[EDH] Experiment Kraj

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

[EDH] Experiment Kraj

Bericht door Elvish Preshley »

Laatste 5 updates:
12/10/10 - 13:00 : Nog meer wishes erbij...
11/10/10 - 12:02 : Spike Weaver & Spike Feeder als want toegevoegd
10/10/10 - 12:30 : Eerste versie gepost
...
...

Introductie:
Bij deze mijn EDH deck met Kraj als general. Vanaf het moment dat ik deze kaart voor het eerst zag wilde ik hier al een EDH deck mee maken. Na wat zoeken in Gatherer naar groene/blauwe creatures met leuke abilities heb ik maar de eerste aankopen gedaan. Het resultaat is nu het volgende deck.

Standaardvragen:
Wat moet jouw deck doen?
Het idee is om de ability van Kraj zoveel mogelijk te misbruiken. Ik hoef niet te winnen, als ik lang genoeg kan overleven om wat leuke trucjes uit te halen met het deck ben ik al blij.

Welk formaat speel je gewoonlijk?
Het is een EDH deck

Wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Momenteel heb ik maar 1 EDH deck tegen me. Een Sen Triplets deck met enorm veel artifacts.
Onze speelgroep is verder niet heel groot en de decks zijn niet super goed/duur.

Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Ik ben net klaar met het deck in elkaar zetten en heb er nog niet mee gespeeld.
Ik speel zelf vaak met groen in mijn speelgroep en merk dan wel dat er veel fliers zijn, vandaar de flier hate in mijn deck.

Met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Momenteel 1 vs 1 maar waarschijnlijk gaat dit 4 player multiplayer worden als anderen ook EDH decks hebben.

Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Als een kaart echt veel toevoegt maakt de prijs niet veel uit. Ik heb tijd zat om de kosten een beetje te verspreiden.

Decklist:
// Lands
// Basic
11 Island
14 Forest

// Non-basic
1 Okina, Temple to the Grandfathers
1 Turntimber Grove
1 Vivid Grove
1 Tranquil Thicket
1 Sapseep Forest
1 Khalni Garden
1 Oran-Rief, the Vastwood
1 Llanowar Reborn
1 Minamo, School at Water's Edge
1 Vivid Creek
1 Halimar Depths
1 Novijen, Heart of Progress
1 Shimmering Grotto
1 Evolving Wilds
1 Terramorphic Expanse

// Creatures
// General
1 Experiment Kraj

// Direct damage
1 Durkwood Tracker
1 Zuran Spellcaster

// Card draw
1 Novijen Sages
1 Sage of Fables
1 Archivist

// Tap/untap
1 Vigean Graftmage
1 Horseshoe Crab
1 Tideforce Elemental
1 Fatestitcher

// Regeneration
1 Troll Ascetic
1 Sporeback Troll

// Shroud
1 Plaxcaster Frogling
1 Sturdy Hatchling
1 Advanced Hoverguard

// Land fetching
1 Frontier Guide
1 Fertilid

// Mana creators
1 Viridian Joiner
1 Bloom Tender
1 Devoted Druid
1 Pili-Pala

// Anti-Fliers
1 Scattershot Archer
1 Aquastrand Spider
1 Merrow Wavebreakers
1 Helium Squirter

// Counter manipulation
1 Simic Guildmage
1 Gilder Bairn
1 Leech Bonder

// Token generators
1 Mycoloth
1 Ant Queen
1 Pentavus

// Evasion etc.
1 Simic Basilisk
1 Thornling
1 Ethereal Usher
1 Jodah's Avenger

//
1 Fungal Behemoth
1 Feral Hydra
1 Protean Hydra

//
1 Omnibian
1 Cytoplast Manipulator
1 Alluring Siren
1 Razorfin Abolisher

//
1 Cytoplast Root-Kin
1 Forgotten Ancient
1 Thrummingbird
1 Spike Tiller
1 Vigor

//
1 Momir Vig, Simic Visionary
1 Copperhorn Scout
1 Cold-Eyed Selkie

// Spells
// Surviving
1 Elixir of Immortality
1 Sun Droplet

// Ability tricks
1 Training Grounds
1 Rings of Brighthearth

// Shroud & regen
1 Asceticism

// Counter manipulation
1 Evolution Vat
1 Contagion Clasp
1 Contagion Engine
1 Inexorable Tide
1 Rite of Passage
Kaarten die ik er nog in wil hebben:
//Untap
Murkfiend Liege
Seedborn Muse

//utility
Morphling
Elvish Piper?
Triskelion
Spike Weaver
Spike Feeder

// counter trucjes
Fangren Firstborn
Doubling season

// Anti-mass removal
Genesis
Cauldron of Souls
Daring Apprentice

//Man-landjes:
Treetop Village
Mishra's Factory
Blinkmoth Nexus
Faerie Conclave

Combos - Waarvan ik het nu weet
Oneindige mana:
Experiment Kraj + Leech Bonder + Bloom Tender
Heb er nog niet zo goed naar gekeken.
Er zitten er vast meer in :P

Wat wil ik van jullie?
Ik heb nog niet gespeeld met dit deck dus ik weet nog niet zo goed wat ik moet aanpassen. Ben bang dat ik heel erg afhankelijk ben van Kraj en het deck zonder hem weinig doet. Er zit al aardig wat shroud/regen in dus ik denk dat ik dat wel redelijk onder controle heb.

