Wat voor deck ?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Wat voor deck ?

Bericht door Rhaksha »

Hallo Iedereen Ik wil graag een nieuw deck maken maar ik ik weet nog niet helemaal wat. zouden jullie me een beetje kunnen advizeren wat Jullie leuk vinden.

Dit zijn mn voorwaarden.

- Het deck moet 60% of meer groen zijn. ( simpelweg omdat ik daar nog niet veel van heb ) [decks]
- Niet in combinatie met Rood of Blauw (omdat ik daar te véél van heb)
- Geen elven deck. (heb ik al)
- Serie niet ouder dan dissension.(omdat k het op de toekomst wil richten)
- Er moet een leuke combo inzitten. ( en effectief natuurlijk!)
- laatste punt. er moeten 2 manieren zijn om te winnen.

Dit was het in eerste instantie hulp is zeer welkom ;)
______________________________________________________
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wel dissension, niet ravnica? Ik zou anders eens zwart / groen overwegen en naar shambling shell - savra, queen of the golgari kijken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

Oh ja... maar de volgorde van de series .... vergeet ze altijd. bedankt voor de combo... kan daar misschien wel iets leuks mee doen.
heb ze nog wel ergens liggen.. maarja als 2nd option zat ik dan te denken aan.... zal nog even nadenken.. als ik wel voor zwart erbij kies moet er dan een vess in? heb er toch 13.( ja ik verzamel plainswalkers.)heb wel meer dan het dubbele van jace beleren :P mja care... ik zal nog even op onderzoek uitgaan bedankt voor je comment in elk geval :)

trouwens iedereen Bear in mind dat alle welkom is van eigen ervaring tot leuke vantasiën als het maar aan de bovengenoemde eissen voldoen
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

ik heb zelf een groen-zwart common deck. met nantuko husk/phyrexian ghoul en dan tokens (fists of ironwood = ook trample, scatter the seeds, sprout swarm) rancor, wat mana elves en removal. silhana ledgewalker is een klein backup-plan...
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

Bedankt Ik begin morgen met bouwen en post wel wat er van geworden is.

rhaksha

( Ideeën blijven altijd welkom! ) graag zelfs.
MagicJordi
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jun 06, 2008 2:19 pm

Bericht door MagicJordi »

Ik heb een mono-groen deck en een mono-zwart.. misschien goed idee om samen te voegen zodat ik black/green heb of zo laten?
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

post de lijsten van de 2 decks eens?
gewoon bij elkaar smijten om een BG deck te krijgen is zinloos, tenzij er interacties zouden zijn.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

inderdaad, een deck bouwen is meer dan een paar kaarten bij elkaar gooien. Stel je speelt een groen deck, speelt een paar keer genesis en zoekt een manier om artifacts en/of enchantments te slopen. Naturalize of seal of primordium zijn goede kaarten op zichzelf. Maar wetende dat je een paar genesis in je deck hebt wil je misschien kijken voor kaarten die daar beter mee werken. Misschien elvish lyrist, elvish scrapper of duurder, maar meer mogelijkheden, viridian zealot. Stel nou aan de andere kant dat je niet genesis speelt, maar stampeding wildebeests. Dan zouden eerder genoemde keuzes voor genesis een stuk minder handig zijn, maar viridian shaman of indrik stomphowler juist een stuk beter.

Wat ik wil aangeven is dat elke kaartkeuze in een deck invloed heeft op welke andere kaarten goed in je deck zouden zijn. Om je kansen met je deck te optimaliseren wil je vaak gaan zoeken naar de kaarten die de meeste synergie met elkaar hebben, hetgene niet noodzakelijk de kaarten zijn die op zichzelf de beste zouden zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

@MagicJordi: Het is wat Pi zegt: Magic draait niet zo zeer om wat de kaarten op zich doen, maar nog veel meer om wat je met een combinatie van kaarten voor elkaar kunt krijgen. Om die reden bouw je doorgaans je deck rond 1 thema (zodat de kaarten echt bij elkaar passen, dat er echt samenhang is).

Om je een simpel voorbeeld te geven uit het Madness-deck dat ik zelf heb: Op zichzelf is de Arrogant Wurm een redelijk duur (3GG) 4/4 trample creature, maar in combinatie met de Wild Mongrel is-ie ineens een stuk leuker. Dan kost-ie nog maar 2G.

De sleutelkaarten van dit deck zijn de Wild Mongrel en de Patchwork Gnomes die het mogelijk maken om kaarten te discarden. Vervolgens zitten er allerlei kaarten in met madness, flashback en abilities die getriggerd worden als de betreffende kaart in mijn graveyard ligt.

Dat is wat Pi bedoelt met synergie (kaarten die goed met elkaar samenwerken).
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

owja, duidelijk odyssey block invloed ;). Inderdaad is het een goeie om te kijken naar een mechanic (zoals bv madness) en om dan te kijken wat daar goed bij past, zo heb je al snel meerdere kaarten die goed samen werken. Madness met discard is goed, cycling met bv de al eerder genoemde genesis, of om wat nieuwer te gaan, champion en creatures met comes into play abiltities, of persist en iets wat +1/+1 counters produceert, of iets wat wat doet als een creature in play komt zoals pandamonium.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie