Vampire Deck !!

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Demon
Master
Berichten: 114
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:15 am
Locatie: Zoetermeer

Vampire Deck !!

Bericht door Demon »

YoOo guys :wink:,

Ik heb een Vampire Deck gemaakt.
En nou vraag ik aan jullie wat ik nog kan afhalen en erbij kan zetten om het nog sterker te maken.
Zie mijn Vampire Deck hieronder:

_____________________________________________________________________________________

Vampire Deck

Creatures:
4x Bloodghast
4x Gatekeeper of Malakir
4x Vampire Nighthawk
4x Vampire Nocturnus
4x Malakir Bloodwitch

Lands:
16x Swamp (Basic Land)
4x Verdant Catacombs
4x Marsh Flats

Planeswalkers:
1x Liliana Vess

Spells:
2x Blade of the Bloodchief
3x Sign in Blood
4x Go for the Throat
3x Dismember
3x Feast of Blood

_____________________________________________________________________________________


Hoop dat ik snel wat van jullie hoor :mrgreen: !!


GreetZ,
Demon
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vampire Deck !!

Bericht door pi »

Ik zou sowieso eens goed kijken naar al die basics, dat oogt nogal als een gemiste kans. Een aantal fetchlands zouden in ieder geval helpen voor je Ghast. Ook zou ik wat meer creatures spelen als je de Captivating Vampire ooit actief wil krijgen. 20 land, 20 creatures en 20 rest oogt nogal alsof je een precies nette verdeling hebt willen maken, ik zou ook het aantal lands wat ophogen, je deck heeft best een beetje mana nodig.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vampire Deck !!

Bericht door Dragonheart »

Het is natuurlijk wel handig om te weten watvoor formaat je hiermee gaat spelen. Het lijkt een beetje op een casual 1-op-1 deck.

Vampire Deck

creatures:
4x Bloodghast
4x Gatekeeper of Malakir
4x Vampire Nighthawk
3x Vampire Nocturnus <- Hier wil je er denk ik echt wel 4 van spelen aangezien die je beesten veel sterker maken en bovendien ervoor zorgen dat je Vampires over beesten op de grond heen vliegen.
3x Malakir Bloodwitch <- Dit kan maar is vooral afhankelijk van wat je tegenstanders spelen. Tegen Baneslayer Angel is dit een goede kaart, tegen decks met Day of Judgment of iets dergelijks is het ding een stuk minder.
1x Captivating Vampire <- Deze past beter in een deck met meer kleine mannetjes. 5 beesten is best veel en het pompeffect is ook matig als er maar 1 beest ligt.
1x Kalitas, Bloodchief of Ghet <- Veel te duur. Die zou ik eruit halen.

Lands:
20x Swamp (Basic Land) <- Veel te weinig als je alleen kaarten speelt die 3 of minder kosten dan mogen dit er 22 zijn. Als je kaarten speelt die 6 of meer kosten dan is 26 wel verstandig. Aangezien het verstandig zou zijn om alle kaarten die meer dan 5 kosten uit het deck te verwijderen zou 24-25 ideaal zijn. Het is daarbij handig om zoveel mogelijk fetchlanden te spelen (Marsh Flats en Verdant Catacombs). Dit ivm Bloodghast en Vampire Nocturnus.

Planeswalkers:
1x Sorin Markov -> Dit kan, maar Sorin is een behoorlijk zwakke planeswalker voor wat hij kost. Het lijkt me dat er betere kaarten zijn voor een deck als dit.

Spells:
1x Sanguine Bond -> Deze is gewoon slecht. Dood zelf helemaal niks.
2x Blade of the Bloodchief
2x Morbid Plunder -> Kan, maar meestal niet nodig. Je hebt al Bloodghast.
3x Distress
3x Doom Blade
4x Feast of Blood -> Sorceryspeed en niet altijd te gebruiken. Vermijden die kaart.
4x Urge to Feed -> Dit kan wederom wel, maar kaarten zoals Doom Blade en Go for the Throat zijn meer betrouwbaar en daarom zou ik daar de voorkeur aan geven.

Wat ik iig mis:
- Fetchlanden en dan wel 8 stuks.
- Viscera Seer. Dit mannetjes lijkt onschuldig, maar in combinatie met Bloodghast zorgt dit wel dat je draws beter worden.
- Kalastria Highborn. Lifegain en een leuke combinatie met de Seer. Als je de curve hoog houdt en alleen dure beesten speelt, dan is deze niet heel goed.
- Go for the Throat/Dismember. Dit is iets betere removal dan sorceries. Je kunt namelijk de tegenstander hiermee verrassen met een sorcery is dat een stuk lastiger.

Eventueel kun je nog overwegen:
- Vampire Lacerator/Pulse Tracker. Voor meer snelheid. Zeker goed wanneer je Highborn gaat spelen.
- Inquisition of Kozilek. Op dit moment denk ik wel de beste discardspell.
- Lashwrite. Maakt dikke Vampires. Hierdoor gaat je tegenstander eerder dood.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Replicator
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: do dec 02, 2010 2:07 pm
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: Vampire Deck !!

Bericht door Replicator »

ik heb in mijn multiplayer casual vampire deck ook een aantal keer black market zitten. in casual kan dit een leuke manaboost opleveren, en het mogelijk om duurdere creatures zoals de kalitas gewoon te spelen!
kijk eens op www.tradeofwill.nl
hier kan je heel handig je have/want list bijhouden en automatisch op alfabet en kleur laten sorteren!
Ook is er een een toernooi agenda waarop je je eigen toernooien kan toevoegen en regelen wij de inschrijvingen voor je!
Gebruikersavatar
Demon
Master
Berichten: 114
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:15 am
Locatie: Zoetermeer

Re: Vampire Deck !!

Bericht door Demon »

yOoo guys :wink: ,

Nog bedankt voor jullie tips allemaal.
Ik ga denk ik nog 1x Vampire Nocturnus kopen, welke 1 van de creatures zal ik weghalen ?

En ik speel alleen met me broertje en neefje enz.
dus nog geen wedstrijden met anderen. Vandaar dat me deck op volgorde uitziet :p !!
dus in andere woorden gewoon voor fun :mrgreen: !!


GreetZ,
Demon


PS: Ooh en welke planeswalker is beter Sorin Markov of Liliana Vess ?
PS: En Dragonheart waarom is Sanguine Bond slecht. Voor al die levens die ik ontvang verlies target dat levens, zie er niets slechts van in :mrgreen: ?
ik dacht ook vandaar die sorcery Feast of Blood krijg er wel 4 levens voor terug + 4 levens terug kaatsen :roll: !
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Vampire Deck !!

Bericht door BSRuben »

Ik ben altijd al fan geweest van Liliana Vess. Vooral de tweede ability is handig om snel een kaart te pakken voor een bepaalde situatie (Massacre Wurm / Grave Titan / Black Sun's Zenith).
De ultimate is ook erg fijn, al kom je daar niet vaak aan toe. De +1 ability ben ik ook altijd wel blij mee, behalve tegen Vengevine :P

Sorin Markov is niet heel boeiend, behalve als je tegenstander alleen 1/1 of 2/2 creatures speelt. +2 life is geinig, maar niet voor 5 mana. Met een aggro deck zoals vampires heb je hopelijk rond beurt 5 je tegenstander al op of onder de 10 levens, dan is die -3 ability ook niet zo nuttig meer.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Vampire Deck !!

Bericht door ixo »

heb je de nieuwe liliana vess gezien al ? :P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Vampire Deck !!

Bericht door BSRuben »

Nee, helaas niet :P
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vampire Deck !!

Bericht door Dragonheart »

ixo schreef:heb je de nieuwe liliana vess gezien al ? :P
Jij wel dan?

@Demon
De kaart heeft nogal wat werk nodig. Hij komt in het spel en.... doet in eerste instantie helemaal niks.... er gaan geen beesten dood..... niks..... voor zoveel mana. Bovendien is Vampires een deck dat over het algemeen graag de tegenstander zeer snel dood schopt. Lifegain is grappig, maar geen hoofdzaak. Kijk eens naar Kalastria Highborn. Die kost maar 2 en wanneer een vampier sterft dan krijg je voor 1 zwarte mana 2 leven terwijl je tegenstander er 2 verliest. Dat is wel een goede kaart. Doet meteen wat. Heeft synergie met Vampires. Doet ook nog wat als ze dood gaat. Prachtig.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Demon
Master
Berichten: 114
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:15 am
Locatie: Zoetermeer

Re: Vampire Deck !!

Bericht door Demon »

Ok :wink: ,

Ik snap wat je bedoeld nu !!
Maar even een vraagje weet je 1 van de creature die ik kan weghalen voor 1x Vampire Nocturnus


GreetZ,
Demon
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vampire Deck !!

Bericht door Dragonheart »

Kalitas
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Vampire Deck !!

Bericht door ixo »

heb alleen een rumor kaart gezien, niet geconfirmed niks :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Demon
Master
Berichten: 114
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:15 am
Locatie: Zoetermeer

Re: Vampire Deck !!

Bericht door Demon »

Hello Guys :wink: ,

Ik wou even laten weten dat ik wat kaarten bij heb gehaald.
Dit zijn: 1x Vampire Nocturnus, 4x Go for the Throat & 4x Dismember welke spells zal ik vervangen voor deze ?
ik zat te denken inplaats van Dismember aan 4x Grasp of Darkness omdat het maar 2 mana cost :D ??

Zie mijn Vampire Deck hieronder:

_____________________________________________________________________________________

Vampire Deck

Creatures: (20)
4x Bloodghast
4x Gatekeeper of Malakir
4x Vampire Nighthawk
4x Vampire Nocturnus
3x Malakir Bloodwitch
1x Captivating Vampire

:!: 1x Kalitas, Bloodchief of Ghet ( Kalitas weggehaald voor 1x Vampire Nocturnus )

Lands: (20)
20x Swamp (Basic Land)

Planeswalkers: (1)
1x Liliana Vess ( Voor in plaats van Sorin Markov of zal ik beide inzetten en haal ik sanguine bond weg ? )

Spells:
1x Sanguine Bond
2x Blade of the Bloodchief
2x Morbid Plunder
3x Distress
3x Doom Blade
4x Feast of Blood
4x Urge to Feed

_____________________________________________________________________________________


Hoop dat ik snel wat van jullie weer hoor, zal we wat hulp kunnen gebruiken :mrgreen: !!
en nog hartelijk bedankt.


GreetZ,
Demon
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vampire Deck !!

Bericht door Dragonheart »

Dismember kun je ook voor 1 mana en 2 leven spelen of zelfs 1 mana en 4 leven. Lijkt me dus altijd beter dan Grasp of Darkness.

Zo zou ik dan nog verder gaan (ik ga niet zeggen zo zou ik het doen aangezien ik een T2 Vampires deck speel dat er toch ietsje anders uitziet):
- Sanguine Bond
- 2 Morbid Plunder
- 4 Feast of Blood
- 4 Urge to Feed
- 1 Doom Blade

+ 3 Go for the Throat
+ 3 Dismember
+ 4 Sign in Blood
+ 2 Swamp

20 land is echt veel te weinig (je speelt Bloodghast die heeft landen nodig om te werken en je speelt kaarten die duurder zijn dan 3). Sign in Blood is nodig om het deck een beetje beter te laten lopen (kaartvoordeel en de mogelijkheid om van de bovenste kaart af te komen als die niet zwart is).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Demon
Master
Berichten: 114
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:15 am
Locatie: Zoetermeer

Re: Vampire Deck !!

Bericht door Demon »

Dus alle kaarten met - ervoor die moeten weg voor die kaarten waar je + ervoor hebt gezet , en +2 swamps bedoel je gwn met +2 basic lands swamp erbij tog !!
maar die kaart Sign in Blood zorgt ervoor dat ik ook 2 levens af krijg ? is dat wel nuttig 8O !!

GreetZ,
Demon
Plaats reactie