Mono Red Goblin Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Snake Charmer
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do jun 24, 2010 4:00 pm
Locatie: Heerlen

Mono Red Goblin Deck

Bericht door Snake Charmer »

Ik zet in op een snel, agressief deck dat alleen uit goblins, non-creature spells en landen bestaat (ik ben een liefhebber van een consequent thema deck). Verder wil ik standaard legaal formaat spelen. Ik heb verschillende goblin decks op de site bekeken, maar zo ver ik heb gezien zijn er geen decks bij die standaard legaal gespeeld kunnen worden.

Ik heb het deck nog niet getest, dus ik kan de sterktes en zwaktes moeilijk inschatten in de praktijk. Ik speel normaliter 1 tegen 1, met name tegen token generator decks (Elfen deck, Sliver deck etc.) en infect/poison counter decks. Ik wil onderstaande kaarten indammen tot een deck van 60 kaarten, eventueel aangevuld met een sideboard.

Ik zou graag tips willen m.b.t. samenstelling en eventuele suggesties voor kaarten die hier nog niet bij staan.

20x Mountain
4x Valakut, the Molten Pinnacle

4x Burst Lightning
4x Chandra's Outrage
4x Demolish
4x Flame Slash
4x Goblin War Paint
4x Lightning Bolt
4x Volcanic Strength
4x Unstable Footing

4x Bloodshot Trainee
4x Goblin Balloon Brigade
4x Goblin Chieftain
4x Spikeshot Elder
4x Torch Slinger
4x Warren Instigator

2x Chandra Nalaar
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Bij ik denk dat je wel 4 landjes kan minderen. Verder ziet het er recht-toe-recht-aan uit. Ik zie dit deck wel werken.
Heb je (bij het testen) zelf al moeilijkheden ondervonden?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

in plaats van Unstable Footing --> Devastating Summons

en je kan die in combinatie gebruiken met Goblin Bushwhacker deze zou ik er dan in gooien in plaats van Goblin Balloon Brigade

Misschien is Goblin Shortcutter ook wat? en dezeTuktuk the Explorer owned redelijk veel.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

samen niet perse, TukTuk is een goblin met een evasive want je tegenstander wilt hem niet dood hebben, dus kan je waarschijnlijk door blijven aanvallen.

de shortcutter geeft alleen de mogelijkheid om een verdedigende creature niet in staat te zetten jouw beestjes te blocken.

het hoeft niet perse in combinaties, het was een idee meer niet.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Oh sorry, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat "deze (Goblin Shortcutter) en Tuktuk the Explorer redelijk veel ownen"
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

nah alleen tuktuk :)

als ze hem kapot maken krijg je een mooie goblin terug :P en hij is snel speelbaar :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Tevens zou ik zelf Valakut vervangen door Teetering Peeks. DIe is waarschijnlijk nuttiger. En ik zou Goblin Warpaint (weliswaar thematisch perfect) vervangen door een equipment.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Alle 4cc spells eruit (ik doel specifiek op de spells en niet de creatures). Unstable footing eruit. Misschien is die Goblin Quest iets (naam vergeten, te lui om te zoeken). Of Kuthoda Rebirth (naam waarschijnlijk incorrect wederom geen zin om te zoeken, sac artifact-> 3 goblins) en dan meer artifacts. Lijkt me dat je zo min mogelijk tapped into play landen wil spelen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Snake Charmer
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do jun 24, 2010 4:00 pm
Locatie: Heerlen

Bericht door Snake Charmer »

Dragonheart schreef:Alle 4cc spells eruit (ik doel specifiek op de spells en niet de creatures). Unstable footing eruit. Misschien is die Goblin Quest iets (naam vergeten, te lui om te zoeken). Of Kuthoda Rebirth (naam waarschijnlijk incorrect wederom geen zin om te zoeken, sac artifact-> 3 goblins) en dan meer artifacts. Lijkt me dat je zo min mogelijk tapped into play landen wil spelen.
Bedoel je Quest for the Goblin Lord? Inderdaad een mooie kaart! Ook Kuldotha Rebirth lijkt me handig, maar dan moet ik artifacts gaan inbrengen voor andere kaarten. Misschien Tuktuk the Explorer, maar welke vervangen?

Bedankt, ook voor de andere reacties. Ik ga zeker wat suggesties uitproberen!
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Equipment uit Standard die me de moeite waard lijkt;
Darksteel Axe
Infiltration Lens (hoewel die me overgewaardeerd lijkt)
Livewire Lash (ook erg leuk met Teetering Peaks)
Basilisk Collar (al denk ik niet dat dit deck er wat aan heeft)
Trusty Machete

Ik raad eigenlijk diegene aan die het meeste doen, voor het minste mana. Dit zijn dan;
Trusty Machete
Livewire Lash
Darksteel Axe
Plaats reactie