U/B Control - U/W Prison

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

U/B Control - U/W Prison

Bericht door GForce »

Hey mensen ik ben weer op een laag niveau begonnen met magic. Ik wil me nu meer op T1.5 (heeft nu andere naam, maar weet ik ff niet) gaan focussen terwijl dit eerst alleen T2 was. Het probleem is dat ik destijds al mijn kaarten heb verkocht en dus nu opnieuw moet beginnen.

Ik ben dus op zoek naar een T1.5 of Extended deck met de kleuren U/B of U/W. Het liefste speel ik control maar prison vind ik ook wel leuk. Mocht en ook een andere deck in deze kleuren te spelen zijn hoor ik het graag.

Zou dus iemand mij een decklist kunnen posten voor 1 van deze decks. Het hoeft geen uber deck te zijn, want ik ben niet van plan om er super veel geld aan uit te geven.

Groeten,
GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Welcome back dude :D

Legacy heet dat nu, maar het is best duur als je dat formaat serieus wilt gaan spelen.

check dit anders http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/feature/282
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Thx. Ik denk toch dat ik 2 decks wil maken om zo wat afwisseling te hebben. Ik wil sowieso weer een U/B Megrim deck maken. Hebben jullie daar nog tips of decklists voor of misschien een site waar ik kan zoeken?
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik had deze decklist gevonden:

4 Hypnotic Specter
4 Ravenous Rats

3 Blackmail
3 Chainer's Edict
1 Coercion
4 Dark Ritual
3 Diabolic Edict
4 Hymn to Tourach
3 Megrim
3 Nightmare Lash
4 Stupor
4 The Rack

20 Swamp

SB:
4 Chittering Rats
4 Duress
4 Grinning Demon
3 Nightmare

Is deze legal en een beetje goed of kan ik beter voor 2 kleuren gaan?
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dit deck is idd legaal, een vergelijkbaar deck dat het best goed deed op tournooien:
http://sales.starcitygames.com/deckdata ... ckID=15656

Ik denk dat het grootste probleem met het deck dat je nu wil maken is dat je nogal screwed bent als de tegenstander niks heeft om te discarden. Een deck dat alleen gefocussed is op discard heeft altijd dat probleem.

Ik zou meer voor een deck gaan waar discard meer een ondersteunende rol heeft, zoals bv het deck waar ik net naar linkte.

Succes,

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Dat de tegenstander geen kaarten heeft is toch niet erg, want dan krijgt hij damage van The Rack of zie ik dat verkeerd?

Weet je misschien waar ik een lijst kan vinden met welke kaarten restrcited/banned zijn in Legacy?
Gevonden! Klopt het dat er alleen maar banned kaarten zitten in Legacy?
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

klopt.

The rack alleen is niet echt een betrouwbare bron van damage, dat zijn maar 4 kaarten in je hele deck. Misschien wil je naar nezumi shortfang kijken.

Ik denk alleen dat je zowiezo een beetje een underpowered deck houdt in verhouding tot wat gespeelt wordt in legacy, heb je al een beetje zitten kijken wat een beetje populair is in het formaat?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik wil ook alleen casual spelen dus het hoeft niet erg sterk te zijn. Zeker niet in het begin en later kan ik er altijd nog duurdere kaarten instoppen.
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

vind je discard dan leuk in casual? Persoonlijk heb ik het vermoeden dat je tegenstanders het iig niet zo heel leuk zullen vinden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Hehe het gaat er mij meer om dat ik het leuk zal vinden :evil:. Maar met casual bedoel ik meer budget enzo...

Bestaat er trouwens een restrictedlijst voor Legacy?
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nee, alleen type 1 (=vintage) heeft een restricted lijst.

Het is me niet helemaal duidelijk, wil je nou een goed deck dat budget is, of een casual deck? Ik zou bij casual een deck verwachten dat leuk is om te spelen, dat misschien nog een behoorlijke kans heeft om te winnen, maar dat vooral geen rekening houdt met de metagame die je op een tournooi kunt verwachten. Van een budget deck zou ik verwachten dat het wel een goeie kans moet maken op een tournooi, het dus rekening moet houden met de metagame en dat winnen het eerste vereiste is en leuk om te spelen daarna pas komt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Misschien dat ik het zelf niet helemaal weet, of niet helemaal meer weet wat casual inhoud.... Ik wil eigenlijk wel een goedkoop deck dat dus wel redelijk goed is maar het moet ook leuk zijn om te spelen....moeilijk dus :!:
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Elfjes zijn voor casual altijd een goedkope manier om wat ass te kicken.

Goblins is te gebruiken als budget toernooi deck en het schijnt ook nog eens goed te zijn in Legacy.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Kan iemand de ene Coersion in main verklaren?
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Plaats reactie