T2 U_Bounce Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Zedru,the Mystique
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jun 15, 2011 1:53 pm

T2 U_Bounce Deck

Bericht door Zedru,the Mystique »

Hallo allemaal
Ik probeer een deck te maken die veelzijdig is. Dankzij Ponder, Preordain en Sea Gate Oracle kan ik naar specifieke kaarten gaan zoeken.
Unsummon kan ik gebruiken om Crumbling Colossus, Sea Gate Oracle,... te helpen.
De Pristine Talisman is voor mana-fix... ik twijfel wel omdat ik genoeg kaarten heb om naar kaartjes te gaan zoeken =/
Het zou wat beter kunnen, maar ik weet niet hoe =) Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Het is voor casual play, T2, compleet blut, en ik zie vooral
burn decks tegen me.

Deck List

4x Ponder
3x Preordain
4x Mana leak in plaats van 4x Unsummon
4x Into the Roil
2x Pristine Talisman
1x Volition Reins
1x Jace, Memory Adept

1x Spellskite
3x Aether Adept
4x Sea Gate Oracle
3x Crumbling Colossus
1x Batterskull
1x Frost Titan
1x Sphinx of Uthuun
2x Chancellor of the Spires

22x Island
3x Buried Ruin
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: T2 U_Bounce Deck

Bericht door Quesred »

Wat ik mij afvraag is: Kun je Crumbling Colossus nog redden met Unsummon? Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt, maar ik twijfel omdat in het spel Magic the Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012 je volgens mij geen tijd hebt nadat je damage hebt gedaan in de combat-fase om nog een instant te spelen. In dat spel eindigt de combat-fase volgens mij, zodra je damage hebt gedaan. Dat zou inhouden dat Crumbling Colossus zou worden gesacrificed. Maar, misschien is het een fout in het spel en kun je in het echt wel nog een instant-spell casten nadat je damage hebt gedaan.

Ik mis wat mana leaks oid in plaats van Batterskull ofzo, maar dat is persoonlijk denk ik :P
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: T2 U_Bounce Deck

Bericht door pi »

Vroeger kon je inderdaad reageren op de damage, maar die regel hebben ze verandert, de implementatie in duels '12 is correct.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: T2 U_Bounce Deck

Bericht door ixo »

wat ik zou doen om de crumbling colossus te "her" gebruiken is de Buried Ruin 4x te spelen. je hebt al zat land dus haal er 4 islands uit.

batterskull is goed tegen rood burn, houden zo.

Belltower Sphinx werkt ook, maar beetje laat, die unsummons zou je eruit kunnen halen voor counters die 1 mana zijn, Mental misstep of counter spells die gericht zijn op noncreature spells of andersom.

wel gericht zoeken op mana cost, in zendikar zit een common die redelijk wat play ziet, ben de naam alleen even kwijt. ( kom ik op terug, tenzij iemand anders het post ).

sea gate oracle doet het ook goed tegen rood trouwens.

wil je iets meer consistentie in je deck krijgen, dan zal je de aantal van sommige kaarten naar 4x moeten opschroeven.

ik zou persoonlijk de chanccelors eruit gooien en een spellskite x2 erbij doen. doet vaak wonderen.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Zedru,the Mystique
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jun 15, 2011 1:53 pm

Re: T2 U_Bounce Deck

Bericht door Zedru,the Mystique »

bedankt voor de tips. Ook bedankt voor te melden dat ik m'n Crumbling colossus niet op tijd kan redden...
wel jammer :p
Ik heb 4x Unsummon eruit gehaald voor 4x Mana Leak.
Ook heb ik 3 Buried Ruin's erin gestoken.
Is het eigenlijk wel goed om crumbling colossus er dan in te houden? Misschien is het beter om hem te vervangen door
Aven Fleetwing's?
Oja, ik zou Spellskite er nog hebben ingestoken, maar jammer genoeg heb ik maar 1 exemplaar =/
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: T2 U_Bounce Deck

Bericht door ixo »

voor 7 schoppen is best goed, vooral als je hem terug kan halen.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Zedru,the Mystique
Advanced
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jun 15, 2011 1:53 pm

Re: T2 U_Bounce Deck

Bericht door Zedru,the Mystique »

Ik denk eraan om die Aether Adept's the vervangen door Augury Owl's
Plaats reactie