Mono-White Quest

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mono-White Quest

Bericht door BSRuben »

Hey,

Ik wil voor de FNM een white Quest deck (ik ga er vanuit dat iedereen wel weet wat de strategie voor zo'n deck is) gaan bouwen maar heb wat problemen met de decklist en sb. Het probleem is namelijk dat de decks vaak winnen op turn 2 of 3 door een hand met een Quest for the Holy Relic. Mocht je echter geen quest pakken of wordt je quest combo gebroken dan kun je vaak niets meer.
Daarom wilde ik proberen om een deck te maken wat ook zonder quest serieus mee zou kunnen doen. Ik heb daarvoor de volgende lijst in gedachten:

//Lands (22)
4 Contested War Zone
4 Glimmerpost
14 Plains

//Creatures (30)
4 Memnite
4 Ornithopter
4 Signal Pest
4 Glint Hawk
4 Kor Skyfisher
3 Leonin Relic-Warder
3 Porcelain Legionnaire
4 Mirran Crusader

//Spells (8)
4 Quest for the Holy Relic
2 Argentum Armor
2 Norn's Annex

Met 30 creatures moet het mogelijk zijn om snel te Quest te kunnen triggeren. De Porcelain Legionnaire en Mirran Crusader brengen de nodige punch om ook zonder quest te kunnen winnen. Het liefst speel ik ook Stoneforge Mystic maar die vind ik veel te duur, helemaal omdat ze vrij snel uit standaard roteren. Nu zat ik te denken om 1 armor uit het deck te halen + een creature om 1x Sword of Feast and Famine en 1x Sword of War and Peace te spelen. Nu vroeg ik me af of dat handig is zonder Stoneforge Mystic in het deck..
Ik heb twee stuks van Norn's Annex toegevoegd tegen de aggro decks etc.

Het sideboard is ook een probleem. Handig zijn meer spells, maar dit gaat dan weer ten koste van het aantal creatures..

Ik hoop dat jullie kunnen helpen, alvast bedankt!

R.
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Mono-White Quest

Bericht door remmer »

ik denk dat je de 2 zwaarden in je SB moet doen maar ook Sword of Body and Mind
wat artifact/echantment removal is ook handig voor in je SB
verder zou je Condemn of Dispatch nog kunnen spelen en Mox Opal helpt met mana aangezien je toch best wat artifacts speelt
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mono-White Quest

Bericht door pi »

BSRuben schreef:... (ik ga er vanuit dat iedereen wel weet wat de strategie voor zo'n deck is) ...
Geen flauw idee. Niet iedereen is type 2 fanaat.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Mono-White Quest

Bericht door altx »

pi schreef:
BSRuben schreef:... (ik ga er vanuit dat iedereen wel weet wat de strategie voor zo'n deck is) ...
Geen flauw idee. Niet iedereen is type 2 fanaat.
Met behulp van Quest for the Holy Relic zo snel mogelijk Argentum Armor in het spel krijgen aan een van je creatures en beuken maar.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mono-White Quest

Bericht door pi »

Dus je hele strategie is weg door 1 disenchant effect? Klinkt niet echt goed.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Mono-White Quest

Bericht door altx »

pi schreef:Dus je hele strategie is weg door 1 disenchant effect? Klinkt niet echt goed.
Don't shoot the messenger... :P


Ik vind persoonlijk dat men zich nogal blind staart op de +6/+6 en zo van Argentum Armor. Gooi er een zwik goedkope(re) equipments in en je bereikt hetzelfde (namelijk lekker beuken met weenies met equipment), zonder dat je afhankelijk bent van die Quest en zo.

Ik heb het ergens anders ook al eens geopperd, maar een simpele Boomerang (wat zijn daar de T2-varianten van?) of iets in die trant op je Argentum Armor en zie hem de komende beurten maar weer eens op de battlefield en aan een creature ge-equipped te krijgen.

Of een Unsummon op het creature en je Argentum Armor ligt in ieder geval unattached op de battlefield. Even geduld totdat je die (6) kunt betalen... ;)

(En wat jij zegt, een Disenchant en het hele feest is in 1 keer afgelopen.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Mono-White Quest

Bericht door BSRuben »

Daar heb je inderdaad gelijk in.. Misschien is het toch beter om een ander soort deck te gaan spelen. Ik denk erover om een playset Hero of Bladehold te kopen en daar een soort van weenie deck mee te maken. Misschien is dat ook te combineren met de key elements van het Soul Sisters deck (Phyrexian Metamorph + Soul's Attendant + Leonin Relic-Warder).

Dan moet ik nog een card draw hebben (dat mis ik vaak bij witte decks) en ik dacht misschien aan twee keer Elspeth Tirel in combinatie met battle cry beesten zoals Accorder Paladin.

Wat voor equipments zijn goed om te spelen en aan wat voor creatures kan ik het beste denken?

--EDIT--
2x Infiltration Lens kan zorgen voor card draws, goed plan om die in het deck te stoppen?

@Altx: Into the Roil is de T2 versie ;)
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Mono-White Quest

Bericht door BSRuben »

Eerste snelle draft voor het deck:

//Lands:
2 Emeria, The Sky Ruin
18 Plains

//Creatures:
4 White Knight
4 Accorder Paladin
4 Leonin Skyhunter
4 Leonin Relic-Warder
4 Mirran Crusader
4 Hero of Bladehold
2 Sun Titan

//Planeswalker:
2 Elspeth Tirel

//Spells
3 Honor of the Pure
3 Brave the Elements
2 Journey to Nowhere
1 Sword of Feast and Famine
1 Sword of Body and Mind
1 Sword of Vengeance
1 Bonehoard


Ga er nog even over nadenken, maar misschien kunnen jullie ook alvast je mening en ideeën geven? :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mono-White Quest

Bericht door pi »

altx schreef:
pi schreef:Dus je hele strategie is weg door 1 disenchant effect? Klinkt niet echt goed.
Don't shoot the messenger... :P

Ik vind persoonlijk dat men zich nogal blind staart op de +6/+6 en zo van Argentum Armor. Gooi er een zwik goedkope(re) equipments in en je bereikt hetzelfde (namelijk lekker beuken met weenies met equipment), zonder dat je afhankelijk bent van die Quest en zo.

Ik heb het ergens anders ook al eens geopperd, maar een simpele Boomerang (wat zijn daar de T2-varianten van?) of iets in die trant op je Argentum Armor en zie hem de komende beurten maar weer eens op de battlefield en aan een creature ge-equipped te krijgen.

Of een Unsummon op het creature en je Argentum Armor ligt in ieder geval unattached op de battlefield. Even geduld totdat je die (6) kunt betalen... ;)

(En wat jij zegt, een Disenchant en het hele feest is in 1 keer afgelopen.)
Was ook niet zo zeer tegen jou gericht hoor. Mijn punt was dat uitleg van je strategie altijd handig is, zeker als het nogal een achilleshiel lijkt te hebben. Ik denk dat je volledig gelijk hebt in je uitleg van het probleem.

De lens is echt niet iets wat je deck wil. Waar ga je hem op gooien? Je beste creature? Wil je dan dat die geblocked wordt? Of hoop je dan juist dat hij niet geblocked wordt? Maar dan ga je de kaarten weer niet pakken? Er is vast een optie die wel doet wat je er mee wilt bereiken.

Ik vind 4 kopietjes van een legendary land nogal veel, zeker omdat je al niet zo veel land speelt, de kaart niet hoogstnoodzakelijk is voor je deck en zelfs pas online komt nadat je al hoopt te hebben gewonnen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Mono-White Quest

Bericht door altx »

pi schreef:(...)
Was ook niet zo zeer tegen jou gericht hoor. (...)
Vandaar m'n smiley... ;)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie