Red white planeswalker control

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

Red white planeswalker control

Bericht door linforth »

Ik zit met een ideetje te spelen en vroeg me af of jullie mischien mee willen doe met het spelletje :roll:

ik zat te denekne aan een deck met koth of the hammer en ajani vengeant.
het idee hierachter is dat koth veel mointains nodig heeft en dat kaarten met een dubbele gekleurde manan cost dan moeilijk te spelen worden.

ajani is met een fecthland en slechts 1 plains in je deck te spelen en dus met koth te gebruiken.

verder vond ik kaarten zoals intimidation bolt
en stun sniper wel leuk

ideen over of zo'n soort deck zou werken of niet?
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je kunt natuurlijk duals die als mountain tellen spelen. Wat dat betreft kun je ook makkelijk op dezelfde manier 3 kleuren spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Waarom zou je ooit Koth willen spelen in een dergelijk RW deck?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Ja, de Ajani met fetchland begrijp ik nog, maar waarom ineens Stun Sniper en Intimidation Bolt toevoegen?
linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door linforth »

dit is wat ik uitendelijk in elkaar heb geflanst

4xfigure of destiny
4xstun sniper
4xkargan dragonlord
4xrage nimbus
4xdominus of fealty
-----------------------------20creatures

4xsilence
4xintimidation bolt
4xkoth of the hammer
4xajani vengeant---------------16 other spells

4xarid mesa
2xevolving wilds
1xplains
17xmountain------------------------24 land


dit deck draait om het maken van openingen.
dat doe je met kaarten zoals rage nimbus,stun sniper,intimidation bolt,en ajani.
en het behouden van die openingen d.m.v. ajani en silence.
net lang genoeg om een door koth opgepompte figure of dragonlord door te laten komen.
de dominus zit er in voor de lols.

dit is mijn eerste extended deck.
let me know thine thoughts.

Gr thomas
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

12 witte kaarten ga je niet consistent spelen met 7 witte sources. Dan heb ik het nog helemaal niet over het uitzonderlijke geval dat je ene plains gemold wordt. Natuurlijk kun je het aantal landen dat wit fetched verhogen. Dan wordt Koth steeds meer een groot vraagteken. Dus nogmaals: waarom koth?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door linforth »

omdat koth voor een erg leuke boost kan zorgen in combo met kargan dragonlord en figure of destiny.

daarnaast is z'n ultimate erg leuk om naartoe te werken als je je tegenstander op afstand houdt met de rest van het deck.

p.s.

is het een idee om balefire liege te spelen i.p.v dominus?
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Wat je eigenlijk zegt is dat Koth goed is. Dat snap ik. In dit deck is het ding echter niet heel goed. Je mag ook gewoon zeggen dat je Koth een geweldige kaart vindt en dat je hem eigenlijk in ieder deck probeert te stoppen. Zo heel raar is dat namelijk niet.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door linforth »

@dragonheart

dat is uiteraard waar.
als casual gamer moet ik eerst geeinspireerd raken wil ik een deck samen stellen en koth en ajani doen dat voor mij.

ik zie je punt dat koth het best werkt in een red agrro deck.
maar waarom werkt hij niet heel goed in dit deck dan?
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

hoe minder mountains (lees; mono-rood), hoe slechter Koth presteert. Letterlijk AL zijn abilities zijn gericht op Mountains
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

linforth schreef:@dragonheart

ik zie je punt dat koth het best werkt in een red agrro deck.
maar waarom werkt hij niet heel goed in dit deck dan?
Koth heeft 3 abilities.
De eerste is haast altijd noodzakelijk om de 3de te kunnen bereiken. De 4/4's die Koth maakt zijn het beste in een aggresief rood deck omdat ze dan ondersteund worden door een hoop druk. De kans dat je tegenstander in dat geval Koth kan uitschakelen wordt minder omdat hij dan dood gaat aan die druk. In decks die deze druk minder goed kunnen opbouwen is het verstandig om iets te spelen waarmee je Koth kunt beschermen (Instants met een cc van 1 zoals Lightning Bolt). Jouw deck speelt geen echt geschikte bescherming. In het kort de eerste ability doet relatief weinig in jouw deck.
De tweede ability is optimaal in een deck met alleen mountains. Jij lost dit op door zo min mogelijk plains te spelen. Je speelt echter op dit moment echt veel te weinig witte sources. Die zou je dus moeten toevoegen om het witte deel van je deck aktief te krijgen. Stel dat je er nu inderdaad in slaagt om genoeg mana te maken met Koth. Jouw idee is om die mana in Figure of Dragonlord te pompen. Dat is op zich geen slecht idee. Het lijkt mij alleen dat Figure en Dragonlord in jouw deck ook zonder Koth prima functioneren. En als je ze dan niet hebt... heb je weer geen witte mana om er iets anders mee te doen (Dominus of iets dergelijks daar gelaten). In het kort: de 2de ability is bruikbaar in jouw deck, maar niet optimaal.
De derde ability is op eerste gezicht het best. Maar aangezien het lastig gaat worden om met Koth in deze build ultimate te gaan, kun je deze ability eigenlijk ook schrappen.

In jouw deck is Koth een Seething Song. Vind je dat goed genoeg?
linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door linforth »

dankje voor je post dragon. geeft me het een en ander om over na te denken.
mischien moet ik meer richting tap out zodat de elementals van koth toch door kunnen komen.
en mss wat meer damag gerichte kaarten zoals balefire liege
en wat meer kaarten waar je de mana boost van koth zoals rise of the hobgoblins

thanks anyway

Groet Thomas
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door linforth »

mischien is dit een beter idee?
minder wit en meer wit/rood rise of the hobgoblins is met koth erg leuk en fireball uiteraard ook.
balefire liege maakt de goblins 3/3ers en ook nog eens 1st strike.

ajani is er om landjes te tappen en zo nu en dan een groot beest.

Groet Thomas


4xfigure of destiny
4xkargan dragonlord
4xrage nimbus
4xbalefire liege

3xajani vengeant
4xkoth of the hammer
4xlightning bolt
4xrise of the hobgoblins
4xfireball
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

waarom wil je per se, met alle geweld Koth erin hebben?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Als ik het goed heb, is het omdat hij die gewoon cool vindt en deze hem geinspireerd heeft het deck te bouwen (uitgaande van zijn eerste post).
Maar even iets anders, beetje terug, dragonheart had het over
Dragonheart schreef:met 7 witte sources
hij had er destijds toch maar 1 plains in zitten en voor de rest 6 fetchlandjes? Hoe kom je dan aan 7 sources?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie