te vinden die al spelen. Ook omdat dames die spelen vaak wel gewoonlijk spelen in groepen die voornamelijk uit mannen bestaan.

Waren je negatieve ervaring met magic spelers? Ik zou verwachten dat magic spelers van zichzelf al een beetje een alternatieve groep vormen en wel een beetje gewend zouden zijn be-/veroordeeld te worden. We worden toch vaak 'nerds' genoemd. Ik zou zelf in ieder geval niet snel iemand veroordelen op uiterlijk of geloof en ken wienig magic spelers waarvan ik zou verwachten dat ze het doen.

Helaas weet ik momenteel maar 1 meisje die fanatiek speelt en die woon hier in Amsterdam. Ik verwacht dat het voor haar toch echt te ver zal zijn (gezien dat ze mij al ver vind wonen en ik woon ook in Amsterdam...).

Veel succes!
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door altx »

pi schreef:(...)

Waren je negatieve ervaring met magic spelers? Ik zou verwachten dat magic spelers van zichzelf al een beetje een alternatieve groep vormen en wel een beetje gewend zouden zijn be-/veroordeeld te worden. We worden toch vaak 'nerds' genoemd. Ik zou zelf in ieder geval niet snel iemand veroordelen op uiterlijk of geloof en ken wienig magic spelers waarvan ik zou verwachten dat ze het doen.

(...)
"die voorheen tot de Metal scene behoorde (kan nog steeds sommige muziek en middeleeuwse/gothic jurken etc. waarderen)"


Dan moet je sowieso al wel wat gewend zijn. :wink:
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door Quesred »

Ten eerste, welkom op het forum ;) Ik ken ook geen dames die het spel spelen, maar komend studiejaar ga ik me waarschijnlijk aanmelden bij een studentenvereniging gericht op spellen (waaronder Magic). Wellicht dat ik er daar een aantal tegenkom. Als je dan nog steeds op zoek bent, kan ik kijken wat ik voor je kan doen ;)
Yasmeenah
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: di jul 26, 2011 12:51 am
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door Yasmeenah »

@ pi: Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het inderdaad misschien een beetje onlogisch is, maar inderdaad, het is zeker niet als discriminatie bedoeld. Die regel is bedoeld om zowel de man als de vrouw (en hun echtgenoten) te beschermen. Tegen roddels, maar ook tegen eventuele verleidingen of misstappen. Zoals ik al zei, ieder denkt daar weer anders over maar ikzelf persoonlijk heb genoeg meegemaakt en gezien bij anderen (mensen die verliefd werden op een vriend(in) van hun partner en zelfs vreemd gingen etc.) om wat mij betreft de wijsheid erachter in te zien. Zoals ik al zeg, dat vind ik persoonlijk, dat hoeft een ander misschien niet zo te zien. Maar inderdaad, mijn bedoeling is en was niet om een discussie over geloof te starten. Ik vond simpelweg dat ik het jullie verschuldigd was om mijn beweegredenen te tonen.

Mijn negatieve ervaringen waren/zijn vooral met mensen die mij verder niet kennen (op straat enzo), ik heb niet echt iets meegemaakt met mensen die mij kennen. Of dat nu is omdat ze het accepteren, of omdat ze niet in mijn gezicht zeggen waar ze onderling over praten, dat weet ik dan natuurlijk niet, maar ik ga maar van het goede uit. Ik heb alleen met mijn 2 beste vriendinnen problemen gehad omdat ze het niet wilden accepteren dat ik veranderingen in mijn leven aanbracht (bijvoorbeeld: na het winkelen wilde ik voortaan liever in een lunchroom ofzo wat drinken en niet meer in een kroeg zitten met mijn hoofddoek en ik sprak liever op een andere dag/tijd met ze af als ze 's avonds een feestje (met alcohol/dansen etc.) voor verjaardag/afscheid ivm stage gaven). Er was geen middenweg mogelijk voor hun, het was of op hun manier, of het hoefde helemaal niet. Toen heb ik de eer maar aan mezelf gehouden. In theorie hadden ze totaal geen moeite met Islam of wat voor geloof/levensovertuiging/wat dan ook, maar blijkbaar sprak de praktijk ze toch minder aan helaas. Met de rest van de vriendengroep (waaronder ook de Magic spelers) is het contact gewoon door de tijd, andere leefstijl, verhuizingen en dat soort dingen verwaterd.

