EDH

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

EDH

Bericht door Jibz »

Ik wil proberen ook het rijk der EDH spelers binnen te treden en tegelijkertijd mijn 2 veel te grote decks reorganiseren.
Nu heb ik eens naar Legendaries gezocht en ze op een rijtje gezet.

Mijn huidige decks zijn blauw/zwart en rood/zwart, maar ik heb geen zwart/rode of blauw/rode legends, dus reorganisatie moet sowieso gebeuren.
Dit zijn de Legendaries die ik heb gevonden:

Lim-Dûl the Necromancer
Jiwari, the earth aflame
Fumiko the Lowblood
Heartless Hidetsugu
Lorthos, the Tidemaker
Higure, the Still Wind
Teferi, Mage of Zhalfir
The Unspeakable
Niv-Mizzet, the Firemind

Nu wilde ik vragen of er tussen deze eentje is die echt met kop en schouders uitsteekt als General, of juist eentje die niet al te best is, of met welke het heel lastig/tijd en geldrovend is een behoorlijk EDH deck te bouwen.
Degene waar ikzelf het meeste in zag waren Lim Dul, Higure, Lorthos, Teferi en Niv Mizzet.
Lim Dul heeft een hele mooie synergie met Zombies maar daar heb ik er nog niet al te veel van (kan nog komen though). Higure kan mooi zijn eigen legertje opbouwen en zichzelf unblockable maken -> general damage.Lorthos kan in zijn eentje vaak een hele verdediging platleggen, maar is wel redelijk duur in doing so. Teferi heeft een hele relaxte ability en flash (werkt dat ook vanuit de General zone?). Niv Mizzet kan damage dealen en kaarten pakken tegelijk en is mijn enige hybrid legend.
Ik weet niet of ik genoeg (goede) rode kaarten zou hebben om een mono rood vol te krijgen, blauw heeft een iets grotere kans en zwart een ook nog wel iets grotere.
Unspeakable wordt het waarschijnlijk sws niet omdat ik bijna geen arcane in mijn blauw heb.

Geef indien mogelijk behalve welke echt goed zijn en welke niet ook aub enkele min- en pluspunten van enkelen, die zie ik soms zelf niet gelijk.
Ik hoop dat jullie me iets kunnen adviseren.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: EDH

Bericht door Donnie Darko »

Je kan voor veel (algemene) voorinformatie ook Pi's thread lezen over zijn laatste EDH deck, en dan deel 1 van dat thread: http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=29&t=4231

Verder is een algemene tip om een niet al te dure generaal te kiezen, zodat hij redelijk snel te voorschijn kan komen, en ook meerdere keren betaalbaar is (na de eerste keer casten is hij 2 kleurloze mana duurder he, en elke keer daarna ook weer 2 kleurloze mana erbij). Dat heb ik ook gemerkt met Borborygmos, het duurt al lang voor hij in het spel is, en als t zover is, kan hij ook zo dood zijn en onbetaalbaar worden...
Daarom vind ik persoonlijk Lim-Dûl en Lorthos niet geschikt, en Niv-Mizzet is kantje boord, hoewel die laatste als voordeel heeft dat die kaart twee kleurig is.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH

Bericht door Jibz »

Inderdaad, Dat was ook wat me bij hen tegenstond. Ik denk dat ik Lim Dul dan ook wel kan elimineren want zijn hoge cost en mijn lack of zombies gaan niet echt samen. Ook een reden meer trouwens om niet Unspeakable te kiezen.
Ik had die thread van Pi al gelezen btw ;)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH

Bericht door pi »

Ik zou van deze denk ik naar teferi neigen. Je eigen creatures allemaal met flash kunnen spelen is erg sterk, het geeft ze in weze allemaal haste en ze hebben een betje bescherming van removal. Dat hij je tegenstander wat beperkt is ook leuk. Wel is Teferi bekend als een goede generaal, maar niet zo dreigend als de meeste daar van.

Niv heeft het probleem dat je meteen een bullseye op je hoofd hebt. De kaart vormt met curiosity en ngo ene paar kaarten een oneindige combo. Higure duwt je erg in een bepaalde richting, namelijk ninja's, terwijl er daar niet zo veel goede van zijn. Ik geloof dat je voor de rest zelf al bedacht had dat ze misschien een minder goed plan waren?

Hou er btw rekening mee dat je Jiwari niet zal kunnen channellen vanuit de command zone.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH

Bericht door Jibz »

En hoe zit het met flash? Dat gaat tog wel gewoon vanaf command? Met Higure kun je inderdaad behalve ninjas niet veel synergyzen, de reden dat hij me goed leek was doordat ie die unblockability had en dus snel general damage kon uitdishen.
Ik denk dat ik Teferi ga proberen. Thx for advies allemaal

EDIT: Yay post 10000 op de deck list forum
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH

Bericht door pi »

Flash kan wel gewoon. Punt is dat Jiware specifiek vereist dat hij vanuit je hand gaat, terwijl flash min of meer zegt dat je dingen als instant kunt spelen, zonder een vereiste dat dit uit je hand is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH

Bericht door Jibz »

Nog een vraagje, stel dat je Arcanis the omnipotent als general hebt, komt hij terug in de command zone als je zijn return to hand ability gebruikt, amiright? en kost hij dan nog steeds die 2 extra mana?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: EDH

Bericht door The Quizmaster »

Nee, als je hem naar je hand haalt, komt ie ook in je hand terecht.

De enige momenten waarop je een general naar de commandzone mag verplaatsen, is als deze dood zou gaan (--> naar graveyard), of zou worden geëxiled.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie