EDH: Animar, Soul of elements

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door Jester »

Ik zou voorstellen; Doubling Season!

Jammer genoeg kan je de Ghave, Guru of Spores niet kwijt met je kleuren... Boo. Is erg leuk met het verplaatsen van counters!
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door Donnie Darko »

Doubling season is inderdaad interessant, maar ook duur. Ik zou hem eventueel kunnen bijruilen als iemand die over heeft.
Daarnaast heb ik met dit deck al een paar keer tegen de precon commander deck van wizards gespeeld, dat Ghave als commander heeft.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door pi »

Je wilt duidelijk wat mogelijkheden om sneller die counters op te bouwen en je kan dit onder andere doen door creatures naar je hand te halen. Denk bijvoorbeeld aan:

Elk gating creature, bv Horned Kavu, sommige hebben ook nuttige of minder nuttige abilities.

Shrieking Drake
Dream Stalker
Equilibrium
Cloudstone Curio
Blood Clock / Umbilicus / Sunken Hope
Tradewind Rider

Creatures die zichzelf kunnen bouncen gaan zelfs oneindig met Aluren, plus als je ze instant speed kan spelen kun je ze ook gebruiken om andere creatures te redden.

Ik zou verder creatures met comes into play abilities hierbij spelen om die her te gebruiken, elke beurt een Flametongue Kavu of Wall of Blossoms is best ok.

Als je toch dingen speelt die graag hergebruikt worden zijn deze misschien ook nog een optie:

Evacuation / Kederekt Leviathan
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door Donnie Darko »

Ik heb bijv. een wormfang drake, hoewel hij iets anders doet, klopt het dat hij samen kan werken met mycoloth?
coastal drake is ook wel te overwegen als ik de flametongue en horned kavu gebruik, of lijkt je de kans te klein dat ze samen komen in een spel?
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door pi »

Ik zou meer algemeen toepasbare en goedkopere creatures spelen, zoals die die ik al noemde. De coastal lijkt me alleen goed in een deck met heel veel kavu, 2 is veel te weinig.

Hoe zie je de interactie tussen de drake en de loth? Hij kan de loth verstoppen en als hij dood gaat komt de loth terug en kan de devour ability dan weer gebruiken, of hij kan een van de saprolings doen verdwijnen als je niks belangrijks kwijt wil raken. Is dat wat je bedoelde?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door Donnie Darko »

Als er twee/drie keer saprolings is gespawned en ik laat hem opnieuw in het spel komen, dan kan hij alle saprolings weer devouren... Maar bedenk nu dat dat net zo makkelijk kan door hem naar de hand te doen, zoals je al eerder aangaf met een paar creatures en andere spells
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door pi »

Het beste is nog het herhaaldelijk kunnen doen, zoals met Tawnos's Coffin of met Erratic Portal als je het niet erg vind om zijn casting cost steeds opnieuw te betalen. Wat me niet zo'n punt lijkt met Animar. Ik zie steeds meer reden om creatures met comes into play abilities te spelen (187-creatures).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door Donnie Darko »

Ik heb weer een update gedaan.
Er zit nu wel wat in dat zowel creatures terug brengt naar de hand en wat met comes into play effecten, maar de focus ligt nog op +1/+1 counters en proliferate.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door pi »

Wat heb je verandert? Wat is er in gegaan en uit gekomen? Of eventueel, wat is de nieuwe lijst? Updates in de topic startpost vind ik nooit zo handig want op een gegeven moment valt die buiten wta je kunt bekijken als je terug scrolled wanneeer je ene reply doet, vandaar de vragen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door Donnie Darko »

Ik heb tot nu toe gewoon de start post aangepast, wat ik elke keer er precies heb uitgehaald zou ik nu niet meer durven zeggen.

Bij de laatste aanpassing heb ik de volgende kaarten eruit gehaald:
incremental growth
spike feeder
spike breeder
fleeting image

De volgende kaarten heb ik toegevoegd:
puppeteer - Zowel bruikbaar voor verschillende proliferate abilities als voor de gilder bairn en natuurlijk om mijn tegenstanders creatures te tappen
contagion engine - Proliferate, moet ik nog meer zeggen?
pistus strike - poison en een flying creature uit de lucht
cytoplast root-kin - veel mogelijkheden met +1/+1 counters
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door pi »

De spikes er uit halen snap ik niet.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door Donnie Darko »

Sorry voor mijn late reactie, had niet gezien dat je had gereageerd.

Ik heb al meerdere creatures die de counters over kunnen zetten op Animar, de spikes leveren ook beide nog een ability die ik niet bij het deck vind passen.
Ook denk ik dat de nieuwe kaarten meer goed doen in het deck dan de spikes. Animar gaat sowieso niet te weinig counters hebben en andere creatures kunnen counters produceren en verplaatsen...
Work is the curse of the drinking class
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door skystormer »

Even helemaal anders:
Ik zou Coral atol er uit halen. Ik zie het meerdere keren gebeuren dat je wel een atol op hand hebt maar simpelweg de island nog niet. De kans is te groot dat je deze te lang op hand moet houden.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door pi »

Aan de andere kant zijn spikes van zichzelf betere kaarten dan de puppeteer en de strike, zeker de feeder is geweldig. Helaas kan ik hier je deck niet zien omdat je alleen de startpost update, dus kan ik niet makkelijk suggesties doen voor wat misschien nog beter zou zijn om er uit te halen, ook kan ik om dezelfde reden niet zien wat je precies wilt bereiken. Je uitleg waarom het zo is mist ook een beetje, dus daar kan ik me helaas ook niet op baseren. Waarom vind je hun abilities niet passen, waarom zijn de nieuwe kaarten beter?

Hou er rekening mee dat als je suggesties wilt je het zo makkelijk mogelijk moet maken voor anderen om die suggesties te kunnen maken. Ik snap dat ik nog een browser venster kan openen om je deck te zien, maar dat is meer stappen doen en ontmoedigt een beetje. Zeker bij een EDH deck is ook veel uitleg waarom je dingen vindt handig omdat het sowieso niet makkelijk is om even snel de synergie of het thema te vinden in 100 unieke kaarten. Toch ook maar even gekeken naar je startpost, maar ook daar vind ik geen beschrijving van strategie, taktiek of synergie.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Bericht door Donnie Darko »

skystormer schreef:Even helemaal anders:
Ik zou Coral atol er uit halen. Ik zie het meerdere keren gebeuren dat je wel een atol op hand hebt maar simpelweg de island nog niet. De kans is te groot dat je deze te lang op hand moet houden.
Ja, goede suggestie, ik had in het laatste potje ook al gemerkt dat hij niet altijd even makkelijk speelbaar is met zo weinig islands...
Work is the curse of the drinking class
Plaats reactie