Pagina 1 van 1

land ramp destroy

Geplaatst: do dec 23, 2010 12:50 pm
door linforth
Na het flopperige idee van mijn surive de day met de nonbo, heb ik eens nagedacht over een andere manier om standard te spelen.

toen kwam ik op het idee om mana ramp en land destruction te combineren om al heel vroeg landjes etc weg te vagen.

zie hier.

4xbirds of paradise
4xlotus cobra
4xgoblin ruinblaster
4xacidic slime
4xfrost titan

4xspeel pierce
4xspreading seas
4xdemolish
2xgarruk wildspeaker
2xreverberate


de manabase moet nog komen maar mischien een manlandje of 4?
en ongeveer 10mfetchland??

groet thomas

Re: land ramp destroy

Geplaatst: do dec 23, 2010 1:30 pm
door pi
linforth schreef:10mfetchland??
Sorry, wat?

Wizards geeft aan er niet blij mee te zijn als LD een valide tournooikeuze is omdat het zo heel erg het plezier van de andere speler verziekt. Ik kan bijna niet geloven dat er een goed LD deck mogelijk is in standard.

hi

Geplaatst: do dec 23, 2010 2:17 pm
door linforth
dus je vind het deck goed? :)
of begrijp ik dat verkeerd.

Geplaatst: do dec 23, 2010 8:57 pm
door pi
Nee, sorry, ik probeerde aan te geven dat het waarschijnlijk niet haalbaar is.

Wat zijn 10mfetchland?

Geplaatst: do dec 23, 2010 10:15 pm
door Lolloler
Die m is denk een spatie, dus 'ongeveer 10 fetchland'.

Het zou vet zijn als het werkte (je maakt er alleen geen vrienden mee), maar ik denk inderdaad dat het ook niet haalbaar is. Vooral in standaard T2. Bovendien heb je nu bijna alleen 4/5 drops, wat wil je gaan toevoegen als lagere drops?

hey

Geplaatst: vr dec 24, 2010 10:58 am
door linforth
Klopt die m was een typo.

als lagere drops heb ik aleen lotusje cobra en birds.

het idee is dat als ik lotus op het veld eb.
ik in beurt drie nuts kan gaan met ld en een unwinnable situation kan gaan creeren.

Groet Thomas

Geplaatst: vr dec 24, 2010 11:29 am
door pi
Maar betekent dat niet ook dat als je de cobra niet weet te vinden je deck pas een paar beurten later dingen gaat doen? Het oogt een beetje alsogf je meestal rond beurt 4-5 een keer start, zelfs in type 2 lijtk het me dat veel decks dan al wel wat leuke dingen op tafel hebben liggen en het dan niet zo veel zin meer heeft om hun landjes te gaan slopen.

10 fetches klinkt als heel veel, zeker als je de 4-5 mana wilt halen (realiseer je dat elke fetch de kans op het pakken van land verkleind).