@ altx: Bedankt voor je reactie. Ik weet inderdaad dat ze (we?) in het wereldje van de metal wel wat gewend zijn en inderdaad ook om zelf soms met scheve ogen aangekeken te worden. Dat was uiteraard niets nieuws voor mij. Als ik een stuiver zou krijgen voor elke keer dat er iemand "Heks!" riep of heel lollig zei: "Carnaval is al voorbij hoor!"... Dat is nu gewoon veranderd in "Spook!", "Pinguïn!" of "Doe normaal joh!". Daar kan ik me echt geen druk over maken, sterker nog, ik moet vaak stiekem lachen om die mensen die zichzelf zo op straat belachelijk maken en zich gedragen als een klein kind. Wel vind ik het erg dat ik weet dat sommige mensen, die mij verder helemaal niet kennen, gewoon echt een grondige hekel aan mij hebben en mij haten of me misschien zelfs kwaad willen doen puur en alleen omdat ik voor mezelf een bepaalde keuze voor een geloof heb gemaakt. Ik heb hun nog nooit kwaad gedaan en wens ze ook alleen maar alle goeds toe, maar toch haten sommigen me. Dat vind ik, als persoon die niet tegen ruzie/geweld/haat kan, moeilijk om te begrijpen.

Maar anyway, ik maak me er maar niet al te vaak druk om, is alleen maar slecht voor je hart, toch? :D Het probleem is een beetje dat ik hier überhaupt nog niemand ken in Rotterdam. Moslim of geen Moslim, metalhead of geen metalhead, Magic speler of geen Magic speler. Ik ben van mezelf altijd al wel verlegen geweest (over stereotype nerd gesproken... :oops: ), dus ik maak niet zo snel nieuwe contacten. Mijn buurvrouwen zijn allemaal allochtone dames van een jaar of 40/50 die weinig tot geen Nederlands spreken, dus die zie ik niet zo gauw aan het Magic spelen gaan denk ik... :p

Vandaar mijn oproep een beetje, om hier misschien in Rotterdam en omgeving ook wat dames uit de Magic/Metal/Gothic/Computer/etc. wereld te leren kennen. Zoals ik al zeg, misschien kennen jullie een dame/dames die daar misschien wel in geïnteresseerd zijn (of ze nu Magic spelen of niet en het willen leren of niet)? Zo ja, much obliged, zoals ze zeggen.

@ Quesred: Bedankt voor je reactie. Ik zou het zeer waarderen als je daar dan zou kunnen rondkijken/rondvragen. Alvast heel erg bedankt voor het aanbod en veel plezier bij die studentenvereniging in ieder geval!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door altx »

Yasmeenah schreef:(...)
@ altx: Bedankt voor je reactie. Ik weet inderdaad dat ze (we?) in het wereldje van de metal wel wat gewend zijn en inderdaad ook om zelf soms met scheve ogen aangekeken te worden. (...)
We inderdaad.

In het verleden ook wel vergelijkbare dingen meegemaakt. Maar in de tussentijd alweer wat jaartjes ouder en wijzer en ondertussen sta ik daar echt mijlenver boven.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door The Quizmaster »

Misschien kan je eens bij Magic United binnenlopen, zit op de Bergweg 41. Volgens mij komen daar aardig wat spelers langs, dus de kans dat je daar een magiccende dame tegen het lijf loopt, is wellicht het grootst.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door pi »

Ja, misschien ook vragen of je wat op zou mogen hangen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door Maccius »

Ff buiten de box denken.

Ik zou het eigenlijk niemand aanraden, maar je zou ook kunnen overwegen om online magic gaan spelen. Is even duur als met echte kaarten, maar spelers zijn makkelijker te vinden, en dan maakt het ook niet uit of het een man of vrouw is.

Einde gedachtenspinsel
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door Dragonheart »

Ik begrijp dat er een regel bestaat die zegt dat je niet met vreemde mannen alleen mag zijn. Je geeft verder zelf aan dat je liever niet in min of meer openbare gelegenheden speelt omdat je bang bent gediscrimineerd te worden. Ik zou je aanraden om toch eens bij een winkel zoals Magic United te gaan kijken. Hierbij ga ik ervan uit dat die regel over vreemde mannen niet geldt indien je in een vrij toegankelijke ruimte speelt met meerdere vreemde mannen. Als Magic spelende man ben ik er aan gewend om gediscrimineerd te worden (helaas is discriminatie een vrij rekbaar begrip). Dit is een hobby die niet begrepen wordt door nagenoeg iedereen die hem niet deelt. Het is me ook opgevallen dat binnen de magic-scene veel mensen aanwezig zijn die gedurende hun leven het lijdend voorwerp zijn geweest van pesterijen. Dit om uiteenlopende redenen (denk aan afwijkende kledingdracht). Wat Maccius zegt, klinkt ook verstandig. Indien je online speelt, kun je met een vreemde man spelen zonder dat je in dezelfde ruimte bent.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Yasmeenah
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: di jul 26, 2011 12:51 am
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door Yasmeenah »

@ altx: Ja, beschouw mezelf stiekem toch nog wel als closet metalhead opzich, ook al zou je dat uiterlijk misschien niet meer aan me afzien, vandaar dat aarzelende 'we'. Maar inderdaad, daar moet je gewoon boven staan, ik kan me er echt niet boos om maken (nooit gedaan overigens, daar niet van). Up the Irons, by the way (yep, nog een Maiden fan)! :)

@ The Quizmaster en pi: Bedankt voor de tip! Heb die net gegoogled en daar zou ik inderdaad wel eens binnen kunnen lopen en misschien vragen of ze iemand weten of dat ik er iets mag ophangen inderdaad, pi. Bedankt allebei voor het meedenken.

@ Maccius: Ook jij bedankt voor het meedenken. Liever zou ik face to face met iemand spelen, ten eerste omdat ik hier al jarenlang een paar schoenendozen vol kaarten heb liggen die anders maar stof vergaren terwijl ik extra geld uit zou geven om die kaarten vervolgens opnieuw virtueel aan te schaffen. Ten tweede omdat het gewoon gezelliger is onder het genot van een colaatje en wat nootjes ofzo lekker thuis te spelen wat mij betreft (en ook beter voor het opbouwen van mijn vrijwel niet bestaande sociale contacten op dit moment). Maar het kan best een onmogelijke opgave blijken om hier in de omgeving iemand te vinden en dan zal ik inderdaad toch maar eens gaan kijken naar de online versie.

@ Dragonheart: Ook jij bedankt voor je reactie. Het niet willen spelen in openbare ruimtes heeft niet zozeer met angst voor discriminatie te maken. Ik sta mijn mannetje (of vrouwtje in dit geval :p ) wel in zo'n soort situaties en zal gerust (op een nette en respectvolle manier) voor mezelf opkomen mocht dat nodig zijn. Het heeft meer te maken met ten eerste het feit dat ik niet zo'n fanatieke en ervaren speler ben en volgens mij de mensen bij zo'n club wel en willen ze misschien ook een ervaren tegenspeler die helemaal up to date is. Ik heb nog allemaal oude kaarten (de meesten van rond 2000) en ben niet bekend met de nieuwere regels en ook geen zin/geld om het nieuwste deck te kopen omdat alleen daarmee gespeeld wordt op zo'n dag (of is dat niet het geval?). Daarnaast zijn dit soort bijeenkomsten ook nog eens 's avonds laat. Mijn man werkt juist in de avond, dus dat zou betekenen dat ik als vrouw alleen 's avonds of 's nachts met OV zou moeten reizen. Dat vind ik zelf al niet echt een prettige gedachte als vrouw zijnde, Moslima of niet, en mijn man gaat daar ook zeker niet mee akkoord. Maar los daarvan geldt de regel dat je niet alleen mag zijn met een man die niet je familie is ook als het er meerdere mannen zijn die geen familie zijn. Stel nu dat mijn man, vader of broer ofzo erbij zou zijn, dan zou het een ander verhaal worden volgens de regels van Islam, maar ik zie mezelf nog geen chaperonne meenemen naar een Magic avond (niet dat ik ze überhaupt zover zou kunnen krijgen als ik zou willen) :twisted: . Maar zoals ik al aangeef, ik wil eerst proberen om misschien via hier of Magic United wat te regelen en anders ga ik inderdaad de Online Magic wereld eens verkennen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door pi »

Er zijn in ieder geval ook magic programma's waarmee je gratis online kunt spelen. MWS heeft mijn voorkeur, maar, het programma wordt wel al een lange tijd niet geupdate (het programma niet, de sets kaarten wel). Dat bespaart je in ieder geval de aanschaf van neiuwere kaarten.

Kun je trouwens niet man of broers of zo 1x zo ver krigen om mee te gaan zodat je 1x kunt kijken of er misschien dames aanwezig zijn als er ergens een tournooitje is?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door Donnie Darko »

Naast de gratis tools online, heb je ook Duels of the Planeswalkers 2012, wat 9 euro kost, en dat je online kan spelen met een tiental preconstructed decks, met de mogelijkheid deze naar wens aan te passen en meer kaarten vrij te spelen. Je hebt dan alleen nog wel het probleem dat je echte kaarten nog steeds stof liggen te vangen.
Maar bij mij sluit het één het ander niet uit. Ik speel meerdere avonden in de week het online spel, en zo nu en dan met mijn echte kaarten. Het spel online is een mooie (tijdelijke) vervanging als je magic wil spelen maar nog niet de mensen kent om dat mee te doen. Ik vind daarom de 9 euro een goede investering...
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door Quesred »

Dat spel is inderdaad zeker aan te raden, vooral als je moeite hebt om spelers te vinden. Het is goedkoop en nog leuk ook.
Yasmeenah
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: di jul 26, 2011 12:51 am
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: Magic spelers uit omgeving Rotterdam!

Bericht door Yasmeenah »

Bedankt voor de tips, pi, Donnie Darko en Quesred! Ik zal die programma's zeker eens gaan bekijken. Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar face to face, maar totdat ik iemand daarvoor kan vinden (en misschien inderdaad zelfs nadat ik iemand vind) is dit misschien een goed alternatief inderdaad. Bedankt aan iedereen die mee heeft gedacht en heeft gereageerd. Mochten jullie nog ooit een dame in het oog krijgen, laat het me vooral even weten. Thanks again! :)
Plaats reactie