Kraj komt laat in het spel, hoe bescherm ik mezelf tot die tijd?

Er zitten maar twee life gaining abilities in mijn deck (Elixir of Immortality, Sun Droplet) en dit zijn niet eens creatures. Tips hiervoor?

Nog een leuke combo om te kunnen winnen? infi direct damage lijkt me het meest aannemelijk. Een unblockable creature met infi counters erop werkt natuurlijk ook. Ideeën?

PS:
Heb momenteel even geen tijd/zin meer om het deck/deze post verder uit te werken. Het kan dus even wat rommelig zijn :roll:
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Wat is precies de combo van leech bonder en bloom tender?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Eigenlijk moet het zijn Experiment Kraj + Leech Bonder + Bloom Tender

Eigenlijk draait alles om Kraj dus vergat hem even te vermelden.
Je tapt hem voor 2 mana, untapt voor 1 blauwe en verplaatst een willekeurige counter en herhaalt het.

Edit: heb het even aangepast :)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

ok ik snap hem...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Mooi, heb je nog tips verder? :)

Kwam net Spike Feeder tegen, misschien wel een leuke life gainer voor in mijn deck :)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sowieso is elke spike en andere kaart met counters wel een blik waard. Spike weaver lijkt me sowieso handig om het vol te houden.

Ik zit zelf een beetje te denken over een Kraj group hug deck.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Spike Weaver ziet er zeker nuttig uit!
Ook leuk om als politiek te gebruiken in multiplayer :)

Doen alle "spike" kaarten wat met counters?
Wat wilt dat zeggen een group hug deck?
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Even gekeken naar de groene spike kaarten.
Ze doen inderdaad veel met counters, de meeste dingen heb ik echter al voor elkaar zonder het removen van counters in mijn deck.
Spike Weaver en Spike Feeder

Ik zat er verder aan te denken om Evacuation als anti mass-removal te gebruiken (als ik niet kan regeneraten). Ben dan wel alle counters kwijt maar kan waarschijnlijk wel mijn combo's redden. Heb weinig manieren om zaken weer terug te halen uit mijn graveyard.
Misschien is een kaart zoals Genesis wel handig voor het geval dat, punt is alleen wel dat ik er dan steeds meer en meer dingen in doe die van het kraj thema afgaan.

Edit:
Kwam erachter dat Omnibian alleen de power verandert en de creaturetype frog toevoegd. Dacht eerst dat een creature al zijn andere eigenschappen verloor, vind hem nu een stuk minder sterk.

Edit2:
Nog een vraag.
Als ik met Spike Tiller een landje verander in een creature moet ik er een +1/+1 counter op doen. kan ik de abilities van die landjes nu ook gebruiken met kraj?
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

evacuation zit jezelf denk ik te veel tegen. Verder mis ik een beetje man-lands, zeker factory en nexus die zichzelf kunnen laten groeien en die met een makkelijk untappende kraj (pemmin´s aura bv) kunnen dan lekker snel gaan. Idealiter speel je een aantal dingen die kraj laten tappen voor meer mana dan het kost om hem te untappen. Mind over matter is waarschijnlijk ook wel een goed idee.

De tiller werkt.

Group hug is een deck dat zijn best doet om anderen te helpen. Met name phelddagriff is bekend als generaal voor zulke decks.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Voor een Kraj EDH is Cauldron of Souls ook super. Spearbreaker Behemoth is ook een aanrader.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Kaarten om nog meer counters of je creatures te krijgen voor dingen van "a creature with a +1/+1 counter on it". Vigor?
fangren firstborn?
ik ben nog niet pro in het geven van tips voor deckbuilding...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

pi schreef:evacuation zit jezelf denk ik te veel tegen.
Mwjah, als iemand een Wrath of God speelt dan helpt shroud/protection/regenerate niet en ben ik veel van mijn poppetjes kwijt. Neem ze dan liever terug naar mijn hand of blink ze tijdelijk weg. Geen idee of dit een beetje makkelijk voor elkaar te krijgen is verder.
Enige manier voor deze kleuren om herhaaldelijk dingen terug te halen uit de graveyard met maar één kaart leek mij Genesis. Dat zou dan ook een oplossing zijn.
pi schreef:Verder mis ik een beetje man-lands, zeker factory en nexus die zichzelf kunnen laten groeien en die met een makkelijk untappende kraj (pemmin´s aura bv) kunnen dan lekker snel gaan.
Het voordeel van die manlands boven normale creatures die je op kunt oppompen is dat ze wat minder kwetsbaar zijn?
pi schreef:Idealiter speel je een aantal dingen die kraj laten tappen voor meer mana dan het kost om hem te untappen. Mind over matter is waarschijnlijk ook wel een goed idee.
Ik heb al aardig wat goede mana creatures. Viridian Joiner, tapt kraj zelf voor 4 groene mana. Dit is nog te verhogen door de +1/+1 counters van kraj.
Bloom Tender, zal waarschijnlijk altijd voor 2 mana tappen, zowel groen en blauw. Handig voor kleur specifieke mana.
Devoted Druid, kan untappen door een -1/-1 counter, dat is vrij simpel met kraj denk ik.
Pili-Pala, voor 2 kleureloze mana untappen dat ook nog mana oplevert. is eigenlijk untappen voor 1 mana. Als Training Grounds in het spel ligt is het eigenlijk een gratis untap.

Er zitten nog meer untap creatures in zoals Vigean Graftmage en Horseshoe Crab. Ik doe er liever niet extra enchantments in als ik hetzelfde voor elkaar kan krijgen met creatures.
pi schreef:De tiller werkt.
Dat kan soms wel grappig zijn :)
pi schreef:Group hug is een deck dat zijn best doet om anderen te helpen. Met name phelddagriff is bekend als generaal voor zulke decks.
Dat is inderdaad wel grappig, denk dat ik met dit deck daar ook al aardig ver mee kom.
Fewtger schreef:Voor een Kraj EDH is Cauldron of Souls ook super. Spearbreaker Behemoth is ook een aanrader.
Cauldron of Souls is inderdaad wel tof. kan nog best als bescherming voor mass removal dienen. als alles terug komt met een -1/-1 counter maar die heb ik zo weg door er een +1/+1 counter op te zetten met Kraj.

Spearbreaker Behemoth is misschien wat minder nuttig, de meeste creatures hebben aardig wat +1/+1 counters nodig voordat ze boven 5 power hebben.

Bedankt voor jullie reacties :D

Edit:
Reactie op Jibz, had zijn post niet gezien...
Jibz schreef:Kaarten om nog meer counters of je creatures te krijgen voor dingen van "a creature with a +1/+1 counter on it". Vigor?
fangren firstborn?
ik ben nog niet pro in het geven van tips voor deckbuilding...
Vigor zit er al in :)
Fangren Firstborn is zeker het overwegen waard. Bedankt :)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Elvish Preshley schreef:
pi schreef:evacuation zit jezelf denk ik te veel tegen.
Mwjah, als iemand een Wrath of God speelt dan helpt shroud/protection/regenerate niet en ben ik veel van mijn poppetjes kwijt. Neem ze dan liever terug naar mijn hand of blink ze tijdelijk weg. Geen idee of dit een beetje makkelijk voor elkaar te krijgen is verder.
Enige manier voor deze kleuren om herhaaldelijk dingen terug te halen uit de graveyard met maar één kaart leek mij Genesis. Dat zou dan ook een oplossing zijn.
Genesis is sowieso altijd wel goed..

Verder zou ik ipv de Evacuation gewoon een paar counterspells spelen, die je gewoon vasthoudt speciaal voor het counteren van mass-removal effects.

Geneis + Daring Apprentice is best lullig in veel gevallen... of Glen Elendra Archmage om maar wat te noemen..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Had nog niet eens gedacht aan counterspells :lol: :oops:
Heb het zelf nooit zo op die blauwe counterdingen.
Zo'n synergie met Genesis en een sac creature is wel een goede.
Moet dan wel zeker kunnen zijn dat Genesis in mijn graveyard komt, er zit weinig (geen?) sac of discard in mijn deck nu.
Tegenstander zijn nooit zo happig om Genesis in je prullenbak te werken.
Kwam zelf ook Ertai, Wizard Adept na je post.
Opzich best wel geinig, wel beetje dure ability cost.
Altijd 4 mana open houden is lastig.

Toch bedankt, eens even kijken naar counter creatures.
Het liefst ga ik er geen instants aan verspelen, zonde van mijn kaartplekjes in edh :P
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

man-lands zijn creatures die mass destruction over het algemeen overleven. Daarnaast kun je met een counter op ze gooien opeens Kraj de ability geven zichzelf te pompen, nu nog leuk untappen en je Kraj is oneindig sterk. Daarnaast zou de treetop village Kraj trample kunnen geven en de faerie conclave en blinkmoth nexus hem flying. Counters blijven ook nog eens liggen op land, dus is het een hele veilige plek om deze op op te sparen voor het geval een wrath verwacht wordt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie