Wizzard Deck... PLEASE TIPS

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Wizzard Deck... PLEASE TIPS

Bericht door MagicTG »

Mensen, wie heeft er nog wat tips voor het sterker en beter maken van mijn deck!?
Noem graag een paar goede kaarten die ik kan gebruiken
Het is een wizzard deck met alleen islands...
Graag Reageren

Greetz.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

:|

Wil je nou werkelijk reacties als 'speel ook andere kaarten' of iets anders algemeens? Je zult ons werkelijk ietsje meer houvast moeten geven voor we suggesties kunnen doen. Zoals je het nu omschrijft zijn er duizenden magic kaarten die een valide suggestie kunnen zijn.

Een decklist zou het minimum zijn.

mazzel

pi

p.s. tenzij 'wizzard' een hint moet zijn voor wat in je deck zit. In dat geval zal norin the wary niet misstaan als je Rincewind, of in ieder geval evacuation als je het op blauw houdt, of creatures die heel makkelijk terug kunnen gaan naar je hand (denk cavern harpy).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

Oké me deck komt eraan. Momentje geduld alsjeblieft.
Trouwens, k vind die Norin de Nogwat niet zo goed... Waarom zou hij chillend moeten zijn als er een cr. of spell wordt gespeeld?
Om het doel van de topic toch nog wat te verduidelijken: ik zoek zegmaar wizzards met counter taget spell "dingen" (ability's,spells enz.)
En ik zoek wat aanvallende wizzards die gewoon een goede attack & toughness hebben. Gewoon van die spr goede kaarten om gewoon je tegenstander te vermorzelen(6) die mis ik nog een beetje...
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

Ow ja, wrm is dat return ditendat to it's owners hand zo "karactiserend" voor een wizard deck... zo goed is het tog niet?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Misschien is dit programmaatje wat voor je:
http://www.slightlymagic.net/prog.shtml


Die heb ik een week of wat geleden gedownload en ik vind het persoonlijk hartstikke handig om mee uit te zoeken wat voor kaarten er precies zijn.
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

oké... bedankt:D ik denk dat ik wel even bezug ben met te zien hoe het werkt... ziet er ingewikkeld uit zeg!
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

ow trouwens, wat is het precies en wat kan ik ermeee. k snap het niet zo goed(A)
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Het is soort van Magic encyclopedie met een overzicht van wat voor kaarten er allemaal zijn. Maar vooral de zoek opties zijn wel handig. Met een beetje handigheid kun je precies vinden wat je zoekt.

Het werkt ongeveer als dit (maar dan wat uitgebreider):
http://ww2.wizards.com/gatherer/index.aspx
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

Oké pi:
Tijd voor wat kaarten van m'n deck:

Creatures:
1x Briarberry Cohort
1x Cepnhalid Pathmage
2x Disruptive Pitmage
1x Echo Tracer
3x Fugitive Wizard
1x Gempalm Sorcerer
1x Ghosthelm Courier
2x Information Dealer
1x Merchant of Secrets
2x Mistform Seaswift
1x Mistform Wall
1x Nameless One
2x Voidmage Apprentice

Instants&Sorcery's&Enchant Creatures:

1x Compliate
1x Crown of Ascension
2x Despirsal Schield
1x Ghastly Discovery
2x Hindering Touch
3x Ixidors Will
1x Puca’s Mischief
1x Reminisce
2x Remove Soul
1x Sinking Feeling
1x Sleight of Hand
1x Trickery Charm
1x Twiddle

Landen:

19x Island
1x Temple of the False God
1x Seat of the Synod


Beoordeel maar;) En geef graag aan welke kaarten egt goed zijn om erin te houden en om eruit te doen.


Greetezzzz
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik zal alvast eerst de standaard tip even inkoppen:

Goede kaarten 4x erin. Minder goede kaarten eruit. Als je kaarten slechts 1x in je deck hebt zitten, is de kans wel heel erg klein dat je ze pakt.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

MagicTG schreef:Ow ja, wrm is dat return ditendat to it's owners hand zo "karactiserend" voor een wizard deck... zo goed is het tog niet?
Niet voor een wizard deck, wel voor een wizzard deck. Al moet ik toegeven dat Norin eigenlijk toepasselijker is. Kom op, er moet toch wel iemand hier bekend zijn met de discworld?

Inderdaad zou ik beginnen met de tip van altx. Je dekc is nu een beetje een samengeraapte berg kaarten en wat je er van zou moeten maken is een geordende, alles vernietigende set kaarten die maar 1 doel heeft, winnen. Nou ja, min of meer. In ieder geval wil je je berg meer gefocust maken door je goeie kaarten 4x te spelen en de slechte niet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
denizz
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: wo aug 13, 2008 11:28 am

Bericht door denizz »

ik heb geen zin om al de kaarten uit je deck te bekijken maar ik ken wel een wizard deck
dit deck bouwde zo goed op dat de hele tafel waarop gespeelt werd bedekt werd met zijn kaarten

een paar tips voor jou
probeer ngo een paar keer de nameless one te krijgen

en zoek naar een wizard (ik ken de naam niet maar weet dat hij bestaat) die zorgt dat al je blauwe spells (of wizard spells weet niet zeker maar maakt voor jou niet uit) een mana minder kosten om te spelen stop die er vier keer in en een aantal kaarten dat je kaarten kan trekken dan krijg je veel creatures
Plaats reactie