R/B speed deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Kuyira
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: di jun 21, 2011 9:01 am

R/B speed deck

Bericht door Kuyira »

- wat moet jouw deck doen? Sneel veel creatures op tafel krijgen die de tegenstander overwhelmen, vandaar speed-deck.
- welk formaat speel je gewoonlijk? Standaard, altijd.
- wat voor decks zie je vaak tegenover je? Varieert enorm aangezien ik zowel online als offline speel
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt? Ja, Splinter-twin decks en in mindere mate Valakut decks. Heel enkele keer geeft Vampieren ook problemen en/of witte decks met artifact equipment/lifegain.
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer? Alleen 1 op 1
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden? Niet echt



Sinds een aantal weken speel ik weer Magic (ik begrijp overigens niet waarom ik er mee gestopt was ^^) en 1 van mijn favoriete decks zowel on- als offline is het volgende deck:

2 Contested War Zone
4 Blackcleave Cliffs
4 Dragonskull Summit
11 Mountain

21 Lands

4 Goblin Bushwhacker
3 Goblin Guide
4 Goblin Wardriver
4 Memnite
2 Ornithopter
4 Signal Pest

21 Creatures


3 Dark Tutelage
2 Mox Opal
2 Devastating Summons
4 Kuldotha Rebirth
4 Lightning Bolt
3 Arc Trail

18 Spells


Bovenstaand deck speel ik zowel online als offline. Probleem is nu dat graag een goed sideboard hier bij zou hebben en ik vind het lastig te kiezen wat ik daar in zou moeten stoppen. Ik heb al zitten denken aan het volgende:
Tectonic Edge ivm Valakut deck's?
Memoricide tegen Splinter Twin deck's?
Torpor Orb ook tegen Splinter Twin
Urabrask the Hidden (geen idee waarom ik hier aan dacht, maar dan zou de Devastating summons er iig uit moeten)

Misschien meer burn? Zo ja, welke? Iemand tips/ideeën tegen vampires? Weet iemand rode standard kaarten die een land/artifact en/of enchantment destroyen?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: R/B speed deck

Bericht door ixo »

manic vandal --> artifact
into the core --> artifact
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Kuyira
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: di jun 21, 2011 9:01 am

Re: R/B speed deck

Bericht door Kuyira »

Bedankt voor je reply! Zijn er geen rode of eventueel zwarte kaarten die land/enchantments destroyen/exilen in standard?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: R/B speed deck

Bericht door pi »

Beide kleuren zijn extreem slecht in het slopen van enchantments, rood heeft maar 1 kaart die dat redelijk betrouwbaar kan in heel magic (chaos warp). Zwart heeft er geen. Er zijn meestal wel een paar rode land destruction spells in type 2.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: R/B speed deck

Bericht door Dragonheart »

Zwart heeft Dystopia. Maar goed, die is bijzonder situationeel. Artifacts kunnen zowel voor rood als zwart dit probleem oplossen. Ik denk daarbij aan Ratched Bomb.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Kuyira
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: di jun 21, 2011 9:01 am

Re: R/B speed deck

Bericht door Kuyira »

Ratchet Bomb is een goed idee! Bedankt.
Gebruikersavatar
Jester
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:47 pm
Locatie: Breda

Re: R/B speed deck

Bericht door Jester »

Je zou denken dat die ene zwarte kaart het nauwelijks waard zou zijn?
I'm a little Timmy- oh so proud.
When you counter me, I scream and shout!
But when my huge creatures are allowed..
I will laugh real loud!
Kuyira
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: di jun 21, 2011 9:01 am

Re: R/B speed deck

Bericht door Kuyira »

Op dit moment zit ik aan het volgende Sideboard te denken:

3x Torpor orb (Tegen Splinter Twin of witte life-gain decks)
3x Ratchet Bomb (Om enchantments te slopen)
3x Tectonic Edge (Misschien niet nodig als ik een goede land-sloop kaart heb)
2x Urabrask the Hidden Ik weet nog nog niet waarom Urabrask me leuk lijkt, maar ik ga eens testen hoe dat loopt.
1x Goblin Guide (Oorspronkelijk zaten er daar 4 van in en maar 20 land, ik heb toen 2 Contested War Zonetoegevoegd en speel dan liever met 21 land)

Nu is er nog ruimte voor eventueel 3 kaarten om landjes te slopen. Iemand een suggestie?

/Edit: ik bedenk me net dat de Urabrask geen optie is ivm de Dark Tutelage...
Kuyira
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: di jun 21, 2011 9:01 am

Re: R/B speed deck

Bericht door Kuyira »

Jester schreef:Je zou denken dat die ene zwarte kaart het nauwelijks waard zou zijn?
Ik begrijp dat je dat kan denken. Maar niets is minder waar. Aangezien het leeuwendeel van de kaarten in dit deck 0 of 1 mana kost, converted, raap je voor elke Dark Tutelage vrijwel gratis elke upkeep een kaart. Omdat ik een speed-deck speel werkt dit erg goed. Ten eerste ga ik echt niet dood van dat enkele leven dat ik verlies als er een converted mana cost 2 of zelfs 3 voorbij komt en ten tweede kan ik nog sneller meer goblins/support kaarten spelen.

Als ik tegen decks speel met Inquisition of Kozilek en ik heb een Dark Tutelage in mijn hand sturen ze die vrijwel altijd weg. Dat zegt me toch wel iets over de dreiging die er van uit gaat.

Dark Tutelage is echt megagoed in dit deck :D
Kuyira
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: di jun 21, 2011 9:01 am

Re: R/B speed deck

Bericht door Kuyira »

Volgens mij ben ik eruit:

Sideboard:
3 Torpor Orb tegen Splinter Twin en White Lifegain decks (en/of Bounce decks met Venser? werkt dit wel tegen venser? bv in combo met wall of omens?)
3 Shatter Artifacts
3 Tectonic Edge Valakut
3 Demolish Artifacts en/of land
3 Flame Slash Meer burn tegen Vampire decks en/of decks met Walls

Suggesties?

/Edit: bij nader inzien vond ik Ratchet Bomb toch geen goed idee omdat deze ook mijn eigen permanents opblaast.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: R/B speed deck

Bericht door ixo »

zou je de tectonics niet mainboarden? al zijn het er maar 2 ?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Kuyira
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: di jun 21, 2011 9:01 am

Re: R/B speed deck

Bericht door Kuyira »

Dat heb ik overwogen, maar om eerlijk te zijn is het met dit aantal landen zelfs met 2 Contested War Zone al kantje boord van wat werkt. Er zitten namelijk heel veel kaarten in die alleen rode mana nodig hebben, zij het maar 1 of 2. Ik heb het deck uitvoerig geplaytest en als ik de Tectonic Edges wil mainboarden dan moeten de Contested War Zone er naar mijn mening uit + 1 extra mountain. Maar aangezien de Tectonic Edge niet mee werkt aan de synergy van het deck en de Contested War Zone wel, vond ik het niet nuttig genoeg om dat te doen.

Voorbeeld: meerdere keren kreeg ik 1 random land + 1 Contested War Zone in de starthand. Als je dan Goblin Bushwhacker met kicker wil spelen op de 2de beurt of combo's in de 3de of 4de beurt met Kuldotha Rebirth en/of Goblin Wardrivers, dan heb je 3 of 4 rode mana nodig. Aangezien al die kaarten er 4x inzitten en het deck feitelijk op die combo's draait (+gratis/goedkope artifact creatures uiteraard) kan je niet teveel colorless lands spelen.

Kort samengevat ben ik de Tectonic Edges alleen nodig tegen Valakut, dat is hét deck dat draait op zijn land. Als ik dus tegen een Valakut deck speel zou ik er de 2 Contested War Zone uithalen + 1 Mountain samen met 3 Arc Trail en deze 6 vervangen voor 3 Tectonic Edge + 3 Demolish.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: R/B speed deck

Bericht door ixo »

ok ik snap, ik draai zelf meestal wel altijid minimaal 2 tecs voor het geval dat.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Kuyira
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: di jun 21, 2011 9:01 am

Re: R/B speed deck

Bericht door Kuyira »

Op zich een goed punt, maar het is nu ook weer niet zo dat 1 op de 3 dekcs die ik tegen kom Valakut decks zijn. In dat geval zou het inderdaad verstandig zijn.
Plaats reactie