Standard Deck | Splicer Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aria
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: di mei 25, 2010 6:05 pm
Locatie: België

Standard Deck | Splicer Deck

Bericht door Aria »

Hello Magic People

Ik ben een (her) beginnende speler.
Overlaatst heb ik mee een Boosterbox gekocht van New Phyrexia, dit is ook ongeveer de enigste reeks waarvan ik vele kaarten in bezit heb.
Nu had ik het idee om een deck te maken rond splicers. Ik zou blauw/wit spelen, dit is wat ik alreeds heb bij mekaar gelegd:

Lands x24:
Plains x12
Island x12

Creatures x18:
Wing Splicer x4
Master Splicer x4
Sensor Splicer x4
Phyrexian Hulk x4
Enatu Golem x1
Phyrexian Metamorph x1

Ik weet dat voorgaande reeksen ook goede of betere golems hebben maar ik ben niet in het bezit van deze kaarten.

Bedoeling is uiteraard dat ik uiteindelijk van alle splicers er op zijn minst eentje op het veld heb liggen zodat ik een 4/4 Golems met flying en vigilance heb.
Verder Speel ik Enatu Golem omdat de effecten van de splicers ook op deze worden toegepast.
Phyrexian Metamorph lijkt me gewoon handig in elke situatie.

Sorcery & Instants x10:
Remember the Fallen x2
Mana Leak x4
Preordain x4

Mana Leak voor carddraw zodat ik makkelijker de juiste kaarten zo rap mogelijk in mijn hand krijg.
Met Preordainwil ik de eerste beurten nasty spells counteren zodat ik de kans krijg om op te bouwen.
Verder weet ik niet of er nog kaarten nodig zijn om het deck stabieler te maken, graag advies hierbij.

Artifacts (Equipments) x6:
Explorer's Scope x2
Conversion Chamber x2
Isolation Cell x1
Mindcrank x1

Explorer's Scope lijkt me zeker nodig voor rappe landdraw.
Conversion Chamber weet ik eigelijk niet of het hier wel thuis hoort aangezien het enkel Artifacts zijn die ge-exiled kunnen worden.
Isolation Cell & Mindcrank zijn eigenlijk maar opvul kaarten om dat ik niet goed weet wat er nog thuishoort in mijn deck, maar ik denk dat ze wel altijd handig zijn, enkel niet specifiek voor dit deck.

Totaal aantal kaarten: x58

Er moeten uiteraard 60 kaarten in het deck, daarom vraag ik raad of hulp aan jullie op dit forum.
Als jullie de commentaar hebben gelezen weten jullie welke kaarten er misschien helemaal niet in moeten, maar ik heb zelf nog nul ervaring in het bouwen van decks daarom leek het me geen slecht idee om dit forum te raadplegen.

Graag luister ik naar tips en andere hulp medium, ik zou het erg op prijs stellen moest ik tegen aankomende vrijdag het deck toch al wat beter te krijgen aangezien ik graag mee zou doen aan de Friday Night te Aalst in de Hermelijn, ik weet dat ik er laat mee afkom maar niet geschoten is altijd mis... Toch?

Groetjes Aria
iNcontrol of you.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Standard Deck | Splicer Deck

Bericht door Dragonheart »

Conversion Chamber x2
Isolation Cell x1
Mindcrank x1

Dit zijn de kaarten die je beter niet kunt spelen. De Chamber is te afhankelijk van artifacts en doet dus vaker niks. De Cell is redelijk makkelijk te omzeilen. De Mindcrank doet helemaal niks in jouw deck aangezien het de enige kaart is die met millen te maken heeft.

Aangezien je deck veel duurdere kaarten heeft, lijkt het mij verstandig om deze 4 plaatsen en de 2 die je nog over had te vullen met goedkope kaarten. Het zou vervelend zijn indien je helemaal niet op gang komt voordat je dood gaat. Ik denk dat je er verstandig aan doet om hier removal te spelen. Helaas heb ik geen idee wat je precies wel of niet hebt. Journey to Nowhere zou bijvoorbeeld prima passen. Misschien dat je even kort kunt aangeven welke goedkope counter/removal kaarten je hebt. Neem daarbij alleen wat goedkoper is dan 4 mana.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Aria
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: di mei 25, 2010 6:05 pm
Locatie: België

Re: Standard Deck | Splicer Deck

Bericht door Aria »

Dragonheart

Ik heb gisteren de kaart Journey to Nowhere nog zien liggen in de winkel voor zo'n 3 eurocent /stuk. Als ik deze 4x kan vinden zal ik deze in mijn deck steken. Voor de rest moet ik dan nog twee andere kaarten zien te vinden die het deck compleet maken.

EDIT: Ik heb even gekeken, en in mijn geval omdat ik veel artifact creatures speel kan ik ook eventueel Dispatch x4 spelen ipv Journey to Nowhere, maar dan heb ik wel pas die removal vanaf beurt vier, welke van beide zou jij verkiezen voor mijn deck ?

En over de laatste twee kaarten, is Forced Worship x2 geen goed idee?

Voor de rest ben ik nog in het bezit van een Norn's Annex x1 maar ik weet niet of dit wel toepasselijk is aangezien dit ook 3 en 4 life / 5 mana kost?

Graag nog verder advies.

Groetjes Aria
iNcontrol of you.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Standard Deck | Splicer Deck

Bericht door Dragonheart »

Journey to Nowhere is denk ik beter dan Dispatch. 4 Journey en 2 Dispatch zou kunnen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Aria
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: di mei 25, 2010 6:05 pm
Locatie: België

Re: Standard Deck | Splicer Deck

Bericht door Aria »

Oke heb ik dan volgens jou een stabiel deck, die toch kans maakt om het tegen andere decks op te nemen ??

Groetjes Aria
iNcontrol of you.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Standard Deck | Splicer Deck

Bericht door Dragonheart »

Je hebt een stabiel decks. Je kansen zijn afhankelijk van wat de rest speelt. Speelt iedereen netdecks (CawBlade e.d.) dan denk ik niet dat je veel kans hebt. Uiteraard is dit ook afhankelijk van je magicskills tov de skills van je tegenstander.

Om een lang verhaal kort te maken: geen idee.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Aria
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: di mei 25, 2010 6:05 pm
Locatie: België

Re: Standard Deck | Splicer Deck

Bericht door Aria »

Kan je me even uitleggen wat "netdecks" zijn ?

Ik heb vandaag tegen een vriend gespeeld die ook nog redelijk onervaren is, ik moet zeggen dat ik het een zeer fijn deckje vind en tot nu toe liep het heel vlotjes.
Het is nu maar af te wachten tot morgen op Friday Night, ik kijk er allessinds al naar uit.

Bedankt Dragonheart voor alle tips je hebt me echt geholpen.

Groetjes Aria
iNcontrol of you.
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Standard Deck | Splicer Deck

Bericht door remmer »

volgens mij zijn netdecks kant en klare deck voor toenooien die je op het internet kan kopen
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Standard Deck | Splicer Deck

Bericht door Dragonheart »

Een netdeck is een kopie van een deck dat het goed heeft gedaan op een toernooi. Zo heb je bijvoorbeeld het StarCityGames Open. Je kunt in plaats van het bouwen van je eigen deck er eentje namaken die daar een toernooi won. Op die manier heb je zonder al te veel moeite een erg goed deck. Over het algemeen kost het erg veel moeite en tijd om met een zelf gemaakt deck consequent deze decks te verslaan.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Standard Deck | Splicer Deck

Bericht door remmer »

wat je ook nog kan spelen is Blade splicer
ik heb gekeken wat bij ons veel gespeeld word in standard en dat is holy relic,splinter twin combo en UW control
en tegen die decks is deze veel te sloom
Gebruikersavatar
Aria
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: di mei 25, 2010 6:05 pm
Locatie: België

Re: Standard Deck | Splicer Deck

Bericht door Aria »

Ik heb gistere vier potjes gewonnen met mijn deck, het deck zit best goed in mekaar maar ik ga Sensor Splicer x4 vervangen door Blade Splicer x4.
iNcontrol of you.
xRnDx
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di mar 01, 2011 6:30 pm
Locatie: Lede (dicht bij Aalst)

Re: Standard Deck | Splicer Deck

Bericht door xRnDx »

Ik zou er maar 2 sensor splicers uitgooien. Ze blijve handig. Ik zou dan eerder ofwel phyrexian hulk eruitdoen of enatu golem.
Wat ook misschien een leuke kaart is is Golem artisan of misschien darksteel sentinel (ik verkies sentinel aangezien dat je er sensors wilt uitgooie ^^ (ze hebben vigilance))
Even if the sky is falling down!
Plaats reactie