Sarkhan tezzeret

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

Sarkhan tezzeret

Bericht door linforth »

Wat vinden jullie van het idee van een deck met een combinatie van deze twee planeswalkers.

Sarkhan the mad
tezzeret agent of bolas

hun abilities lijken behoorlijk op elkaar

allebie pak een kaartje
allebei verander iets in een 5/5
allebei doe damage aan opponent ulitmate

alleen hoe zou zo een deck eruit zien?

mischien de artifact base van het deck dat guillame in parijs speelde?
en dan kaartjes zoals

-perilous myr
-necropede
-myr sire

kaarten die als ze gesacked worden of doodgaan een bonusje geven.

nja let me know youre ideas.

tis voor standard trouwens
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sarkhan tezzeret

Bericht door Dragonheart »

Nee joh. Ik vind het veel leuker om iemand anders het creeeren te laten doen en dan lekker veel kritiek te leveren. Dat is veeeel leuker. Je gaat trouwens al lekker kort door de bocht door te stellen dat Tezzeret en Sarkhan "behoorlijk op elkaar lijken". Dan ken ik er ook wel eentje. Chimney Imp en Mudhole? Beide zelfde formaat in cm. Ruiken nagenoeg hetzelfde als ze uit de booster komen. Eindigen beide bij het oud papier omdat ze echt helemaal niks doen. Misschien iets voor jou?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Sarkhan tezzeret

Bericht door altx »

Dragonheart schreef:Nee joh. Ik vind het veel leuker om iemand anders het creeeren te laten doen en dan lekker veel kritiek te leveren. Dat is veeeel leuker. Je gaat trouwens al lekker kort door de bocht door te stellen dat Tezzeret en Sarkhan "behoorlijk op elkaar lijken". Dan ken ik er ook wel eentje. Chimney Imp en Mudhole? Beide zelfde formaat in cm. Ruiken nagenoeg hetzelfde als ze uit de booster komen. Eindigen beide bij het oud papier omdat ze echt helemaal niks doen. Misschien iets voor jou?
Ondanks dat ik het in grote lijnen wel met je eens ben (je kunt beter 1 ding goed doen dan 2 dingen half), zou het misschien een tikkeltje opbouwender kunnen?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Sarkhan tezzeret

Bericht door BSRuben »

Ik kwam vanmiddag de combo Throne of Geth + Spine of Ish Sah tegen. In combinatie met Semblance Anvil kan je dan redelijk snel een grote manabase bouwen (Everflowing Chalice / Sphere of the Suns) en snel card-draw krijgen (Prophetic Prism / Ichor Wellspring). De kaarten die je niet her kunt gebruiken zoals Prophetic Prism kun je dan met je planeswalker(s) in 5/5 creatures ombouwen en iedere beurt vergroot je je manabase (proliferate op de chalice) en kan je een permanent van de tegenstander slopen.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sarkhan tezzeret

Bericht door Dragonheart »

altx schreef:
Dragonheart schreef:Nee joh. Ik vind het veel leuker om iemand anders het creeeren te laten doen en dan lekker veel kritiek te leveren. Dat is veeeel leuker. Je gaat trouwens al lekker kort door de bocht door te stellen dat Tezzeret en Sarkhan "behoorlijk op elkaar lijken". Dan ken ik er ook wel eentje. Chimney Imp en Mudhole? Beide zelfde formaat in cm. Ruiken nagenoeg hetzelfde als ze uit de booster komen. Eindigen beide bij het oud papier omdat ze echt helemaal niks doen. Misschien iets voor jou?
Ondanks dat ik het in grote lijnen wel met je eens ben (je kunt beter 1 ding goed doen dan 2 dingen half), zou het misschien een tikkeltje opbouwender kunnen?
Het kan zeker opbouwender. Ik had inderdaad ook beter kunnen zeggen dat ik deze opzet een beetje lui vind. Omdat ik zelf ook lui ben, voel ik me nu helemaal niet geroepen om bij te dragen.

Ik wil daarom Linforth vriendelijk voorzoeken eerst zelf met een voorlopige lijst te komen. Dan wil ik best mee brainstormen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Sarkhan tezzeret

Bericht door pi »

Dus met Tezz tover je je leuke artifact om in een 5/5 en met Sark maak je er een 5/5 draak van? Tezz kiest zijn eigen kaart uit terwijl Sark het toch wel erg waardeert als je iets bovenop weet te leggen wat niet zo heel pijnlijk voor hem is. Tezz wil graag dat je veel artifacts hebt, Sark wil graag dat je veel draken hebt?

Sorry, ik zie de overlap niet heel erg, misschien kun je wat uitgebreider beschrijven hoe je dit voor je ziet?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
linforth
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 3:27 pm
Locatie: amsterdam

Re: Sarkhan tezzeret

Bericht door linforth »

@dragonheart
ik vroeg simpelweg wat jullie vonden van de twee planeswalkers sarkhan en tezzeret samen.
ik heb al een volledige decklist gemaakt maar i.p.v. die als de zoveelste decklist te posten waar iedereen dan naar kijkt en denkt ha grappig en dan weer doorleest wou ik een vraag stellen waarvan het antwoord mij mischien ook weer aan het denken zet.

Tip: ga niet gelijk het internet op om te posten als je gestrest van je werk thuiskomt.

@pi
het is inderdaad zo dat sarkhan draakjes wil en tezzeret artifacts.
idee hierachter is alleen dat ze allebei erg grote creatures maken en voor card draw zorgen als je dat wil.
stel
je speelt een myr sire dan maak je eerst een 5/5 draakje met sarkh en dan een 5/5 artifact met tez.
oftewel je flood the field met grote beesten en hebt ook nog eens twee leuke ultimates die voor veel kunnen schoppen.

(sarkhan maakt draakje, volgende beurt valt draakje aan en sarkhan schiet voor 5 = 10 damage als draakje doorkomt.

speel dan ook nog is creatures als necropede en perilous myr en je heb creatures die een bonus geven als ze gesackt worden en die de tegenstander met tegenzin removed.

decklist komt spoedig aangezien ik hem thuis heb liggen.

Groetjes Thomas
ik speel sinds kort regelmatig magic in cafe vier klaveren in amsterdam oud-west op maan en donderdagen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Sarkhan tezzeret

Bericht door pi »

Kom op kinders, even iets vriendelijker. Speel op de bal, niet op de man. Dragonheart, je reactie had even wat minder bot gekund. Linforth, als je zelf iets meer werk stopt in je post kun je ook wel een beetje zulke reacties voorkomen. Je trekt een vergelijking die op zijn zachtst gezegd discutabel is, misschien moet je dan eerst nog even wat meer argumenten voor die vergelijking toevoegen. Mochten jullie door willen ruzien doe dat dan ajb via PM. Ik heb nu een aantal dingen er uit ge-edit.

Ik begrijp dat die vergelijking niet de focus van je post was, maar, het is wel de grootste aandachtstrekker en natuurlijk reageren mensen dan daar op. Laat ons vooral zien dat de vergelijking wel op gaat en/of geef een decklist om op te schieten. Dat werkt stukken beter.

Over de latere argumentatie, ik denk dat het probleem vooral is dat het te langzaam gaat. Het is nogal als dit goed gaat, en dat goed gaat, en dat ook, dan heb ik een situatie die zeer voordelig voor me is, als tenminste de tegenstader niet tussendoor nog iets vervelenders heeft gedaan.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie