Goblin deck 2.

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Goblin deck 2.

Bericht door Maccius »

Goblin decks zag ik. Dit is mijne. Een beetje veel kaarten maar we spelen altijd multiplayer casual en dan groeit een deck al snel. Soms loopt hij erg lekker en zitten veel grappige kleine combo’s in.

Helaas zitter er ook wat legendaries in die ik niet kan kopieren. Anders kon ik elke beurt een paar rood/groene tokens maken. De gelijk een berg plussen krijgen als er een paar andere goblins liggen.

1e ronde Goblin Grappler 2e ronde Bloodmark Mentor en sloop alle 1/1 van je tegenstander maar ;-) Zeker als je in de 3e ronde een king of chiefstan neerlegd.

Helaas zitten er een aantal legendary’s in dus Kiki-Jiki, Mirror Breaker is minder effectief als je zou willen. Maar nog steeds een aantal leuke effecten. Kopier een +1/+1 voor de aanval een laat hem mee aanvallen. Gebruik hem als je getarget wordt door een removal op de Lightning Crafter en exile het getargete creature until end of turn. Helaas geen 2 groen/rode tokens extra met een kopie van Wort, the Raidmother. Kopier Scuzzback Scrapper als je aangevallen wordt en deel wat gratis –1/-1 tokens uit.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.


Creatures
2 x Goblin Grappler
2 x Bloodmark Mentor
2 x Scuzzback Scrapper
2 x Boartusk Liege
2 x Bazaar Trader
4 x Goblin Chieftain
2 x Goblin Guide
4 x Goblin King
2 x Kiki-Jiki, Mirror Breaker
2 x Vexing Shusher
2 x Wort, the Raidmother
2 x Lightning Crafter

28 x creatures

4 x Beacon of Destruction
2 x Master Warcraft
4 x Pulse of the Forge
2 x Savage Beating
2 x Radiate
4 x Wild Ricochet
2 x Breath of Fury

20 spells enchants

2 x Valakut, the Molten Pinnacle
18 x Mountain
4 x Gruul Turf

24 x landjes

Wil eigenlijk deze er ook 4 keer in spelen, maar dat komt omdat ik meestal multiplayer speel en er veel life gegaind en geprevent wordt. En dat is dodelijk voor dit deck en hiermee afgelopen. (Dus als iemand een setje heeft liggen)

4 x Everlasting Torment
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Met welke beperkingen spelen jullie casual?

Everlasting Torment is namelijk best een beperkte kaart. De Goblin versie van vlak na Mirrodin is namelijk in multiplayer een stuk sterker. Die versie draait met name hierom:
- Skirk Prospector (mogelijkheid om Goblins te saccen en mana te maken)
- Patriarch's Bidding (om alle Goblins die dood gaan in 1x terug te halen)
- Goblin Warchief (om alles haste te geven, kan dus ook Chieftain zijn)
- Goblin Sharpshooter (aka Gattling Gun)
- Skullclamp (De combinatie van bovengenoemde kaarten en dit ding maakt dat je als een razende Roeland door je deck heen trekt, schiet, mana maakt, en je grafvak vult met Gobbo's die toch allemaal weer terug komen)

Hiermee is het redelijk eenvoudig om in 1 beurt 100+ damage te doen en het is mogelijk om Circle of Protection: Red of iets dergelijks te omzeilen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Bericht door Maccius »

Dragonheart schreef:Met welke beperkingen spelen jullie casual?

Eigenlijk geen. 1 kaart maximaal 4 keer ;-) En ongeschreven regels dat je niet oneindige combo's maakt en geen specifieke antidecks maakt tegen andere bekende decks. O en multiplayer met reach van 1.

Everlasting Torment is namelijk best een beperkte kaart.

O waarom dan? Ik heb lelijke life gain prevent vanalles clerics tegen me liggen een aantal spelers met grote beesten die ik graag wat wither dmg geef

De Goblin versie van vlak na Mirrodin is namelijk in multiplayer een stuk sterker. Die versie draait met name hierom:
- Skirk Prospector (mogelijkheid om Goblins te saccen en mana te maken)
- Patriarch's Bidding (om alle Goblins die dood gaan in 1x terug te halen)

Leuke kaart kende ik nog niet helaas geen rood.
- Goblin Warchief (om alles haste te geven, kan dus ook Chieftain zijn)
- Goblin Sharpshooter (aka Gattling Gun)
Ik heb nooit gesnapt wat hier nou zo goed aan is
- Skullclamp (De combinatie van bovengenoemde kaarten en dit ding maakt dat je als een razende Roeland door je deck heen trekt, schiet, mana maakt, en je grafvak vult met Gobbo's die toch allemaal weer terug komen)

Hiermee is het redelijk eenvoudig om in 1 beurt 100+ damage te doen en het is mogelijk om Circle of Protection: Red of iets dergelijks te omzeilen.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik snap dat Everlasting Torment tegen de decks van je vrienden/tegenstanders goed is. Het is echter een zeer specifieke kaart. Hij doet namelijk zelf helemaal niks. Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, mits de rest van je deck wel iets doet. Indien het aantal "haat-kaarten" zoals de Torment echter te groot wordt, dan zul je aardig moeite hebben om je tegenstanders dood te krijgen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Goblin deck 2.

Bericht door KillerRu »

Ik snap Radiate niet zo goed... gaat deze gewoon de spel koppiëren? En wat wordt gezien als een permanent?

mvg
Afbeelding
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Goblin deck 2.

Bericht door Maccius »

Ik heb hem er ondertussen uit gehaald. Maar wat hij doet is kopietjes maken naar alle legale targets van een instant of sorcery spell die maar 1 kaart target.

Als iemand dus een lightning bolt speelt op een creature van mij, en ik speel deze dan krijgt elke creature op tafel en elke speler een lightning bolt op zich.

Maar als iemand een kaart speelt die zegt vernietig 1 landje, en ik speel hem dan, dan wordt elk landje van iedereen vernietigd.

En een permanent is een kaart die in het speelveld ligt. Dus eigenlijk is alles behalve instants en sorceries een permanent.

landjes, planeswalkers, enachantments, creatures, artifacts zijn permanents.

heb me alleen afgevraagd of hij samenwerkt met reaping the graves . Is een creature in de graveyard een permanent?
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Goblin deck 2.

Bericht door The Quizmaster »

Maccius schreef: Is een creature in de graveyard een permanent?
Nee, dat is een Creature Card. Zoals je zelf al zegt:
Maccius schreef:En een permanent is een kaart die in het speelveld ligt.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re:

Bericht door pi »

Maccius schreef:En ongeschreven regels dat je niet oneindige combo's maakt en geen specifieke antidecks maakt tegen andere bekende decks.

Ik heb lelijke life gain prevent vanalles clerics tegen me liggen een aantal spelers met grote beesten die ik graag wat wither dmg geef
Licht het aan mij of ben je nu juist anti-kaarten aan het spelen?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Re:

Bericht door Maccius »

pi schreef:
Maccius schreef:En ongeschreven regels dat je niet oneindige combo's maakt en geen specifieke antidecks maakt tegen andere bekende decks.

Ik heb lelijke life gain prevent vanalles clerics tegen me liggen een aantal spelers met grote beesten die ik graag wat wither dmg geef
Licht het aan mij of ben je nu juist anti-kaarten aan het spelen?
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Re:

Bericht door Maccius »

Maccius schreef:
pi schreef:
Maccius schreef:En ongeschreven regels dat je niet oneindige combo's maakt en geen specifieke antidecks maakt tegen andere bekende decks.

Ik heb lelijke life gain prevent vanalles clerics tegen me liggen een aantal spelers met grote beesten die ik graag wat wither dmg geef
Licht het aan mij of ben je nu juist anti-kaarten aan het spelen?
Je bent wel scherp vanmiddag :wink:

Tuurlijk mag je wel algemene antikaarten spelen, maar niet decks bouwen wat specifiek het hele deck van een ander plat legt. Een volledig anti-flying deck tegen iemand die alleen met flyers speelt. + In dit geval is er Synergie. Ik heb goblins die gaan snel dood en doen snel damage. Dan wil je niet dat er een deck zit wat snel levens gained of met een grote blokker elke ronde een goblin kan killen zonder dat het hem schade doet.
Plaats reactie