Zo zie je ze zo zie je ze niet

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Zo zie je ze zo zie je ze niet

Bericht door Maccius »

Ik heb al meerdere vragen over regels gesteld, en nu is mijn deck af. Ben benieuwd wat jullie er van denken.

O ik speel casual multiplayer met een reach van 1 waarbij we niet echt aan formaten doen, gewoon wat leuk is en we hebben onze eigen banlist. Ben niet van plan kapitalen uit te geven aan een kaart, het moet gewoon fun zijn. Ik kom vooral themadecks tegen. Angels, Vampires, Zombies, soldiers, Clerics, Elven, slivers, zwart wit destroy alles deck. Of extreme defence decks waar niet door te komen is. Waarin tokens en +1+1 counters veel voor komen, Verder wordt er redelijk veel met creatures gespeeld, en mass removal effecten. (Een kaart die we bijvoorbeeld gebanned hebben is er een waarbij je een creature type mag kiezen en alles op tafel, uit de graveyard geloof ik, en uit de hand van een speler van dat type uit de game haalt. Dat is redelijk einde themadeck)

Basis idee is om levens te gainen als er creatures in het spel komen, en vervolgens mijn eigen creatures zo vaak mogenlijk in en uit het spel laat gaan. Daarvoor heb ik plannar guide die ook alles van de tegenstander uit het spel haalt. (Dag tokens, dag +1+1 counters) En 12 kaarten waarbij me eigen creatures uit het spel gaan. Tenminste alles persist, is leuk na het blokken. Gewoon met mijn hele zooitje een sterker creature blocken. Daarna een ghostway spelen gaan me eigen creatures weg en komen terug zonder -1-1 counter en kunnen dus weer opnieuw persist krijgen :D

Een Path of exile vervelende creatures weg te krijgen. de wall om mijn instant weer uit me graveyard te vissen.

De cloud of ferries zou ik er 1 of 2 van in mijn graveyard moeten krijgen. Dan als er een Reveillark op tafel ligt de planner guide ability spelen. Alles gaat weg, maar ik haal de ferries uit me graveyard en untap me mana weer. Daarna een gather specimens en ik krijg alle creatures.

En met de adept de ander zijn creatures op te laten pakken.

Ik denk dat mijn zwakke punten vooral zijn als de ander met een berg trample damage aan komt zetten. (alles blokken en uit de game halen voordat er damage gedaan wordt helpt daar niet echt tegen)

En behalve de revellark kan ik met de revellark alle creatures terughalen, dus die is best wel key om het lekker te laten lopen.

Ook mis ik iets om de ander echt damage te doen, al hoop ik hun spell genoeg te frustreren zodat ik met bergen wienies klapjes kan uitdelen.

Creatures

4 x Æther Adept
4 x Mnemonic Wall
4 x Soul's Attendant
4 x Planar Guide
4 x Reveillark
4 x Cloud of Faeries
2 x Glen Elendra Archmage
1 x Venser, Shaper Savant
1 x Ranger of Eos

Spells

4 x Ghostway
4 x Cauldron Haze
4 x Path to Exile
2 x Gather Specimens

Lands

4 x Sejiri Refuge
4 x Seaside Citadel
4 x Azorius Chancery
4 x Island
4 x Plains



Heb nog over de volgende kaarten er in zitten denken, maar die zitten er nog niet in.

Cryptic Annelid
Kor Cartographer
Pentarch Paladin
Wall of Omens
War Priest of Thune
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zo zie je ze zo zie je ze niet

Bericht door pi »

Hulde, lekker uitgebreide toelichting!

Deck ziet er netjes uit. Mijn eerste ingeving zou zijn dat je misschien een tikkeltje weinig land hebt, maar in multiplayer kun je er denk ik mee weg komen als de decks van je groep niet te snel gaan. Toch zou ik denk ik graag een paar solemn simulacrums in het deck zien, of een andere manier om al dat geflicker met creatures te gebruiken om een leuke hoeveelheid land op te bouwen. Ook is celestial colonnade best wel netjes zonder meteen je creature count omlaag te brengen. Ik denk dat je misschien naar een deck toe zou willen dat naar iets indrukwekkendere dingen toe bouwt (meestal dingen die iets meer mana kosten).

Je hebt best wat creatures die je vroeg kunnen verdedigen, toch speel je ook paths. Een goeie kaart, maar met meerdere tegenstanders mogelijk niet de beste die je kunt spelen (al zie ik de synergie met de wall). Ik zou graag wat plekjes voor duplicant zien die meer synergistisch is met de rest van je deck (maar natuurlijk wel veel duurder kwa mana). Ik zou wat bang zijn dat de attendant een grote bullseye op haar hoofd heeft. Ik begrijp dat ze erg veel life voor je kan gainen, maar mogelijk is temple acolyte een minder opvallend en waardig alternatief dat je nog steeds genoeg levens geeft, ik zou natuurlijk wel minstens 1 attendant overhouden om op te zoeken met de ranger als je die er in laat (waar ik wel even over na zou denken, de kaart is gappig, maar denk niet noodzakelijk).

Man-o'-war is op eventuele tribal synergie die je niet hebt na absoluut beter dan de adept.

Van de extra kaarten zou ik zeker de wall overwegen, ook is stonecloaker een goede overweging als je tegenstanders nog wel eens wat met graveyards doen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Zo zie je ze zo zie je ze niet

Bericht door Maccius »

Die Solemn is een zeer mooie ja. (Had niet naar artifact creatures gezocht) Zit alleen niet heel veel basic land in het deck.

duplicant heeft ook mogelijkheden. Aangezien hij maar 2 power heeft kan ik hem met revellark terug halen uit de graveyard. Wel 6 mana maar hou hem zeker in me achterhoofd als mogelijke aanpassing.

De attandent heeft denk ik niet een te grote bulseye.

Gelijk even naar die man o war gezocht en had er helaas maar 3 in me voorraad liggen. Maar goed kom wel een keer aan een 4e. (misschien nog ff door me portals heen zoeken)

Anyway bedankt voor de mooie tips.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zo zie je ze zo zie je ze niet

Bericht door pi »

Kan zijn het verschil in groepen, maar iets wat je de hele tijd maar levens blijft geven, zeker als het ook nog erg synergistisch is met je deck wil bij ons regelmatig dood gaan voor het meer dan 3 levens gegained heeft. Tuurlijk kun je terug halen en dat geeft haar wel een betere kans.

Waarschijnlijk is de 8 land die je nu al hebt genoeg om de simulancrum goed te maken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Zo zie je ze zo zie je ze niet

Bericht door Maccius »

Eerste potjes gespeeld, en tot nu toe bevalt het prima. Win er over het algemeen mee :-)

Komt ook omdat de opbouw onschuldig lijkt en andere spelers sneller meer bedreigendere zaken hebben liggen. Maar als ik de wall (het liefst 2 keer heb liggen) en een path en ghostway heb dan vinden ze me erg irritant. Maar dan wordt het voor de meeste decks al moeilijk om er nog wat aan te doen.

Ook al een soort van deathgrip gehad met een vampier deck. Die stond op 40 levens en ik frustreerde haar spel, maar kon zelf niet echt damage doen. Zijn er toen maar mee gestopt omdat het al laat was.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Zo zie je ze zo zie je ze niet

Bericht door ixo »

wat is de fun om een banlist voor je eigen te houden?

bedoel je kan niet winnen vanwege die kaart of is er een ander problem?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zo zie je ze zo zie je ze niet

Bericht door Dragonheart »

ixo schreef:wat is de fun om een banlist voor je eigen te houden?

bedoel je kan niet winnen vanwege die kaart of is er een ander problem?
Die banlijsten zijn er meestal om ervoor te zorgen dat iedereen die meedoet een beetje plezier heeft. Zo hebben we hier ooit overwogen om alle effecten te bannen die zonder hulp van andere kaarten meerdere landen slopen of lam leggen. De reden daarvoor is dat deze effecten meestal maar 1 ding doen: ze laten de potten zo oneindig lang duren dat het niet meer leuk is.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Zo zie je ze zo zie je ze niet

Bericht door Maccius »

Dragonheart schreef:
ixo schreef:wat is de fun om een banlist voor je eigen te houden?

bedoel je kan niet winnen vanwege die kaart of is er een ander problem?
Die banlijsten zijn er meestal om ervoor te zorgen dat iedereen die meedoet een beetje plezier heeft. Zo hebben we hier ooit overwogen om alle effecten te bannen die zonder hulp van andere kaarten meerdere landen slopen of lam leggen. De reden daarvoor is dat deze effecten meestal maar 1 ding doen: ze laten de potten zo oneindig lang duren dat het niet meer leuk is.
Klopt helemaal. Als we met ze allen vinden dat iets niet leuk is dan doen we die kaart niet meer. We spelen toch alleen onderling en niet op tornooien. Dus he wij weten het gewoon beter dan Wizzards :evil:
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Zo zie je ze zo zie je ze niet

Bericht door ixo »

hehe, ik snap wel wat je bedoelt.

stripmine in combinatie met het terug haal artifact.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Zo zie je ze zo zie je ze niet

Bericht door Donnie Darko »

Ik zou denk ik ook kiezen voor cauldron of souls ipv cauldron haze
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zo zie je ze zo zie je ze niet

Bericht door Dragonheart »

Gaat dit deck niet omtzettend dood aan Torpor Orb?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Zo zie je ze zo zie je ze niet

Bericht door Maccius »

Ja bannen die kaart. Deck was al een half jaar geleden gemaakt toen bestond deze nog niet.

Anyway tot nu toe speelt niemand die ik ken nog met die kaart, en heb andere decks ;-)
Plaats reactie