mijn groen/wit deck (vraagje)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

mijn groen/wit deck (vraagje)

Bericht door linforth »

hey jongens.
ik heb momenteel 2 decks gemaakt, ben een beginnende speler dus heb nog niet zo heel erg veel.

mijn eerste deck is een rood,blauw,zwart deck.
waar rood staat voor damage dealen,zwart voor het weghalen van mosnters en blauw voor het cancelen van spells.

er zit een thema in van veel goedkope monsters en spells.met dit deck ben ik zeer tevreden.

het gaat immers om mijn tweede deck.

het is een wit/groen deck met veel kaarten die extra mana opwekken.
hoewel dit deck goede kaarten bevat speelt het niet naar mijn believen, ik denk dat dit komt doordat het deck geen duidelijk doel heeft.

wat ik nu vraag is of jullie mischien een idee naarvoren kunnen schuifen.


waar is wit/groen over het algemeen goed in?
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

mss kun je de kaarten van je groen/witte deck even posten zodat we kunnen kijken wat je al reeds hebt... (vergaat dan niet om de kaarten te posten tussen , zonder spaties)

wit en groen zijn beide goed in levens bij krijgen, wit nog meer dan groen. Groen zijn grote beesten voor relatief weinig mana, terwijl wit eerder de orde nastreeft en probeert om blockers te leggen. Wit heeft natuurlijk ook wel kleine snelle beestjes
wit heeft ook mass removal spells, zoals wrath of god, day of judgment, ...

Extra mana is natuurlijk altijd meegenomen. Beter in het begin van 't spel zodat je een voorsprong op je tegenstander hebt.

Verder kan ik je niet echt uitleg geven zonder dat ik je deck eens goed zou bekijken, welke kaarten er je zou moeten uithalen, vervangen door anderen, ...
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Over het algemeen gaan groen goed met wit samen in een creature-based deck. De grote, groene trample beesten spelen, met de bescherming van wit. Ook heeft wit, een sterker early-game, wat kan helpen.

Maar zelf speel ik totaal geen groen, dus er komt wrs beter advies aan.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

We moeten toch echt een deck list hebben voor we je verder kunnen helpen dus alles tussen [/c ](zonder spaties) zetten en dan het aantal op deze manier:

Creatures:
[c]Black knight
x3

Spells:
Dark Ritual x4

Lands:
Swampx22

Maakt het voor ons overzichtelijk en kunnen we je makkelijk helpen.
Kijk ook even naar http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=3192
en vul even alle vragen die er staan hier bij.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

van mij mogen de aantallen er ook best voor staan hoor :P.

Maar verder inderdaad, meld even wat je speelt, anders is het bijzonder moeilijk om iets zinnigs te zeggen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

pi schreef:Oy,

van mij mogen de aantallen er ook best voor staan hoor :P.

Maar verder inderdaad, meld even wat je speelt, anders is het bijzonder moeilijk om iets zinnigs te zeggen.

mazzel

pi
Muggenzifter :P lol
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door linforth »

mijn groen/wit deck ziet er momenteel zo uit.
let wel dat ik niet van plan ben om losse kaarten te kopen via het internet. dus als er tips zijn in welke richting het dekje verranderd moet worden,dan graag in een wat algemenere manier.

hier komt hij:D

-2x minister of impediments
-1x landbind ritual
-1x pariah
-1x righteousness
-1x pacifism
-1x serra's embrace
-2x angelic blessing
-1x sigiled paladin
-1x knight of the skyward eye
-1x perimeter captain
-1x soul warden
-1x apex hawks
-2x tundra wolves
-1x ranger of eos
-1x sunseed nurturer
-1x rooting kavu
-2x steward of valeron
-1x metamorphic wurm
-1x civic wayfinder
-1x penumbra wurm
-1x ancient silverback
-1x llanowar elves
-1x arbor elf
-1x terastodon
-1x druid of the anima
-1x blanchwood armor
-1x groundswell
-2x natural spring
-1x primal below
-1x giant growth
-1x quest for renewal
-12x island
-12x forest

well thats all of my deck then.
thanks for youre reply
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Uhm wat is de reden dat je alles 1x wilt spelen? Wat voor formaat wil je gaan spelen? Wat is de bedoeling van je deck etc. etc. zijn ook belangrijke dingen die we moeten weten.

Zie hier voor de vraagjes die je moet beantwoorden.
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=3192
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Saint schreef:Uhm wat is de reden dat je alles 1x wilt spelen?
linforth schreef:ben een beginnende speler dus heb nog niet zo heel erg veel.
Denk dat hij gewoon een leuk deckje wilt maken met de kaarten die hij heeft liggen :)
Eerste dat me opvalt is dat er Islands inzitten ipv Plains. Maar dit zal wel een vergissing zijn :P

Zoals je zelf al aangeeft zit er niet echt een doel in het deck.

Als je nog wat kaartjes over hebt is het misschien handig om gewoon een wit deck te maken met veel goedkope kleine beestjes en een groen deck met veel mana acceleratie en grote beesten.

Met de kaarten die je nu hebt is het lastig om er echt focus in te brengen denk ik :)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door linforth »

bedankt voor de reacties so far jongens!

zoals elvish al zij is het niet een competatief deck maar meer voor casual games.
de kant die ik op wil met dit deck is mana boosten en kaarten die life points erbij doen zoals natural spring etc.

wat ik zelf denk dat er bij dit deck kan , meer kaarten die+ life geven en meer mana boosten:P

het idee erachter is dat ik in leven blijf en landjes neerleg totdat ik de grote krachtpatser creatures op kan roepen.
ik wordt in het begin goed geholpen door de goedkope witte kaarten en de life kaarten.

daarna is het dmg doen met angelic blessing en een big creature.

nu de vraag aan jullie , werkt dit? en zo niet wat zou ik moeten verranderen om het wel te laten werken.
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

(dat cafe in je sig heeft een andere naam ;) probeer het eens met de helft aan klaveren)

Life gainen op zichzelf is geen handig doel, het doet namelijk niks om je te laten winnen. Life gain op kaarten die meer doen, of de je verschrikkelijk veel leven geven (potentieel 20+) kan wel, denk spike feeder of pulse of the fields. Mana rampen en dan een fatty droppen aan de andere kant werkt best aardig. Je wil alleen proberen fatties te vinden die geen hulp meer nodig hebben. Ipv fatty + angelic blessing dus [ca]akroma angel of wrath[/c] of iets anders groots dat vliegt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie