Ik de shroud jij het saccen

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Ik de shroud jij het saccen

Bericht door Elvish Preshley »

Introductie:
Ik kwam twee kaarten tegen in mijn verzameling, namelijk Jinxed Idol en Necrotic Plague en bedacht me dat ik Nettlevine Blight ook nog ergens had liggen. Je voelt hem al aankomen, daar wil ik iets mee gaan doen. Dit topic is meer om mijn idee te laten zien en eventueel verder uit te werken met jullie hulp.

Standaardvragen:
Wat moet jouw deck doen?
De bedoeling is om zoveel mogelijk mezelf en mijn eigen permanents te beschermen met shroud en soortgelijke effecten. Dan moeten kaarten zoals Jinxed Idol de tegenstander lastig gaan vallen. Zelf gebruik ik Reassembling Skeleton en Bloodghast als ik zelf eens wat moet saccen. Het deck is vooral voor de fun.

Welk formaat speel je gewoonlijk?
Zowel 1vs1 als multiplayer chaos, in beide gevallen moet het wel wat grappigs gaan doen hoop ik. We volgen dan de Legacy regels.

Wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Vooral veel tribal decks (kithkin, elf, treefolk faerie, kor etc.)

Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Ik heb nog niet alle kaarten in mijn bezit. Voorzie zelf het probleem dat ik een aardig doelwit van mezelf maak. Kaarten zoals Troll Ascetic vangen hopelijk de nodige klappen op.

Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Elk idee is welkom, maar ik ga niet bakken met geld uitgeven aan bijv. dual lands. Ik zie in dat het met een 3 kleurig deck handig zou zijn, maar dat is dit fundeck me niet waard.

Decklist:
Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Zie trouwens dat Murmuring Bosk aardig prijzig is en lastig te vinden bij de shops waar ik vaak koop.

Verder zie ik nu ook pas dat Beacon of Unrest geen enchantments terughaalt... Ook niet meer zo goed dan.

Ach het was ook een concept, het gaat meer om het idee. Hopelijk weten jullie nog wat leuke kaarten :)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

regrowth en vriendjes zijn vast leuk. Sterling grove helpt de position vinden en kan hem ook beschermen. Enlightened tutor haalt ook je pieces tevoorschijn. Met zoveel zoeken zou je dingen ook wat minder vaak kunnen spelen en een paar 1-offs voor specifieke situaties (denk moat voor rijke mensen of anders island sanctuary of arboria, of misschien iets als story circle).

Het lijkt me ook een goed idee om meer man-lands te spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

ik heb zelf ook een sac deck, met Mortician Beetle bijv. maar als je tegen iemand speelt met veel expendable creatures maak je het erg lastig voor je zelf met bijv de Jinxed Idol dit heb ik zelf al meegemaakt. de jinxed idol triggered nog steeds, dus daar heb je de bloodghast en reassembling skeleton voor, maar moet je die wel hebben liggen. kaart versneller zoals Sign in Blood kan handig zijn?

pas wel op met wat je tegen over je hebt, iemand die ook snel levens gained kan het je ook na laten kijken.


Als je wat wilt weten over mijn ervaringen tot nu toe vraag maar :)

ooh btw, Mimic Vat werkt als een charm btw, 2x in het deck ofzo :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Bedankt voor de tips :)
@pi: Veel van wat je opnoemt is een beetje te duur voor dit fundeck. Zie wel in dat het inderdaad handig is om tutors te spelen zodat ik wat minder van dezelfde enchantments nodig heb.
Heb niet zo heel erg veel oude kaarten. Zelfde vlieger gaat op voor de manlands, heb er niet veel en ze zijn aardig prijzig. Misschien dat Sterling grove de investering wel waard is :)

@ixo: wat bedoel je met "expendable creatures"? Sprouting Thrinax etc.?
Zag je decklist net inderdaad. Grote verschil tussen onze decks is dat het bij mij stikt van de shroud, ik krijg mijn idol dus niet zo snel terug.

Zwaktes van het deck zitten hem nu in mass (enchantment) removal en een overvloed aan creatures tegen me voordat ik op gang kom. Iemand met erg veel levens kan ook nog wel lastig gaan worden zoals ixo al aangeeft. Maar voor de lange potjes heb ik de Nettlevine Blight

Voordeel van mijn shroud kaarten is dat mijn enchantments zoals Necrotic Plague ook niet zomaar kapot te maken zijn :)

Misschien dat ik de nodige kaarten toch maar ga kopen, ben best nieuwsgierig geworden hoe het gaat werken ondertussen :P

ipv Regrowth denk ik nu aan Nature's Spiral ivm kosten en de functie in dit deck. Zouden dan in de plaats komen van de beacon.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Tip: probeer kaarten eerst uit voordat je ze gaat kopen! Gewoon papiertje in de sleeve steken met kaartnaam en testen maar.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Ja, zou het vragen aan mijn speelgroep of ze daar een probleem mee hebben.
Moet natuurlijk wel leuk blijven met proxies, voor je het weet speelt iedereen met de p9 :P
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

haha jah :P met expendable creatures bedoel ik eigenlijk dat een speler makkelijk een creature kan saccen omdat het niet een drastisch of een vervelende verlies is. white weeny heeft hier bijv. gewoon nauwlijks last van, op lange termijn zal het lastig voor hem worden maar kort niet.

en jah ik snap je punt en het verschil heb ik gezien, je deck ziet er effectief uit ben benieuwd op je verslag ;P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

treetop village is 2 op nedermagic, forbidding watchtower 75 cent en spawning pool zelfs maar 50 cent. Is dat al buiten je budget? Daarnaast is nedermagic verre van de goedkoopste optie.

Misschien is het handig als je even defineerd wat je budget is als het echt zo beperkt is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Ik kijk eigenlijk nooit meer op nedermagic vanwege de hoge prijzen.
Maar dit keer is de treetop daar goedkoper dan bij magic united en dragonbreath!
Zeker het overwegen waard, sowieso speel ik veel groen en hebben die landjes zich de afgelopen beurten al bewezen.
Die andere twee kende ik niet, zijn inderdaad erg goedkoop, gaan ook op de lijst.
Zal voortaan eerst eens beter kijken voordat ik roep, ging er vanuit dat deze prijzen over het algemeen hetzelfde zouden zijn als een mishra factory of een blinkmoth nexus.

Verder wil ik niet meer dan iets van 2,50eu per kaart uitgeven, voor een fundeck moet het wel leuk blijven :wink:
Bedankt dat je er nog op ingaat pi :)

Zal van elk van de 3 genoemde landjes er 2 in doen.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Ik zit eraan te denken om Amulet of Vigor in het deck te stoppen.
Door het toevoegen van de manlands komt er aardig wat tapped into play.
Ook de Reassembling Skeleton zal er baat bij hebben.
Wat vinden jullie?
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

Aye, het zal zeker handig zijn. je kan die mooi gebruiken. maar wil je die dan niet snel hebben liggen?

Trinket Mage
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Ik wil er eigenlijk geen 4e kleur bij gaan spelen. Punt is dat ik of 4x Amulet of Vigor of 4x Trinket Mage zou moeten spelen om wat zekerheid te bieden. Zoveel ruimte heb ik niet in dit deck. Heb al 62 kaarten momenteel.

Vind het al lastig om te bepalen wat er voor uit zou moeten.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou de amulet niet spelen. Meestal zul je man lands beurt 1 spelen en dan maakt het niet uit. Speel je ze later dan heb je vaak toch niet de mana beschikbaar om meteen nuttig te activeren, heb je dat wel dan is het alleen voor defense omdat ze toch summoning sickness hebben.

Ik vind trouwens van elk 2 klinken als "ik wil niet nadenken over welke het best is". De village is het beste in aanvallen, de pool het beste in blocken. Wat heeft je deck meer nodig?

Mana verdeling is ook een overweging, maar die is toch al vrij sub-optimaal voor je deck. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de zo heel gelijke verdeling die je nu hebt daadwerkelijk het beste idee is. Sowieso lijkt wit zich makkelijk te lenen voor een kleiner aandeel, ik zou die niet meer dan splashen waardoor de mana voor zwart en groen wat beter kan worden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie