Koken!

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Koken!

Bericht door HarryL »

Wie van jullie houden hier van koken?
En wat is jullie bron voor recepten?

Ik zelf hou erg van koken, haal zelf mijn recepten voor 98% van KookJij.nl
Zelf kook ik 1 keer in de 2 maand bij KookStudio Assen met onze kookgroep "Al Drenthe".

Wat koken jullie zoal?
Ikzelf voornamelijk pasta, Oosters, Franse keuken
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Koken!

Bericht door pi »

Koken is voor mij meer functioneel, zorgen dat ik in leven blijf. Ik hou er niet speciaal van en hou het gewoonlijk simpel.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Koken!

Bericht door Jibz »

Beetje hetzelfde als hierboven. Ik vind het wel leuk, maar het treffen van de voorbereidingen schrikt me meestal af. Ook ben ik vaak bang dat het helemaal mis gaat, dus hou ik het het liefst bij simpele recepten die ik al ken.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Koken!

Bericht door Donnie Darko »

Ik houd er wel van om het uitgebreid te doen, vooral in deze maand ben ik er tientallen uren aan kwijt. Hoewel ik ook wel van fast food houd, lekker makkelijk, snel en goed van smaak meestal.
Ga twee kerst diners maken, 1 voor een groep van 15 man met twee verschillende hoofd- en bijgerechten, en een ander diner voor familie, 8 man wat wat uitgebreider zal zijn waarschijnlijk met 5 gangen.

Mijn inspiratie komt van mijn werk, ik werk in de horeca bij een a la carte restaurant, kijk soms 24Kitchen en soms gebruik ik google voor recepten, maar dat is alleen als ik een idee heb voor een gerecht maar nog niet precies weet hoe ik het wil klaar maken of variaties ervan zoek.

Wat ik kook is erg verschillend, maar ben wel een echte carnivoor dus een goed stuk vlees ontbreekt nooit, ik sla dan liever een keer wat groenten of aardappels/rijst/pasta over :p
Work is the curse of the drinking class
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Koken!

Bericht door HarryL »

@Pi, dat kan inderdaad :)
@Jibz, wat schrikt je zo af? Dat heb ik ook wel eens, maar dan maka je het het denk je achteraf, hmm.. was toch best simpel hahaha!!! En qua mislukken... Dat overkomt mij ook wel eens :)

@Donnie Darkwelke restaurant werk je? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Met kerst hebben wij weer een leuk simpel menu samengesteld. Schoonouders komen eten.
24Kitchen kijk ik ook met regelmaat.
Vaak als ik recepten zie, dan finetune ik ze ook nog wel hoor!!
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Koken!

Bericht door Donnie Darko »

't Jagershuys, in het zuid-oosten van Zeist, midden in het bos. Het is overigens een pannenkoek- en a la carte restaurant onder één dak.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Koken!

Bericht door Jibz »

HarryL schreef: @Jibz, wat schrikt je zo af? Dat heb ik ook wel eens, maar dan maka je het het denk je achteraf, hmm.. was toch best simpel hahaha!!! En qua mislukken... Dat overkomt mij ook wel eens :)
eigenlijk gewoon het feit dat het planning vereist. Ik ben geen geweldige planner.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Koken!

Bericht door HarryL »

Ah okee :) Grappig !!
Volgens mij ben ik daar wel eens geweest :)
Donnie Darko schreef:'t Jagershuys, in het zuid-oosten van Zeist, midden in het bos. Het is overigens een pannenkoek- en a la carte restaurant onder één dak.
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Koken!

Bericht door HarryL »

Hehehe!! Okee, duidelijk.
Plannen is inderdaad wel nodig in de keuken :)
Jibz schreef:
HarryL schreef: @Jibz, wat schrikt je zo af? Dat heb ik ook wel eens, maar dan maka je het het denk je achteraf, hmm.. was toch best simpel hahaha!!! En qua mislukken... Dat overkomt mij ook wel eens :)
eigenlijk gewoon het feit dat het planning vereist. Ik ben geen geweldige planner.
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Koken!

Bericht door HarryL »

Voor ons is het met kerst dit: (simpel kerstdiner!)

Gevulde eieren (Amuse) http://www.kookjij.nl/recepten/gevulde-eieren1
Stoofpotje met Grimbergen donker (Hoofdgerecht) http://www.kookjij.nl/recepten/stoofpot ... gen-donker
Dun appeltaartje met caramelijs (Nagerecht) http://www.kookjij.nl/recepten/dun-appe ... caramelijs
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Koken!

Bericht door Donnie Darko »

Ik ga zo beginnen aan het eerste diner voor 16 man, wat uit twee menu's bestaat.
Ossenstaartsoep vooraf, wordt door iemand anders gemaakt, een salade ook.
Gebraden varkensrollade met gebakken schorseneren en champignons, met daarbij aardappelrösti's.
Zalm op de huid gegrild met paprika, courgette en rode ui mee gegrild en krielaardappeltjes in monchou sausje.
Work is the curse of the drinking class
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Koken!

Bericht door HarryL »

Klinkt goed!
Plaats reactie