Pirates!

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Pirates!

Bericht door pi »

https://www.kickstarter.com/projects/14 ... ard-game-0

Geweldig spel dat kwa speelstijl in de buurt van Magic zit, maar dat je in ongeveer 10 minuten uit kunt leggen. Ik herken vooral veel multiplayer diplomatiek in hoe het speelt. Ik kan dit spel van harte aanraden!
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Pirates!

Bericht door Donnie Darko »

Ziet er leuk uit. Ik herkende ook iemand in het eerste filmpje :p
Helaas zie ik geen optie om te betalen met iets anders dan credit card en die heb ik niet...
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pirates!

Bericht door pi »

Dat is inderdaad een nadeel aan Kickstarter, als je graag een kopietje wil kan ik er eventueel eentje bij bestellen? (Ik zou ook een extra setje dobbelstenen a 5 pond adviseren, staat in een van de updates als extra optie, maar niet op de home pagina).

Ik sta ook op een van de foto's ;).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Pirates!

Bericht door Donnie Darko »

Ik stuur je even een PM.
Work is the curse of the drinking class
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Pirates!

Bericht door HarryL »

Lijkt me wel een leuk spel!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pirates!

Bericht door pi »

Is het zeker, ze hebben een website geopend waar je kan bestellen:
http://piratesthecardgame.com/

Het spel is eventueel uit te proberen bij de spelletjesmiddag die ik organiseer (bijvoorbeeld morgen).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Pirates!

Bericht door Donnie Darko »

Ik kan ook bevestigen dat het een leuk spel is! Tot nu toe alleen nog maar met z'n 3en gespeeld, en is altijd leuk, strategisch en een beetje geluk (op een Risk-achtige manier).
1 keer probeerde ik een schip over te nemen met 15 tegen 8 crew en 6 kanonnen tegen 3, ik doodde niemand met mijn kanonnen en hij 3, en daarna verloor ik mijn enige schip ook nog omdat hij beter rolde...

Wat ik wel merkte is dat we elkaar vaak snel aanvallen waardoor de potjes niet altijd even lang duren.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pirates!

Bericht door pi »

Het wisselt sterk met het soort speler. Sommige mensen vinden het helemaal niks om een andere speler dood te maken en gaan veel liever voor de overwinningspunten, anderen zijn juist extra bloeddorstig en zul je vrijwel altijd zien gaan voor iedereen dood maken. Ik heb nog wel eens de taktiek toegepast van schip veroveren en weer verkopen om maar steeds 1 sterk schip te houden (een van de makers beschreef me als de meest bloeddorstige piraat die hij tot dan toe tegen was gekomen). Aan de andere kant heb ik de laatste keer gewonnen doordat iemand anders iedereen uit wilde moorden, mij tot het laatst bewaarde en tot de ontdekking kwam dat hij mijn snelle schepen niet te pakken ging krijgen en ik daardoor net een beurt voor hem op overwinningspunten kon winnen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie