EDH: Animar, Soul of elements

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door Donnie Darko »

Hier volgt een grotendeels aangepast EDH deck, met Animar, soul of elements als generaal in plaats van Borborygmos.

- wat moet jouw deck doen?
Belangrijkste vind ik dat het deck een beetje draait, dat wil zeggen dat het veel +1/+1 counters aanmaakt die verplaatsbaar zijn, en tegelijk ook genoeg creatures maakt om die counters op te leggen.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
very casual, nooit echt met regels gespeeld
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Veel verschillende, maar tot nu toe vooral Lyzolda en de precons van Wizards.
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Ik heb het idee dat er net iets te weinig land in zit en ook heeft het moeite irritante creatures weg te krijgen
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
Ben meer van de 1v1, maar EDH zal ik wellicht vaker multiplayer spelen
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Wil niet veel meer uitgeven aan het deck, zit nu al over de 20 euro wat mijn originele limiet was. Wil nog wel 2-3 kaarten aanschaffen die er echt in moeten, zie hier over meer in de rest van het thread

Generaal: Animar, soul of elements

Lands (37x):
Grand Coliseum
Terminal Moraine
Terramorphic Expanse
Ravaged Highlands
Forgotten Cave
Sandstone Needle
Sapseep Forest
Tranquil Thicket
Hickory Woodlot
Rushwood Grove
Rootbound Crag
seafloor debris
saprazzan skerry
coral atoll
moonring island
soaring seacliff
remote isle
seat of the synod
4 island
7 Mountain
8 Forest

Artifacts (14x):
Whispersilk Cloak
Cauldron of Souls
Gruul War Plow
Thopter Squadron
Etched Oracle
Spincrusher
Pentavus
manalith
contagion clasp
throne of geth
core prowler
contagion engine
ichor wellspring
mycosynth wellspring

Creatures (31x):
Mycoloth
Rage Forger
Fungal Behemoth
Ulasht, the Hate Seed
Taurean Mauler 5
Sporeback Troll
Bramblewood Paragon
Forgotten Ancient
Fertilid
Greenseeker 10
Viridian Joiner
Seedborn Muse
Brawn
Blighted Agent
Primordial Hydra 15
Gilder Bairn
Groundling Pouncer
krark-clan stoker
Horned Kavu
Borborygmos 20
Sturdy Hatchling
Viral Drake
deadly recluse
jungle barrier
shrieking drake 25
floodchaser
puppeteer
marsh viper
flametongue kavu
experiment kraj 30
cytoplast root-kin

Enchantments (4x):
fertile ground
alexi's cloak
Bloodfire Infusion
fable of wolf and owl

Instants & sorceries (13x):
volt charge
Thrive
Fling
Shattering Pulse
AEther Mutation
Hull Breach
Fuel for the Cause
Lead the Stampede
Treasure Hunt
Tezzeret's Gambit
Spitting Image
glissa's scorn
pistus strike
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door BSRuben »

Misschien dat je nog aan Sekki, Seasons' Guide kunt denken. In een deck met veel counters mis ik ook de artifacts met proliferate (Throne of Geth, Contagion Clasp en Contagion Engine).
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door pi »

Ik mis een hoop spikes?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door Donnie Darko »

ik heb twee verschillende groene spikes in mijn collectie, maar heb die er uit gelaten omdat ik het idee had dat die weinig bij zouden dragen. Beide dragen 2/3 +1/+1 counters die kunnen worden verplaatst, maar wel voor 2 kleurloze mana per stuk, wat ik aan de dure kant vond. Ik had daar voor in de plaats de arcbound artifact creatures. Als er iets niet klopt aan deze redenatie hoor ik dat graag.

Ik had niet aan proliferate gedacht, het is ook een ability waar ik niet echt mee bekend ben omdat ik er een tijd tussenuit ben geweest. Klinkt interessant, is zeker de moeite waard om over na te denken.

Bedankt voor jullie reacties zo ver.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door pi »

Ik weet niet welke spikes je het, maar de feeder en weaver zijn erg goed, ook om meer ocunters op te leggen. Hou je er rekening mee dat de arcbound creatures hun counters alleen op artifacts kunnen gooien?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door Donnie Darko »

Ik heb alleen maar spike worker en spike colony, die met respectievelijk 2 en 4 counters in het spel komen, zij hebben beide geen extra ability zoals de spike feeder en spike weaver die jij noemt.

Dat de arcbounds hun counters alleen op artifact creatures kunnen plaatsen limiteert hun bruikbaarheid wel, heb namelijk maar 4 andere artifact creatures (hoewel die wel goed extra counters kunnen gebruiken) erin zitten. Goed dat je dat opmerkt, dan verwijder ik die mogelijk.

Ik moet in totaal nog 14 kaarten eruit halen, ideeën? Een paar kaarten die er eventueel uit kunnen:
Insurrection, zit er vooral in omdat ie volgens mij heel handig is in multiplayer, maar hoort niet direct in dit deck qua ability
Seedborn muse, zelfde verhaal als Insurrection.
flaring pain, zou een mooie finisher kunnen zijn, maar omdat ik dit effect er maar 1x in heb zitten is de kans waarschijnlijk klein dat ik er gebruik van kan maken
orochi hatchery, deze kaart maakt geen gebruik van +1/+1 counters maar van charge counters dus zal pas laat vanwege de mana kosten effectief worden
Nuisance Engine, Ik produceer al meer en goedkoper creatures dan deze kaart kan doen
Dragon blood, ik produceer al meer en goedkopere +1/+1 counters dan deze kaart kan doen
Coalhauler Swine, deze zit erin omdat hij veel damage kan hebben met wat counters erop, maar zelf heb ik weinig life gain abilities erin zitten...

Nog 2 vraagjes over kaarten die ik er in heb zitten:
cauldron of souls, ik las op internet dat de persist -1/-1 counters worden opgeheven zodra er een +1/+1 counter op word geplaatst, klopt dit (oftewel, kan ik met deze kaart alle creatures terug blijven halen)?
trailblazer's boots, deze kaart zit er in omdat ik verwacht dat in EDH redelijk wat gebruik wordt gemaakt van non-basic lands, maar heb hier geen ervaring mee, klopt dit volgens jullie?
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door Dragonheart »

Cauldron of Souls: -1/-1 counters worden opgeheven door +1/+1 counters. Ook wanneer die -1/-1 counter van een persist-ability kwam.
Trailblazer's Boots: klopt veel nonbasics. Goed idee.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door pi »

De cauldron klopt.
Dat van de non-basics is vooral afhankelijk van het budget van je tegenstanders, zelfs in mijn mono-colored decks zijn meer dan de helft van de landjes non-basics terwijl ik in 3 kleuren al volledig highlander ga (en dan niet eens alle basics speel die ik kan spelen). Kleuren kunnen fixen is over het algemeen wel goed.

Ik zou wat kaarten spelen die je generaal je creatures harder laat groeien, hem haste of double strike geven, of extra combat phases krijgen kan een goede manier zijn. Meer creatures die hier wat leuks mee kunnen doen is natuurlijk ook heel handig. De genoemde spikes, ashling the pilgrim, triskelion, elk creature met persist, phantom centaur (en vriendjes) en mindless automaton bijvoorbeeld. Tawnos's coffin werkt goed met alles dat van zichzelf met counters in het spel komt, maar valt waarschijnlijk buiten het budget.

Insurrection is een beetje een nonbo op het moment dat je de tegenstander niet dood maakt met je aanval, je geeft hem dan namelijk mogelijk zijn creatures terug met een upgrade door je generaal. Ik zie ook dat je creatures speelt die meer counters maken van zichzelf, wat is daar het voordeel van? Je deck wil graag aanvallen, de muse zou denk ik niet zo slecht zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door Donnie Darko »

Ik heb deze kaarten eruit gehaald:
Flaring Pain
Insurrection
Nuisance Engine
Orochi Hatchery
Dragon Blood
Coalhauler Swine
Stampede Driver
Canopy Crawler
Krark-Clan Shaman
Krark-Clan Stoker
en de arcbound artifact creatures

Nu heb ik precies 100 kaarten er in zitten.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door pi »

Is dit in- of exclusief je generaal? Ik neem aan dat je deze kaarten er uit haalt?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door Donnie Darko »

Ja, sorry.
Ik was al aan de post begonnen toen ik besloot de kaarten in te typen bij de auto-tag van manabase, maar heb toen alleen de kaarten gepost, en het inleidende stukje is verdwenen...
Heb het aangepast.

Ja, is inclusief generaal.
Work is the curse of the drinking class
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door remmer »

Doubling Season is ook een goede kaart als je met counters werkt
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door Donnie Darko »

Ja dat klopt, maar het is een minder goede kaart voor mensen die student zijn (= weinig geld hebben op 't moment ;) )

Ik heb met dit deck een paar keer tegen Pi gespeeld en ben bezig hem aan te passen zodat mijn deck misschien wel een keer kan winnen... De nieuwe generaal wordt waarschijnlijk Ulasht, the hate seed
Maar ik zal nog eens een update doen als ik meer tijd heb.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Borborygmos

Bericht door Donnie Darko »

Ik heb nog steeds geen tijd over, maar denk ondertussen wel na over mogelijke kaarten en combinaties met Ulasht, the hate seed, zo dacht ik aan de ability proliferate:
Throne of geth, contagion clasp en core prowler...
Daarnaast misschien meer met infect werken, als ik toch proliferate ga gebruiken?
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door Donnie Darko »

Eindelijk eens het deck weer eens geupdate, reacties zijn altijd welkom.
Ik mis vooral nog wat goede blauwe spells, en denk dat er vooral wat groen uit moet. Suggesties?
Work is the curse of the drinking class
Plaats reactie