Elders Scroll V: Skyrim

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door Lolloler »

Ik heb al een random encounter gehad met drie draken. :P Dat is pas bazig. En ik begin nu ook steeds vaker Blood Dragons en Frost Dragons te krijgen ipv de std Dragons.

En een tipje als je Smithing wilt trainen. Met ongeveer 10k gold en een half uurtje tijd ben je in level 100. Je moet in Whiterun bij de forge meteen rechts zijn. Vervolgens koop je van het vrouwtje alle iron en leather strips en ook van het mannetje binnen. Als je vervolgens 48 uur wacht dan zijn hun voorraden weer gevult en kun je weer kopen. Doe dit tot je ongeveer voor 10k iron en leather strips heb gekocht (zorg dat je evenveel strips als iron hebt) en ga vervolgens iron daggers maken. Binnen een half uurtje level 100 smithing. :)
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door skystormer »

En anders transmute je die iron ore eerst naar silver ore en dan gold ore. En maak je ringen. Heb je de leather strips niet nodig. Wel iets langer bezig. Maar kost het niet zo veel.
En train je je alteration skill ook nog lekker. En Speachcraft heeft er ook geen problemen mee. (je koopt en verkoopt veel)
Maar investeer geen perks in smithing als je mage bent, heb je toch niets aan. Je gebruikt over het algemeen clothes. Zelfs het beetje light armor dat je hebt zul je na een tijdje dumpen.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door Jibz »

Dumpen voor wat? Een awesome robe?

Ik denk dat ik zoals altijd ga beginnen als Rogue/Marksman Argonian, misschien met wat Conjuration/Necromancy erbij.
Argonians zijn zo awesome
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door Lolloler »

Als je mage archetype kiest kun je na verloop van tijd een spell casten om jezelf magisch armour te geven wat gelijk staat aan werkelijk armour.

Persoonlijk vind ik de Khajiit het vetst, maar ik speel altijd als thief en wilde dit keer eens voor een echte vecht archetype kiezen. Dus ben nu Imperial, gebruik light armour en one-handed sword, linker hand een combi van destruction/healing spells.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door ixo »

hebben ze trouwens nu ook iets in het spel dat je toestaat huizen te kopen met eigen opberg ruimte etc? ze zeiden wel dat ze dat zouden toevoegen
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door skystormer »

Hoe bedoel je?
Je kan huizen kopen met opbergkisten die niet magisch leegraken/verdwijnen. Maar hadden ze dat niet allemaal? (Morrowind en Oblivion)
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door ixo »

in morrowind verdween alles in mijn kisten :P in oblivion weet ik het niet zeker en Skyrim speel ik niet op dit moment vandaar dat ik het vraag :)

in morrowind miste ik dat deel van de wereld, je eigen huis hebben met stuff:)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door skystormer »

ahh k.
Oblivion had het. Kisten in gekochte huizen resetten niet.
Ook weer in Skyrim, kistjes in je eigen huis zijn veilig. Ze hebben er deze ronde een tip van gemaakt als het spel moet laden.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door ixo »

Mooi, in Morrowind zakte ik door de grond van alle mooie steentjes en armor die ik van alles had gejat/geloot etc :P dus had ergens een huis uitgemoord en in de kistjes en op tafel alles neer gelegd :P maar alles verdween na een tijdje :P haha
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door skystormer »

Je moet het ook in de kistjes doen. Als je het ergens neer legt verdwijnt het.
In de steden kan het volgende gebeuren, als iemand je aardig genoeg vind, komt hij het terugbrengen naar je. Kan gejat worden. Of verdwijnt na een tijd.

In je huisje moet je het in de kisten doen en dat was in Morrowind volgens mij ook al. Ze hebben we displays, waar je een wapen zichtbaar in kan leggen.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door ixo »

jah deed het in kistjes, daar verdween het ook in :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door skystormer »

Apart,
Ik weet Oblivion had volgens mij echt dat het alleen werkt bij de echte kisten, dus niet kastjes. Skyrim huis is veilig. Maar zou het nog niet zo neer leggen, ook gewoon dat het anders een troep wordt.

En nu slecht nieuws:

RIP Lydia.
Me companion overleefde de dragon priest niet. (Krosis) Werd verrast door hem na het slopen van een draak. En me companion was stom genoeg om alle fireballs te blijven opvangen, terwijl ze gewoon makkelijk te ontwijken waren. Wel leuke battle.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door ixo »

iemand moet toch echt de fireballs voor je opnemen anders zingt de draak "Bbq, Bbq... je weet niet wat je mist!" :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door skystormer »

Maar draken zijn easy. Gewoon staggeren voor ze iets engs doen. Zelfde tactiek toepasbaar bij giants. Alleen Dragon priests zijn toch iets lastiger. Voordat ik doorhad wat het was lag me companion al uit te rusten. en me summoned astronach had ie ook al afgepakt. En na een paar keer rusten en opstaan van me companion werden de fireballs hem toch fataal. Maar zo makkelijk ontwijkbaar die fireballs.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Elders Scroll V: Skyrim

Bericht door Jibz »

Ik heb hem vanmiddag gekocht, wat ziet het er mooi uit, zeg! Even lekker questen alvorens ik een goede boog en de Dark Brotherhood ga zoeken :)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie