Financiele aspecten van EDH

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Financiele aspecten van EDH

Bericht door Donnie Darko »

ixo schreef:edh's bouwen duurt meestal niet lang, maar het ontwikkelen en verbeteren gaat door tot je ermee stopt :P
Dat vind ik dus ook het mooie aan EDH. Begin hoeft geen geld te kosten (op de General na misschien) want de meeste van ons hebben wel een collectie van een paar honderd kaarten waar je 99 verschillende bijpassende kaarten uit kan halen, en dan langzamerhand, ik ben er nu een half jaar mee bezig, je deck aanpassen, steeds wat kaarten bijruilen of kopen.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door ixo »

sommige kaarten zijn wel beetje nuts in prijs ook :P ik heb bijv. nog steeds een scrubland nodig, ik kan het me gewoon niet veroorloven om dat soort prijzen neer te leggen voor 1 kaart, klinkt gewoon zot.

en ik ontwijk blauw eigenlijk want die heeft me kaarten met prijs tags waar ik een maand op vakantie mee kan gaan met mijn gezin...

ik speel dan ook met een edh die niet op zijn sterkst is omdat ik met vervangingen speel, wat trouwens niet slecht is! maar minder stabiel-consistent of hoe je het ook wil noemen :)

maar die scrubland komt vanzelf als ik een verkoper vindt op de rommelmarkt
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door pi »

Als staat je niet zo uit zou maken is 30 te doen op magiccardmarket voor een scrubland. Ik weet niet wat voor vakantie je dan in gedachten hebt, maar dat moet zowat de timetwister zijn aangezien dat de duurste legale blauwe kaart is en die speel je lang niet in elk blauwe deck omdat het meer een combo kaart is. Ook kost die je nog "maar" 100-150 afhankelijk van hoe druk je je maakt om staat (150 lukt zelfs bij nedermagic). Da's niet een bedrag waar ik een maand van op vakantie zou kunnen ;).

Ik speel wel alles wat ik zou willen spelen, maar aangezien ik veel in het verleden al bij elkaar verzameld heb toen de prijzen nog niet zo gek hoog waren (denk niet dat mijn scrublands meer dan 15 hebben gekost in ruilwaarde, waarschijnlijk minder) is dat vrij makkelijk te doen. Meestal moet ik dan hooguit 1-2 dure kaarten aanschaffen of bijruilen. Als ik nu vanaf 0 moest beginnen zou ik het ook anders aanpakken waarschijnlijk.

Maar, we hebben het hier over jezelf voorstellen als je nieuw bent en zo, dus als iemand over de financiele aspecten van EDH verder wil discussieren dan wil ik vragen om een topic te openen met dit als onderwerp.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door ixo »

pi schreef:Als staat je niet zo uit zou maken is 30 te doen op magiccardmarket voor een scrubland. Ik weet niet wat voor vakantie je dan in gedachten hebt, maar dat moet zowat de timetwister zijn aangezien dat de duurste legale blauwe kaart is en die speel je lang niet in elk blauwe deck omdat het meer een combo kaart is. Ook kost die je nog "maar" 100-150 afhankelijk van hoe druk je je maakt om staat (150 lukt zelfs bij nedermagic). Da's niet een bedrag waar ik een maand van op vakantie zou kunnen ;).
matter of speaking :P ik vindt alles boven 20 euro voor 1 kaart "te" veel :P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw? Stel je hier voor!

Bericht door pi »

Dit was dus het soort reactie waarvan ik graag zag dat je er een nieuw topic voor ging openen. Ik heb hem nu dus maar even afgesplitst.

Ik suggereerde ook niet dat je voor 30 moest gaan, ik vermoede alleen dat dat minder zou zijn dan dat je dacht dat de kaart zou kosten. Ik ken geen "te" veel, prijzen worden bepaald door de markt, als anderen het wel willen geven dan kan ik het een verkoper niet kwalijk nemen een hogere prijs te vragen dan ik zou willen of kunnen betalen. Er zijn wel dingen die buiten budget vallen. Ik zou graag een beta P9 set compleet maken, maar ik vrees dat het nog een hele tijd gaat duren voor dat binnen budget valt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie