blauw/zwart Mortivore deckje

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
evertgast
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 20, 2010 7:15 pm

blauw/zwart Mortivore deckje

Bericht door evertgast »

ik speel al wel een tijdje magic maar met niet al te veel succes dus heb maar weer eens een deckje gebouwd en was wel nieuwschierig wat voor reacties ik hier op zou krijgen( Tips zijn altijd welkom!!!)

black creature's
2xDrudge Skeletons
4xMortivore
2xVampire Bats
1xDeathgreeter
1xLooming Shade

Bleu Creature's
1xCursecatcher
1xThieving Magpie
1xRayne, Academy Chancellor
1xMetathran Elite
1xWaterfront Bouncer
1xCathartic Adept
1xVectis Silencers

Black Spels etc.
1xIntimidation
1xConsume Spirit
1xBeseech the Queen
3xDiabolic Tutor
4xTerror
2xDark Ritual
1xCruel Edict
2xDeathmark

bleu spels etc.
1xWar Tax
1xZephid's Embrace
1xConfiscate
1xDehydration
1xSeal of Removal
1xCuriosity
1xMiscalculation
1xGhastly Discovery

10xSwamp
10xIsland

ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben want heb het idee dat dit deckje nog niet helemaal lekker gaat lopen
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarom niet een zooitje kaarten met dredge, zoals stinkweed imp? Ik zou ook wel een tikkeltje meer land spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evertgast
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 20, 2010 7:15 pm

Bericht door evertgast »

verbeter heb de lands vergeten in te voeren:P

maar wat zou ik er dan weer beter uit kunnen halen want ik zie de logica er nog niet helemaal achter....

en ik zal ff opzoek gaan naar die kaarten:P
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Het idee van Mortivore is dat de grafbakken zo vol mogelijk moeten liggen. Je deck doet daar eigenlijk niet zoveel aan. Dredge kaarten zoals Pi aangeeft zorgen op een relatief eenvoudige manier dat je eigen graveyard in ieder geval vol zit.

Voor je tegenstander zou je naar een Traumatize kunnen kijken. er zullen dan vast de nodige creatures in zijn graveyard belanden. Blauw heeft wel meer van dit soort "mill" effecten.

4 landjes erbij zou trouwens geen luxe zijn inderdaad.

Maar focus je op het vol krijgen van je graveyard en die van je tegenstander. Om een kaart te redden uit je graveyard is Beacon of Unrest erg fijn. Verder zou je Elixir of Immortality kunnen gebruiken als je je eigen graveyard toch iets te vol vind zitten.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

ik zou je blauwe removal aanpassen. Sterker, als je je blauwe Unsummon-achtige spells niet gebruikt om je eigen creatures te herbruiken. Ik zou deze allemaal vervangen door zwarte removal. En het liefst ook instant-removal (geen Seal of Removal);
-Doom Blade
-Dark Banishing

Ook ga je je goede kaarten vaker willen spelen. Ik zou elke spell die je echt wil, verhogen naar een drietal.
Een legendary (zoals je Rayne, Academy Scholar) zou ik ook verhogen naar 3.

Hiervoor zou ik de volgende kaarten uit dit deck halen halen;
-Confiscate
-War Tax
-Intimidation
-Curiosity
-Dehydration
-Zephid's Embrace
-Vectis Silencer
-Cathartic Adept (Nee, serieus, wat doet deze erin?)
en Waterfront Bouncer

De volgende zou ik zo vervangen;
-Metethran Elite voor Phantom Warrior
-Ghastly Discovery voor Courier's Capsule of Divination
-Miscalculation voor Mana Leak

Ik zou er ook meer creatures insteken. Je deck lijkt gebaseerd op Mortivore, en hij steunt op creatures. Vandaar dat je meer zwarte removal wil (gaat naar je tegenstander's graveyard). Maar zelf ook wat, je kan er niet vanuit gaan dat je tegenstander alleen je Mortivore genoeg pompt. Maar als je daar voorstellen voor wil, moet je eerst wel een betere opzet geven.


ps. heb je dit deck al ge-playtest? Zo ja, wat viel je dan op?
Gebruikersavatar
evertgast
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 20, 2010 7:15 pm

Bericht door evertgast »

ik zal van middag ff kijken of ik aan de genoemde kaarten kan komen
word vervolgd :P
i speak the english verry wel,
moar nait zo snel,
moar da komt nog wel!!
Gebruikersavatar
Master of Chaos
Master
Berichten: 160
Lid geworden op: zo jun 13, 2010 3:53 pm
Locatie: Hengelo(ov)

Bericht door Master of Chaos »

Ik heb even je decklist doorgekeken en ik begin me wel af te vragen hoe je er voor gaat zorgen dat je een Mortivore op het veld krijgt, want je zult hem vaak niet uit je library trekken en de tegenstander heeft waarschijnlijk ook removal om hem dan weg te halen. Wat kaarten die ik je zou aanraden:
- Ponder of Preordain (een van beiden 4x om sneller door je library te gaan?)
- Mana Leak (4x om dingen te counteren die je Mortivore in de weg zitten of om removal te counteren?)
- Distortion Strike (goeie manier om er voor te zorgen dat je mortivore niet geblockt wordt?)
En de Cursecatcher kun je missc 3x doen als je die kunt vinden, maar voor de rest heb ik geen toevoegingen op eerdere reacties :P

PS. Woon je toevallig in Twente, ik dacht namelijk dat het spreekwoord 'I speak Englis very wel......' uit Twente kwam? :D
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik zie hier een hoop tegenstrijdige tips voorbij komen. Je wil graag dikke Mortivores. Dus moet je veel beesten spelen. Lijkt me dat je het advies m.b.t. alle spells die geen beesten zijn wil negeren. Je hebt ook beesten die als removal te gebruiken zijn. Waterfront Bouncer is bv. een goede. Je kunt beesten weggooien om beesten te bouncen. Wordt je Mortivore dikker van. Dat is goed. Shriekmaw is nog een beest wat zoiets kan doen. Ik zou op zoek gaan naar zo veel mogelijk beesten met nuttige abilities zoals bounce/removal/carddraw. Je bounce effecten zijn dan ook nog eens te gebruiken om die effecten nog een keer te spelen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
evertgast
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo okt 20, 2010 7:15 pm

Bericht door evertgast »

bedankt voor de tips zo ver ik zal eens op zoek gaan naar een aantal van de genoemde kaarten
heb van middag ff gezocht maar kon er tot dus ver nog geen 1 regelen :?

heb btw het duel deck Elspeth VS Tezzeret gekocht met de hoop eerst nog wat beter te leren de combos te zien en dergelijke. deze decks laat ik voor de eerst komende tijd gewoon voor wat ze zijn en ga hier toch ff wat beter mee oefenen (in het Magic opzicht zelf)


en nee ik kom uit groning btw :P
(twents en gronings heeft wel wat van elkaar) :P
i speak the english verry wel,
moar nait zo snel,
moar da komt nog wel!!
Plaats reactie